اقتصادی

اینترنت اشیاء و رباتیک صدرنشین پردرآمدها/رشد ۶ درصدی فرصت‌های شغلی نانو

بر اساس پیش بینی های بازار برای فناوری های جدید ، اینترنت اشیا در 10 سال آینده درآمد بیشتری ایجاد می کند و پس از آن رباتیک که تا سال 2099 به حدود 499 میلیارد دلار می رسد و فرصت های شغلی در فناوری نانو افزایش می یابد. درصدی خواهد داشت.

امیرعباس محمدی کوشکی ، سرپرست تیم اختراعات ایران در گفت وگو با خبر فوری ، فناوری هایی مانند هوش مصنوعی (AI) ، اینترنت اشیا ، کلان داده ، بلاک چین ، 5G ، چاپ سه بعدی ، روباتیک ، هواپیماهای بدون سرنشین ، مهندسی ژنوم ، فناوری نانو و فتوولتائیک خورشیدی از جمله فن آوری های اصلی هستند که اکثر آنها به دلیل افزایش انرژی خورشیدی در حال کاهش هستند. قیمت ، افزایش بهره وری و بهبود زندگی انسان ها.

وی با اشاره به اینکه استفاده از این فناوری ها به شرکت ها و شرکت های کشورهای در حال توسعه این امکان را می دهد تا در رشد اقتصادی خود سهیم باشند ، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در نیجریه ، فناوری “اینترنت اشیا” در توسعه تکنیک های کشاورزی و در گامبیا از چاپگرهای سه بعدی در صنعت مد

رئیس تیم ثبت اختراعات ایران افزود: بر اساس برخی برآوردها ، فناوری روز دنیا دارای بازار 650 میلیارد دلار است و پیش بینی می شود تا سال 2025 به 2.3 تریلیون دلار برسد. در همین حال ، بازار جهانی لپ تاپ 102 میلیون دلار ارزش دارد و سهم تلفن های هوشمند 522 میلیون دلار است.

به گفته وی ، در بین فناوری های پیشرفته ، اینترنت اشیا بیشترین درآمد را داشته است ، بنابراین تنها در سال 2018 این فناوری 130 میلیون دلار فروخته شد و می تواند در 10 سال آینده به 1.5 تریلیون دلار برسد.

محمدی گفت این درآمد شگفت انگیز به این دلیل است که اینترنت اشیا دستگاه های زیادی را در جهان تحت پوشش قرار می دهد: در سال 2017 تعداد دستگاه هایی که از اینترنت اشیا استفاده می کردند بیشتر از تعداد افراد روی زمین بود. و به رقم 8.4 میلیارد واحد رسید.

وی گفت: در سال 2017 ، شرکت های مرتبط با اینترنت اشیا به حدود 2888 شرکت در سراسر جهان رسیدند و وارد بازار کار 342 هزار تنی شدند. بیشتر کارهای مربوط به اینترنت اشیا توسط IBM و پس از آن اینتل و مایکروسافت تعریف می شوند.

رئیس تیم ثبت اختراعات ایران به بازار روباتیک اشاره کرد و ادامه داد: بازار رباتیک نیز مانند سایر فناوری های پیشرفته در توسعه خود رشد خواهد کرد و در سال 2018 سهم 32 میلیارد دلاری این فناوری حدود 499 میلیارد دلار در 2025 “

به گفته این فعال فناوری ، UNCTAD (UNCTAD) پیش بینی می کند که استفاده از روبات ها در تولید ، بسته بندی و خودرو در مقیاس وسیع گسترش یابد و احتمالاً برای شرکت های کوچک و متوسط ​​هزینه داشته باشد. با استفاده از روبات ها

محمدی خاطرنشان کرد: در سال 2016 ، تنها در ایالات متحده ، 132000 مهندس ربات وارد بازار کار شدند و پیش بینی می شود این تعداد تا سال 2026 6.4 درصد رشد کند.

وی افزود: رشد فرصت های شغلی در فناوری نانو نزدیک به 6 درصد خواهد بود.

محمدی گفت فناوری فتوولتائیک خورشیدی دور از رقابت نیست و به سرعت در حال پیشرفت است. فناوری فتوولتائیک خورشیدی بعدی در حال رشد است. بازار این فناوری در سال 2018 55 میلیارد دلار بود و پیش بینی می شود تا سال 2026 به 34 میلیارد دلار برسد. اگرچه برخی آشفتگی های سیاسی سرعت فناوری فتوولتائیک خورشیدی را کند کرده است ، اما انتظار می رود این صنعت در سال های آینده به سرعت رشد کند.

آنکتاد با تاکید بر اینکه معتقد است رشد مشابهی در سایر زمینه های فناوری پیشرفته نیز وجود دارد ، افزود: این امر مشاغلی را که نیاز به رشد سریع فناوری دارند ، افزایش داده است. از ژوئن 2015 تا ژوئن 2018 ، آگهی های شغلی برای پست های مربوط به موتورهای جستجو AI تقریباً 100 increased افزایش یافته است ، که عمدتا از مهندسان نرم افزار تشکیل شده است.

محمدی گفت: بر اساس مطالعه سال 2019 ، چین با 12113 شغل بزرگترین خانه برای متخصصان هوش مصنوعی است ، پس از آن ایالات متحده با 7465 شغل و ژاپن با 3669 شغل قرار دارند.

علاوه بر این ، بین سالهای 2017 تا 2018 ، تقاضا برای مهندسین بلاک چین تنها در ایالات متحده 400 درصد افزایش یافته است. متوسط ​​درآمد یک مهندس بلاک چین بین 150،000 تا 175،000 دلار در سال است و رقابت شدیدی بین آمازون ، مایکروسافت ، فیس بوک و IBM برای استخدام مهندس وجود دارد.

انتهای پیام