اقتصادی

واریز معوقات حقوق بازنشستگان سایر سطوح آغاز شد

یک فعال کارگری با تاکید بر ترمیم حقوق و دستمزد کارگران و مستمری بگیران تامین اجتماعی از آغاز واریز بدهی مستمری بگیران در سایر سطوح حقوقی خبر داد: از آبان ماه تا پنج ماه آینده به حساب مستمری بگیران واریز می شود. مارس.

رحمت الله پورموسی در گفت وگو با خبر فوری، بر ضرورت ترمیم حقوق و دستمزد کارگران و بازنشستگان تاکید کرد و اظهار کرد: جامعه کارگری خواهان کاهش تورم و تثبیت قیمت ها است هر چند دولت در تلاش برای کنترل تورم و تثبیت قیمت ها در بازار است. . اما در این شرایط باید از شیوه زندگی کارگران و مستمری بگیران و همچنین کارگران محافظت شود.

وی افزود: دولت با توجه به افزایش هزینه ها و لزوم حفظ قدرت خرید، احیای حقوق کارکنان کشوری و لشکری ​​و بازنشستگان را در دستور کار قرار داد و مجلس نیز آن را تصویب کرد.

این کارآفرین کارگری با اشاره به هزینه های سبد سبک زندگی کارگران گفت: این هزینه ها شامل هزینه های مسکن، بهداشت و درمان، غذا و تغذیه است که اگر برای هر کدام تورم محاسبه شود می توان شاهد دستمزد و دریافتی بود. کارگران کفاف مخارج زندگی را می‌دهند و ارز هم کفاف معیشت آن‌ها را نمی‌دهد، بنابراین باید سعی کنیم تورم را در بخش‌های مختلف اقتصاد و جامعه کنترل کنیم.

پورموسی همچنین از آغاز پرداخت معوقات مستمری بگیران سایر رده های تامین اجتماعی خبر داد و گفت: وزیر کار در روزهای اخیر از پرداخت پنج ماه معوقه مستمری بگیران سایر رده ها تا قبل از پایان سال خبر داد. و در همین راستا پرداخت این مبالغ از روز گذشته انجام می شود که با هزینه بازنشستگان آغاز شده است.

او گفت: پرداخت معوقات فروردین ماه و پرداخت مستمری آبان ماه از این ماه آغاز شده و به تدریج در برج بعدی یعنی معوقات اردیبهشت پرداخت می شود. دی ماه و دیرکرد خرداد ماه دی ماه و پنج ماه دیرکرد نیز پرداخت می شود و تا پایان سال به حساب سایر بازنشستگان تامین اجتماعی واریز می شود.

این جانباز کارگری اظهار داشت: در اوایل سال جاری افزایش 10 درصدی حقوق مستمری بگیران مابقی رده های مستمری بگیران مطرح شد که گزارش شد و در نهایت پس از پیگیری های فراوان کمیته نیروی انتظامی مجلس گزارش داد. . شوراي عالي كار تصويب كند كه 38 درصد افزايش دارد در ضمن 515 هزار بايد اعمال شود و پس از رايزني هاي متعدد موضوع به وزارت كار محول شد و وزارت كار نيز آن را به عنوان يك تلقي كرد. اساس تصویب شورای عالی کار.

پورموسی ادامه داد: بر این اساس احکام حقوق بازنشستگان از شهریور ماه صادر شد، در واقع احکام مستمری بگیران سایر مقاطع غیر از حداقل دستمزد از اول سال 1/1/1301 تغییر یافت و همچنین وزیر کار در روزهای اخیر از آبان ماه به بعد اعلام کرد که معوقات پنج ماهه فروردین تا شهریور 1401 به تدریج تا پایان سال پرداخت می شود.

این کارگزار کارگری در عین حال با اشاره به وعده رئیس سازمان تامین اجتماعی مبنی بر اجرای 25 درصد باقیمانده همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، اظهار داشت: این طرح باید پرداخت شود. از پرداخت بدهی های دولت به نهاد، وعده به نفع دولت و نهاد تامین اجتماعی و امیدواریم پایان برنامه ششم توسعه تا پایان امسال باشد. 25 درصد باقیمانده همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اسرع وقت در ماه های باقیمانده اجرایی می شود.

انتهای پیام