اقتصادی

نیازهای فناورانه ۵ کشور به دانش‌بنیان‌های ایرانی ارائه می‌شود

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه امسال در کنار نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری، بین المللی شدن نمایشگاه تستا را نیز تجربه خواهیم کرد، گفت: در این دوره از نمایشگاه تستا، برخی کشورها فناورانه خود را ارائه می کنند. نیاز به شرکت ها و دانشگاه های دانش بنیان.

به گزارش خبر فوری، پیمان صالحی امروز سه شنبه 24 آذرماه در نشست خبری با اشاره به برگزاری بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فناوری های بازار، اظهار داشت: این دوره از نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه دستاوردهای فناوری است. وی افزود: نمایشگاه های استانی از 21 آذرماه آغاز و از 19 تا 25 آذرماه بیست و سومین نمایشگاه با شعار «پژوهش، فناوری، تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال» در محل نمایشگاه های بین المللی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه 28 آذرماه زنگ پژوهش در مدارس به صدا در می آید و در 3 آذرماه نیز جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزار می شود و از 16 پژوهشگر و 16 فناور تجلیل می شود.

صالحی با بیان اینکه در این دوره از نمایشگاه دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری، تستا، پژوهشکده ها، مراکز رشد و … با نمایشگاه هفته پژوهش همکاری می کنند، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در این نمایشگاه 27 دانشگاه ; 34 پارک علم و فناوری، 13 موسسه تحقیقاتی و 5 مرکز رشد وجود دارد.

معرفی محصولات دانش بنیان

صالحی از ارائه 30 فناوری برگزیده در بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای فناوری خبر داد و یادآور شد: برای انتخاب این محصولات سامانه «تکن هاب» راه اندازی و دستاوردهای ارائه شده در نمایشگاه بارگذاری شد. این سیستم یک زنجیره کامل از ایده تا بازار است، زیرا در کنار فناوران، سرمایه گذاران نیز حضور دارند.

وی ادامه داد: در راستای ارتقای محصولات دانش بنیان شاخص هایی را تعریف کرده ایم که از جمله آن ها می توان به محصولات با حداکثر تولید در سال گذشته و با فناوری متوسط ​​به بالا اشاره کرد.

گردهمایی مسئولین روابط صنعتی

معاون پژوهشی وزیر علوم از برگزاری نشست مدیران ارتباط جامعه و صنعت با دانشگاه به عنوان یکی دیگر از رویدادهای این نمایشگاه خبر داد و گفت: ۲۸ نشست مدیران ارتباط صنعت و جامعه. و دانشگاه ها با حضور وزیر علوم و معاونان و مدیران برخی دستگاه های اجرایی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در سال 1400 تعداد 10 هزار و 380 قرارداد با صنعت به مبلغ 4 میلیون و 700 هزار میلیون تومان منعقد شده است، ادامه داد: این میزان رضایتبخش نیست اما با توجه به شرایط فعلی این عدد نشان می دهد که رابطه منطقی ایجاد شده است. بین صنعت و دانشگاه

صالحی افزود: برگزاری 14 کارگاه آموزشی، حضور در 28 تشکل و انجمن علمی دانشجویی، حضور در 10 دستگاه و شرکت در نمایشگاه تستا از جمله برنامه های این دوره از نمایشگاه هفته پژوهش است.

“آزمون” بین المللی شد

معاون پژوهشی وزیر علوم ادامه داد: اولین آزمون بین المللی (نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایران) به منظور پاسخگویی به نیازهای پژوهشی دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، پارک ها و شرکت های دانش بنیان امسال برگزار می شود. و فناوری و هیئت های 5 کشور خودشان به این آزمون خواهند رفت.

وی تصریح کرد: قرار است کشورهای ونزوئلا، ارمنستان، ازبکستان، عراق و افغانستان در این آزمون حضور یابند و نیازهای فناورانه خود را به شرکت ها و دانشگاه های دانش بنیان ارائه کنند.

صالحی افزود: دعوت از 12 تیم از 5 کشور برای ارائه نیازمندی های فناورانه برای تسهیل ارتباط نیازمندی ها و فناوران کشور از دیگر برنامه های هفته پژوهش و فناوری است.

وی افزود: در نظر داریم در قالب این نمایشگاه برنامه ریزی کنیم تا از توان قانون طرح جهش بهره ببریم.

انتهای پیام