اقتصادی

تعهدات مرحوم قاسمی را پیگیری می‌کنیم/ پروژه اصلی ما تکمیل کریدور شمال جنوب است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت قبل به تعهدات در حوزه زیرساخت ادامه خواهد داد، گفت: پروژه اصلی ما تکمیل کریدور شمال به جنوب چه از طریق ریلی و چه از طریق جاده است.

به گزارش خبر فوری، مهرداد بذرپاش در حاشیه نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته، در پاسخ به سوال خبر فوری مبنی بر تکمیل پروژه رشت – آستارا با سرمایه گذاری روسی، یاد و خاطره مرحوم قاسمی را گرامی داشت و گفت: همه این پروژه ها به پایان رسیده است. سیاست های وزیر سابق راه و شهرسازی در دستور کار قرار دارد. به تعهدات وزیر قبلی در حوزه زیرساخت ها ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت های کاری ما تکمیل کریدور شمال به جنوب است، تصریح کرد: برای تکمیل این کریدورها به دنبال منابع هستیم چرا که منابع فعلی برای تکمیل آن کافی نیست. نظر دولت بر رونق بخش حمل و نقل است و در اکثر مذاکرات با کشورهای خارجی به ویژه با همسایگان این موضوع محور مذاکرات طرفین است.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص تکمیل راه آهن رشت – آستارا گفت: به دنبال افزایش دسترسی ریلی به کشورهای همسایه هستیم و صبح امروز با طرف های خارجی در این خصوص جلسه داشتیم.

بذرپاش سهم حمل و نقل ریلی را نیز بیان کرد: سهم حمل و نقل ریلی کالا باید از 10 درصد به 30 درصد افزایش یابد که تاکنون محقق نشده است، بنابراین تا زمانی که بخشی از قطار قرار نیست حمل و نقل کالا افزایش یابد. انجام می شود، امکان مانور بر روی قیمت کالا وجود ندارد و قیمت کالاهای راه آهن از قبل کاهش نمی یابد.

وی گفت: با تشکیل کریدورهای حمل و نقل انقلاب بزرگی در صنعت حمل و نقل ما رخ می دهد و افزایش قابل توجهی در حمل و نقل خواهیم داشت زیرا امروز رقم درآمد حمل و نقل ناچیز است.

عضو کابینه سیزدهم در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل بیان کرد: روش های تشویقی را که از طریق مجلس برای نوسازی ناوگان در نظر داریم دنبال می کنیم. مدت زیادی بود که بهسازی معابر انجام نشده بود و تا دیشب برای بهسازی از دولت مجوز می گرفتیم.

بذرپاش با اشاره به سهم بالای ناوگان جاده ای در مصرف انرژی و مدیریت ناکارآمد این صنعت گفت: نوسازی ناوگان جاده ای در بودجه های آتی در دستور کار قرار گرفته و به دنبال روش های جدید تامین مالی برای نوسازی ناوگان هستیم.

وی با اشاره به نوسازی صنعت هوانوردی گفت: هم نوسازی ناوگان و هم کیفیت خدمات رسانی به شهروندان در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد. البته در اقتصاد دریانوردی با صنعت جهانی فاصله داریم، بنابراین باید در این بخش سرمایه گذاری کنیم.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، شرکت هایی که سهم بزرگی در حمل و نقل کالا دارند از جمله شرکت های معدنی به ذینفعان خود و استان های همجوار در بهبود راه ها کمک خواهند کرد.

انتهای پیام