اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه با وسایل ساده

۱۰ ایده خلاقانه طراحی اتاق نوجوان پسرانه با وسایل ساده

چیدمان و طراحی سرویس خواب و اتاق خواب کودکان و نوجوانان یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های دکوراسیون منزل است چرا که فرصت بیشتری برای استفاده از ذوق و خلاقیت در اختیار ما می‌گذارد و اصطلاحا در این قسمت از طراحی دستمان بازتر است. همه ما حتی وقتی که سنمان زیاد می‌شود همچنان ممکن است ذوق زیادی برای طرح‌های کودکانه یا طرح‌های مخصوص نوجوانان و جوانان داشته باشیم و در فرصت مناسب بتوانیم آن را به اجرا بگذاریم.

برای چیدمان اتاق کودکان و نوجوانان همیشه لازم نیست که هزینه زیادی کنیم؛ گاهی اوقات می‌توان ساده‌ترین وسایل را برای تزیین اتاق خواب به کار گرفت و دیگران را از نتایج آن شگفت زده کرد. این مسئله بیشتر به خلاقیت ما مربوط می‌شود اما اگر در زمان طراحی حس می‌کنید چیزی به ذهنتان نمی‌رسد نگران نشوید؛ این مسئله طبیعی است. گاهی برای شروع ایده پردازی باید از کارهای دیگران ایده گرفت، پس بهتر است قبل از شروع کمی در اینترنت جستجو کنید و نگاهی به تصاویر مختلف بیندازید. ما در این مطلب سعی می‌کنیم تعدادی از بهترین نکات برای طراحی به شما نشان دهیم؛ پس اگر برای  طراحی اتاق خواب نوجوان خود نیاز به ایده دارید با ما همراه باشید.

دکوراسیون اتاق پسر بچه ها تجربه متفاوتی نسبت به طراحی اتاق خواب نوزاد است چون در این مرحله بخشی از شخصیت او شکل گرفته و نسبت به بعضی موضوعات علاقه پیدا کرده است. همچنین در این مرحله نوجوانان کم کم به سمت مستقل شدن می‌روند و می‌توانید در مورد برخی از موضوعات، تصمیم‌گیری را به خودشان واگذار کنید تا کم کم بتوانید توانایی مسئولیت پذیری آن‌ها را افزایش بدهید. اتاق خواب یک نوجوان فضایی است که ممکن است بیشتر ساعات روز خود را در آن بگذراند پس بهتر است حتما نظرات آن‌ها را در مورد طراحی و چیدمان وسایل در نظر بگیرید. در ادامه به نکاتی اشاره می‌کنیم که می‌توانید در مرحله طراحی از آن‌ها استفاده کنید تا بتوانید فضای بهتری را در اتاق خواب پسر خود به وجود بیاورید.

۱. رنگ

رنگ دیوارها علاوه بر اینکه به فضای اتاق زیبایی می‌بخشند، تاثیر زیادی در سلامت روانی و ذهنی بچه‌ها دارد پس بهتر در این قسمت دقت زیادی به خرج دهید. رنگ‌های تند با اینکه باعث ایجاد احساس نشاط، سرزندگی، خلاقیت و … در کودکان و نوجوانان می‌شوند اما می‌توانند تاثیرات منفی هم بر روی آن‌ها داشته باشد. برای مثال در مورد بچه‌های بیش فعال می‌تواند باعث تشدید این اختلال در آن‌ها شود و یا ریتم خواب کودکان را تغییر دهید.

بنابراین اگر قصد طراحی یک اتاق رنگی را دارید، بهتر است از رنگ‌های ملایم‌تر و پاستلی استفاده کنید و اگر رنگ‌های تند را در نظر گرفته‌اید، بهتر است آن‌ها را در حجم کمتر و برای یک دیوار به کار ببرید. رنگ سفید هم همیشه رنگ محبوبی برای استفاده در دیوارها است؛ رنگ سفید در طول زمان دیرتر خسته کننده می‌شود و با اضافه کردن المان‌های رنگی بر روی آن می‌توانید اتاق را از یکنواختی خارج کنید.

