اخبار عمومی

تصویب طرح مدیریت جامع شهری و روستایی در دستور کار مجلس است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمد صالح جوکار امروز پنجشنبه رئیس امور داخلی و شوراهای شورای اسلامی و اعضا، شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای لرستان در سخنانی که دولت سیزدهم برگزار می کند. با روحیه جهادی کار می کند و بدون شک کم کاری برخی مدیران با آن روحیه سازگاری ندارد، تصریح کرد: اگر عاشق نظام و انقلاب هستیم مشکلات مالی نباید بهانه ای برای کم کاری باشد.

وی با تاکید بر اینکه یک مدیر خوب باید همیشه مولد باشد و سرمایه گذار را جذب کند، تاکید کرد: در این راستا باید بخش خصوصی جذب و فعال شود تا اقدامات استانی و برنامه های توسعه ای اجرایی شود.

رئیس کمیته امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه شهرستان نیاز به مدیر و متولی دارد، نمی توان با 10 مدیر شهر را اداره کرد، افزود: تفاوت نهادهایی مانند آب؛ این تفاوت ها بین نهادهایی مانند آب است. برق، استانداری و… و مواردی که در دادگاه ها با هم روبرو می شوند باید حل و فصل شود.

جوکار گفت: از این نظر مدیریت تحت عنوان مدیریت یکپارچه شهری و روستایی در چارچوب وظایف سازمان های خدماتی تعریف می شود. حمل کننده وی گفت: اجرای طرح جامع مدیریت شهری موجب درآمدزایی پایدار برای شهرداری ها می شود.

وی با تاکید بر اینکه کمیسیون ماده 100 باید کمتر به عنوان منبع درآمد تلقی شود، گفت: مطمئنا این امر باعث کاهش تخلفات در ساخت و ساز شهری می شود.

رئیس کمیسیون داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه طرح جامع مدیریت شهری در دستور کار مجلس است و بیش از 200 ماده دارد، افزود: در صورت تصویب این طرح مشکلاتی به وجود می آید. این منطقه حل خواهد شد.

جوکار در ادامه بر رفع مشکل مدیریت پسماند در لرستان تاکید کرد و اظهار داشت: به همین ترتیب باید برای ساماندهی حجم آب های سطحی این سرزمین چاره ای اساسی اندیشیده شود.

وی با اشاره به ظرفیت گردشگری لرستان و بی توجهی به ظرفیت ها در این حوزه، افزود: در یک سال دولت سیزدهم، 28 استان درگیر سیل بودند و شاید عدم رعایت برخی مصوبات مردمی، اعتباراتی را برای طرح های سیلاب هزینه کرد. برای پرداخت خسارت شده است