اقتصادی

سرنوشت هواپیماهای اجاره‌ای روسیه چه شد؟

بر اساس لایحه‌ای که دیروز (10 مارس) منتشر شد، دولت روسیه می‌خواهد به شرکت‌های هواپیمایی داخلی دستور دهد اجاره هواپیماهای اجاره‌ای را به روبل پرداخت کنند و شرکت‌های خارجی را از اجاره مجدد هواپیما محروم کنند.

واکنش روسیه به تهاجم به اوکراین، خطوط هوایی غربی را مجبور کرده است که بسیاری از پروازهای بین المللی را به دلیل ترس از مسدود شدن توسط مالکان یا بانک های خارجی متوقف کنند.

تحریم ها بسیاری از ذخایر خارجی روسیه را مسدود کرده و مقامات را مجبور کرده است که به دنبال راه هایی برای محدود کردن خروج ارز خارجی باشند.

طبق قانون تصویب شده توسط وزارت حمل و نقل، خطوط هوایی روسیه در طول سال 2022 اجاره بها را به روبل پرداخت خواهند کرد.

اگر صاحبخانه خارجی قرارداد را فسخ کند، یک کمیسیون ویژه دولتی باید تصمیم بگیرد که آیا هواپیما را برگرداند یا به هواپیما در روسیه بماند.

تحریم‌های اروپا به شرکت‌های لیزینگ روسی تا 28 مارس فرصت می‌دهد تا روابط خود را با خطوط هوایی روسیه پس از حمله روسیه به اوکراین قطع کنند.

صنعت لیزینگ هواپیمای روسیه بیش از نیمی از ناوگان هواپیماهای مسافربری جهان را به خود اختصاص داده است. در مجموع 780 هواپیما توسط خطوط هوایی روسیه اجاره شده است که از این تعداد 515 فروند اجاره خارجی است. به گفته مشاوران، از این تعداد، حدود 425 مورد در معرض خطر بالاتری قرار دارند.

انتهای پیام/