۲. تم و سبک کلی اتاق

بچه‌ها در هنگام ورود به سن نوجوانی به زمینه‌های مختلف علمی، هنری، ورزشی و … علاقه پیدا می‌کنند که معمولا یکی از آن‌ها برایشان جذاب‌تر از سایر موضوعات است. استفاده از کاغذ دیواری و پوسترهای بزرگ مربوط به موضوع مورد علاقه آن‌ها می‌تواند برای شروع کار طراحی مناسب باشد.

۳. استیکرهای دیواری

استیکرهای دیواری هم مکمل خوبی برای رنگ و کاغذ دیواری هستند و جذابیت خاصی به ظاهر دیوارها می‌دهند. همچنین ترکیب آن‌ها با وسایل فیزیکی مانند کلید برق، چراغ دیواری و … می‌تواند ترکیب‌های خلاقانه‌ای ایجاد کند. یکی از مهمترین مزیت‌های این استیکرها این است که قابلیت جداسازی از دیوار را دارند، بنابراین بعد از گذشت مدتی بدون نیاز به تغییر رنگ اتاق می‌توانید آن‌ها را با طرح‌های جدید تعویض کنید تا ظاهری نو به فضای بدهید.

۴. وسایل فیزیکی مرتبط

وسایل فیزیکی مربوط به تم انتخابی اتاق نوجوانان هم می‌توانند تکمیل کننده فضاهای خالی اتاق باشند. قرار دادن ماکت‌های ماشین و هواپیما و مجسمه‌های شخصیت‌های داستانی و سینمایی از کارهایی است که برای طراحی یک اتاق پسرانه می‌توانید انجام دهید.

۵. سقف اتاق

سقف اتاق از جمله جاهایی است که معمولا در طراحی اتاق نادیده گرفته می‌شود. استفاده از یک رنگ پس زمینه و چسباندن استیکرهای سه بعدی و شبرنگ بر روی سقف می‌تواند فضای جالب و متفاوتی را در اتاق خواب ایجاد کند. همچنین آویزان کردن وسایل مرتبط با تم استفاده شده در طراحی اتاق در کنار استفاده از تصاویر و نقاشی‌های سه بعدی بر روی سقف می‌تواند طراحی شما را بسیار منحصر بفرد کند و حس واقعی‌تری از طرح پیاده‌سازی شده بدهد.

۶. شلف‌های دیواری

اگر فضای کمی برای قرار دادن وسایل دکوری در اتاق وجود دارد، می‌توانید شلف‌های دیواری را برای استفاده بهینه از دیوارها به کار بگیرید. این شلف‌ها را هم می‌توانید بصورت آماده خریداری کنید و هم اینکه آن‌ها را در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف سفارش دهید تا مطابق سلیقه خودتان آن‌ها را بسازند.

۷. کتابخانه‌های فانتزی

استفاده از کتابخانه‌های فانتزی علاوه بر اینکه برای نگهداری کتاب‌ها استفاده می‌شوند، می‌توانند با طراحی اتاق ترکیب شوند و با چیدن برخی اشیاء دکوری به بخش مهمی از دکوراسیون اتاق تبدیل شوند.

۸. تقسیم کردن اتاق

جدا کردن فضای اتاق به دو قسمت به وسیله پارتیشن و یا کتابخانه‌های بزرگ می‌تواند علاوه بر جذابیت ظاهری اتاق به کاربردی‌تر شدن آن نیز کمک کند. در خانه‌های کوچک که امکان طراحی اتاق بازی بصورت مجزا وجود ندارد،‌ با این روش می‌توان از دو قسمت به وجود آمده برای طراحی اتاق مطالعه و فضای بازی در یک اتاق استفاده کرد.

