اقتصادی

هند خرید نفت از روسیه را کاهش داد/ چرا نفت روسیه گران تمام شد؟

به گزارش خبرگزاری خبر فوری، قبل از جنگ اوکراین، هند خریدار حاشیه ای کوچک نفت روسیه بود. پس از اجتناب خریداران غربی از خرید نفت خام از روسیه، هند به همراه چین به مقصد اصلی صادرات نفت روسیه تبدیل شد.

پالایشگاه های هند در مقابله با روسیه تردیدی نداشته اند. انگیزه اصلی خرید نفت روسیه قیمت پایین تر از استانداردهای بین المللی و گریدهای مشابه در خاورمیانه و آفریقا بوده است.

با این حال، با افزایش اخیر کالاها، نفت روسیه چندان ارزان به نظر نمی رسد. همچنین زمان سفر از خاور دور روسیه به هند در مقایسه با یک هفته برای یک محموله از خاورمیانه حدود یک ماه است.

منابعی روز پنجشنبه به رویترز گفتند که انتظار نمی رود پالایشگاه های هندی نفت خام ESPO را از روسیه در ماه سپتامبر خریداری کنند، زیرا نرخ حمل و نقل افزایش یافته است.

پالایشگاه های هندی ترجیح می دهند نفت خام آفریقا و خاورمیانه را به جای ESPO روسیه خریداری کنند.

تغییر در خرید هند تنها چند ماه پس از اینکه روسیه از عربستان سعودی پیشی گرفت و دومین تامین کننده بزرگ نفت خام هند در اوایل سال جاری شد، رخ می دهد.

در نتیجه عدم بارگیری ESPO برای هند در این ماه، احتمالاً مقدار بیشتری از این گرید به چین خواهد رفت که به بنادر صادرات نفت خاور دور روسیه بسیار نزدیکتر است.

223227