اقتصادی

ثبت رکورد جهانی توسط خودروی خورشیدی دانشجویی

یک خودروی خورشیدی دانش آموزی با پیمودن 1000 کیلومتر و رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت، رکورد جدیدی را در خودروهای خورشیدی ثبت کرد.

به گزارش خبر فوری و به نقل از IAبر اساس بیانیه مطبوعاتی دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا، دانشجویان این دانشگاه با خودروی خورشیدی به نام سانسویفت ۷ موفق به ثبت رکورد جدیدی شده اند. این خودروی خورشیدی با پیمودن 620 مایل (1000 کیلومتر) با یک بار شارژ رکورد جدیدی در جهان به ثبت رسانده است.

این دستاورد در یک مسیر آزمایشی در استرالیای جنوبی، طولانی‌ترین مسافت طی شده توسط یک وسیله نقلیه الکتریکی را با یک بار شارژ نشان می‌دهد و از Lucid Air Dream Edition با برد قابل توجه 520 مایل (837 کیلومتر) عبور می‌کند.

خودروی خورشیدی سانسویفت 7 همانطور که از نامش پیداست نسل هفتم خودروی خورشیدی سانسویفت است که به طور کامل از انرژی خورشیدی تغذیه می کند و نیازی به سوخت فسیلی ندارد.

این خودرو دارای بیش از 6 متر مربع سلول های فتوولتائیک است که نور خورشید را به برق تبدیل می کند تا موتور الکتریکی خودرو را تامین کند.

این خودرو همچنین دارای یک بسته باتری کوچک است که انرژی اضافی را برای استفاده در مواقعی که آفتاب بیرون نیست ذخیره می کند.

تیم Sunswift 7 چهار سال را صرف توسعه این وسیله نقلیه کرده است تا یک وسیله نقلیه الکتریکی کاربردی و کارآمد ایجاد کند که می تواند جایگزین مناسبی برای خودروهای سوخت فسیلی باشد.

این خودروی خورشیدی علاوه بر ثبت رکورد طولانی ترین مسافت طی شده با یک بار شارژ، رکورد سریع ترین خودروی خورشیدی را نیز با سرعت بیش از 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر بر ساعت) در اختیار دارد.

این دستاورد توسط تیم توسعه Sunswift 7 با توجه به تمرکز روزافزون جهانی بر کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی و یافتن جایگزین های پایدارتر برای حمل و نقل بسیار مهم است. وسایل نقلیه الکتریکی بدون آلایندگی بخش مهمی از راه حل این مشکل هستند. با این حال، یکی از چالش های اصلی پیش روی استفاده گسترده از وسایل نقلیه الکتریکی، برد محدود آنهاست که به طور سنتی مانعی بر سر راه استفاده از آنها برای سفرهای طولانی بوده است.

پتانسیل وسایل نقلیه الکتریکی برای سفرهای طولانی

خودروی الکتریکی Sunswift 7 که رکوردشکن است، پتانسیل تبدیل شدن به گزینه ای مناسب برای سفرهای طولانی مدت را نشان می دهد و می تواند به تسریع پذیرش خودروهای الکتریکی در سراسر جهان کمک کند.

این خودروی خورشیدی علاوه بر کاربردهای عملی، گواهی بر روحیه نوآورانه و اراده دانشجویان دانشگاه نیو ساوت ولز است که برای توسعه و بهبود این فناوری پیشرفته تلاش خستگی ناپذیری کرده اند.

به گفته رئیس تیم ریچارد هاپکینز، ثبت این رکورد جهانی با وجود اینکه Sunswift 7 بسیار سنگین تر از وسایل نقلیه جاده ای است و مجبور به حمل تجهیزات مختلف مانند کیسه هوا و سیستم های تهویه است، نشان می دهد که چه چیزی می توان فکر کرد و به چه چیزی می توان رسید. آینده

وی افزود: در زمان ثبت این رکورد مصرف انرژی تنها 3.8 کیلووات ساعت در هر 100 کیلومتر بوده است و حتی کارآمدترین خودروهای برقی موجود در جاده امروز تنها 15 کیلووات ساعت در هر 100 کیلومتر و به طور متوسط ​​حدود 20 کیلووات ساعت در هر 100 کیلومتر مصرف دارند. آنها رسیده اند

وی ادامه داد: خودروی سانسویفت 7 خودرویی نیست که در آینده تولید شود زیرا راحتی را در نظر نگرفته ایم و هزینه ساخت آن نیز بسیار بالاست. اما ما نشان داده‌ایم که اگر می‌خواهید خودروها را کارآمدتر، پایدارتر و دوستدار محیط‌زیست کنید، ممکن است.

موفقیت Sunswift 7 همچنین نشان می‌دهد که منابع انرژی تجدیدپذیر، مانند انرژی خورشیدی، می‌توانند نقش مهمی در انتقال جهانی به دور از سوخت‌های فسیلی ایفا کنند. با آگاهی بیشتر مردم از مزایای زیست‌محیطی و اقتصادی انرژی‌های تجدیدپذیر، احتمالاً شاهد افزایش تمرکز بر توسعه و استقرار فناوری‌هایی خواهیم بود که می‌توانند از این منابع انرژی استفاده کنند.

رکورد مسافت Sunswift 7 با یک بار شارژ، نقطه عطف مهمی در توسعه وسایل نقلیه الکتریکی و انرژی های تجدیدپذیر است. این نشان دهنده پتانسیل خودروهای الکتریکی به عنوان گزینه ای مناسب برای سفرهای طولانی است.

با افزایش تمرکز جهانی بر کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی، احتمالاً در آینده شاهد پیشرفت‌های بیشتری از این دست خواهیم بود زیرا محققان و مهندسان برای توسعه و استقرار فناوری‌های پاک‌تر و پایدارتر تلاش می‌کنند.

انتهای پیام