۹. تزیین اتاق خواب با وسایل ساده

یکی از ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین راه‌ها برای تزیین دیوارها استفاده از وسایل ابتدایی یا حتی دور ریختنی برای تزیین اتاق است. برای مثال برای یک نوجوان علاقه‌مند به موسیقی می‌توان از وسایل قدیمی مانند نوارهای کاست، صفحه‌های گرامافون، سی‌دی‌ها و … برای طراحی اتاق خواب به شکل خلاقانه استفاده کرد و ظاهری متفاوت به آن داد.

۱۰. استفاده از نورهای تزئینی

تزیین اتاق با ریسه های نور و چراغ‌های نئونی یکی از مواردی است که اخیرا برای طراحی اتاق خواب مدرن نوجوانان به کار گرفته می‌شود و نوجوانان هم بسیار از آن استقبال می‌کنند. استفاده از لامپ نئون رنگی بر روی دیوارهای تیره علاوه بر زیبایی باعث بالا رفتن انرژی در فضای اتاق می‌شود و از یکنواختی سطوح تیره کم می‌کند.

امیدواریم بتوانید از این ایده‌ها برای مراحل طراحی خود استفاده کنیم. در آخر لازم است یادآوری کنیم که نوجوانان در این دوره سنی در حال رشد و تغییرات سریع در شخصیتشان هستند. بنابراین در طراحی خود تا جایی پیش بروید که تغییر آن خیلی دشوار نباشد زیرا ممکن است نوجوان شما بعد از مدت کوتاهی تغییر عقیده بدهد و سلیقه او به کلی عوض شود پس بهتر است در این مورد انعطاف‌پذیر باشید.

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه اصلا سخت نیست! اگر چند راهکار ساده را در نظر بگیرید. میزان استقلال طلبی در پسران نوجوان به مراتب بیشتر است. در خانواده های ایرانی معمولا اتاق جداگانه برای پسرها فراهم می کنند. دکوراسیون اتاق خواب جوانان ایرانی در صورتی که شیک و مدرن و دلخواه خود نوجوانان باشد، می تواند عاملی باشد که پسر نوجوان فضای امن خود را در بیرون از خانه جست و جو نکند.

ضرورت اتاق خواب پسر نوجوان

شما به عنوان پسر نوجوان نیاز به مکانی امن و خلوت دارید که در آن استراحت کنید. کارهای مورد علاقه خود را انجام دهید. مطالعه کنید یا دوستان خود را برای یک گپ عصرانه دعوت کنید. برای همین ایرانی اهمیت ویژه ای پیدا می کند. خیلی راحت می توانید با رعایت چند نکته یک اتاق خواب شیک و جذاب برای خود ایجاد کنید. اتاق خواب شخصی باید کاملا طبق نظر و سلیقه و علایق صاحب اتاق چیدمان شود.

ترکیب رنگ اتاق خواب پسرانه

اغلب نوجوانان برای دکوراسیون اتاق خواب پسرانه شیک به رنگ های سرد یا خنثی برای دکوراسیون اتاق خواب خود علاقه مندند. رنگ اتاق خواب پسرانه اسپرت معمولا شامل آبی، سبز، مشکی، بژ و طوسی است. البته این یک قانون غیرقابل تغییر نیست. رنگ های شاد را فقط به نام دخترها نزدند!

پس اگر به رنگ های گرم مثل قرمز و زرد و نارنجی علاقه دارید بدون هیچ خجالتی از این رنگ ها در طراحی دکوراسیون اتاق خواب خود استفاده کنید. طبق اصول کلی دکوراسیون رنگ دیوار و کفپوش را از بین سفید یا رنگ های خنثی انتخاب کرده بقیه اجزا مثل روتختی، پرده و فرش را با رنگ مورد علاقه خود انتخاب کنید.

در صورتی که می خواهید انتخاب رنگ جسورانه تر و خاص تر داشته باشد می توانید رنگ های تیره را برای دیوار انتخاب کرده و سایر اجزا اتاق را با یک هارمونی رنگ زیبا و هماهنگ برگزینید. مثل تصویر زیر که از ترکیب رنگ مشکی و سبز، یک دکوراسیون اتاق خواب پسرانه خاص را طراحی کرده است.

