اقتصادی

تعیین عوارض یک شبه و غیرکارشناسی جلوی صادرات را می‌گیرد

نایب رئیس اتحادیه سراسری محصولات کشاورزی گفت: با اعمال مالیات به ویژه عوارض شبانه و غیرحرفه ای مخالفیم زیرا مانع صادرات می شود.

صدرالدین نیاورانی در گفت وگو با خبر فوری، با بیان اینکه به طور کلی مخالف وضع عوارض صادراتی هستیم، اظهار کرد: عوارض مانع صادرات می شود به ویژه اگر این عوارض یک شبه یا غیرکارشناسی باشد.

وی ادامه داد: وقتی برای صادرات کالایی عوارض 100 درصدی وضع می شود این سوال مطرح می شود که کدام صادرکننده برای محصول خود سود 100 درصدی دارد و می تواند با این عوارض کالا صادر کند؟ این اقدام صادرات را برای همیشه متوقف می کند و خلاف قانون است.

نایب رئیس اتحادیه سراسری محصولات کشاورزی افزود: این تعهدات یکی دو روز است که اعمال شده و طبق بخشنامه احتمالا تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت. انشالله دیگه تمدید نمیشه

وی در پایان در پاسخ به اینکه آیا وضع مالیات بالا بر محصولات کشاورزی به ویژه صیفی جات مانع از صادرات آب مجازی نمی شود، گفت: تعیین این عوارض ناشی از تنظیم بازار داخلی است و چیزی ندارد. برای انجام با آب مجازی

به گزارش خبر فوری، طی روزهای اخیر مدیرکل گمرک و صادرات ایران در بخشنامه اجرایی گمرک جزئیات مالیات صادراتی برخی محصولات را اعلام کرد که بر اساس آن 100 درصد قیمت پایه گوجه فرنگی صادراتی غیرگلخانه ای 70 درصد است. قیمت پایه صادرات سیب زمینی و 70 درصد قیمت پایه صادراتی پیاز 120 درصد قیمت پایه صادراتی شامل مالیات است.

انتهای پیام