یا این تصویر که ترکیب رنگ سبز و قرمز را در اتاق خواب خود به کار برده است.

ترکیب رنگ قرمز و مشکی هم انتخاب خوب و جالبی برای اتاق خواب پسرانه است.

کاغذدیواری

برای داشتن یک اتاق خواب پسرانه لاکچری، می توانید به جای رنگ زدن دیوار از کاغذدیواری با طرح های دلخواه استفاده کنید. امروزه کاغذدیواری با طرح های جذاب پوستری و سه بعدی به بازار آمده اند که با ورق زدن آلبوم آنها و دیدن تنوع طرح ها انتخابتان سخت خواهد شد.

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه با وسایل ساده

اگر طرفدار دکوراسیون مدرن و خلوت هستید پیشنهاد می شود فقط وسایل ضروری و کاربردی را در اتاق خواب قرار دهید و زیادی شلوغش نکنید. با این کار فضای اتاق خواب بسیار آرامش بخش خواهد شد. یک اتاق خواب معقول و کاربردی باید حتما سه وسیله داشته باشد: تخت خواب، میز کار برای مطالعه یا کار با کامپیوتر، کمد و قفسه برای نگه داری لباس و کتاب و وسایل دیگر.

تخت خواب اتاق خواب پسرانه

تخت خواب چیزی جز یک وسیله برای استراحت و خواب راحت نیست. برای انتخاب تخت خواب فقط راحتی خود را در نظر بگیرید.

انتخاب تشک مناسب

نکته مهم دیگر برای دکوراسیون اتاق خواب پسرانه انتخاب تشک خوب است. در این مورد تحقیق کرده و از میان تشک های طبی یکی را انتخاب کنید. انتخاب تشک مناسب شما را از کمردرد ناشی از رختخواب بد نجات می دهد. پس در خرید آن بسیار دقت کنید.

محل قرارگیری تخت خواب

از لحاظ قوانین فنگ شویی بهتر است تخت خواب کنار دیوار روبروی در ورودی قرار گیرد تا رفت و آمد در اتاق را بتوانید زیر نظر داشته باشید. نباید تخت خواب را طوری قرار دهید که پای شما سمت در ورودی باشد. قسمت بالای تخت خواب باید یک دیوار محکم باشد و روی دیوار تابلوهای سنگین نصب نکنید. دقت کنید که نباید قسمت بالای تخت پنجره باشد زیرا احساس امنیت را از بین می برد.

بهترین پیشنهاد برای مدل تخت خواب

قوانین فنگ شویی به ما می گویند چه کنیم تا انرژی های مثبت راحت تر در فضای منزل یا اتاقمان جریان پیدا کنند. یکی از این قوانین استفاده از تخت خوابی است که ارتفاع مناسبی با سطح زمین داشته باشد. در صورتی که فضای اتاق اجازه بدهد تخت خواب را طوری قرار دهید که دو طرف آن آزاد باشد. بهتر است تخت خواب هایی که قسمت زیرین آنها کشو دارند خریداری نکنید. برای نگهداری وسایل خود بهتر است از کمد بزرگ و جداگانه استفاده کنید و تخت فقط وسیله استراحت شما باشد.

منبع:

pinterest.com

بهکار چوب

سال ۱۳۵۷ شروع کار بهکارچوب توسط حسن شیرین آبادی در یک کارگاه نجاری بود که بعدها پایه و اساس ایجاد این مجموعه شد. گروه بهکارچوب همیشه پایبند به دو اصل مهم ایجاد محصولات با کیفیت و مسئولیت پذیری در قبال مشتریان بوده و هست. افتخار داریم که از طرف مشتریان بهکارچوب به خاطر کیفیت بالا مواد اولیه به کار رفته، طراحی منحصر به فرد، مسئولیت پذیری و ساخت محصولات ممتاز، دارای طول عمر بالا و مناسب برای استفاده روزمره تحسین می شویم.