اخبار عمومی

مردم مدیریت مصرف گاز را رعایت کنند/ لغو امتحانات دانشگاه ها – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علیرضا عباس زاده جمعه شب ضمن شرکت در برنامه همایش هفته سیمای خاوران خراسان جنوبی با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) مدیریت مصرف انرژی گفت: خدا را شکر که رحمت الهی باران را دیدی. در آغاز فصل سرد و ما برف هستیم، قدردانی می کنیم که این نوید سالی شاد را برای مردم به خصوص برای کارگران مزرعه می دهد.

وی با بیان اینکه در چند روز اخیر شاهد ورود دو توده سرد به کشور و خراسان جنوبی بوده ایم که باعث تداوم سرما در کشور شده است، افزود: پس از آن سردترین روزها و شب های کشور را تجربه می کنیم و استان. ، بی سابقه است و باید خود را با این شرایط وفق دهیم.

دمای زیر صفر درجه

وی با اشاره به اینکه دمای هوا در 24 ساعت گذشته در بیش از 460 شهر و 27 استان کشور به زیر صفر رسیده است، خاطرنشان کرد: برودت هوا باعث افزایش بی سابقه مصرف گاز خانگی شده که رکورد مصرف گاز را در پی داشته است. کشور.

به گفته وی دمای هوا در برخی شهرها به منفی 27 درجه رسید.

عباس زاده با اعلام اینکه دمای هوای خراسان جنوبی به منفی 20 درجه رسیده است، اعلام کرد: در این شرایط اکثر نقاط کشور و همچنین کشورهای منطقه به دلیل برودت هوا در شرایط خاصی قرار دارند، بنابراین کشور ترکمنستان گاز خود را صادر می کند. دلیل سردی هوا در این کشور این است که راه ایران را قطع کرده است.

به گفته وی، بر اساس گزارش وزارت نفت و شرکت ملی گاز کشور، وقفه ای در تولید گاز در کشور ایجاد نشده و تمامی پالایشگاه های تولید گاز فعال هستند، بنابراین رکورد تولید گاز است. این روزها در کشور ایجاد شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: استان های شمال شرق کشور به دلیل سرمای شدید از نظر مصرف گاز دچار مشکل شده اند و سرمای شدید موجب افت فشار گاز در کشور شده است. به ویژه در استان های شمال شرقی.

وی با تاکید بر اینکه اگر شهروندان مدیریت مصرف گاز را رعایت نکنند، شاهد قطعی گاز خواهیم بود، تاکید کرد: با تلاش کارکنان شرکت گاز خراسان جنوبی تاکنون قطعی گاز نداشته ایم و مدت زمان در هوای سرد مردم باید برنامه ریزی ویژه ای در این زمینه داشته باشند

وی بیان کرد: با وجود همه برنامه ریزی های انجام شده خدمات رسانی به مردم در این شرایط سخت نیازمند همکاری جدی مردم است و امروز استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، گلستان، مازندران و سمنان هستند. از این نظر اکثر مشکلات شرایطی دارند

تعطیلی دفاتر، مدارس و دانشگاه ها

وی با تاکید بر اینکه اولویت برای ما گازرسانی به بخش خانگی است، ادامه داد: یکی از اقدامات در این راستا تعطیلی مدارس و ادارات دولتی است که در کارگروه مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی با آن موافقت شد. شرکت گاز استان …
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: تمامی مدارس مانند ادارات دولتی در روزهای شنبه و یکشنبه این هفته به جز پایه دوازدهم که امتحانات نهایی در آن برگزار می شود تعطیل است و دانشگاه های خراسان جنوبی نیز در این مدارس تعطیل هستند. دو روز.

عباس زاده افزود: بر اساس تصمیم گروه مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی تمامی آزمون های دانشگاه های استان متوقف شده است که این مصوبه به تمامی دانشگاه ها ابلاغ شده و لازم الاجرا است.

وی افزود: البته دانشجویان غیر بومی دانشگاه های خراسان جنوبی به دلیل یخبندان جاده ها و نبود وسیله نقلیه در خوابگاه ها اسکان می یابند.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی نیز در این دو روز مانند ادارات تعطیل است مگر اینکه از سوخت جایگزین برای تامین انرژی استفاده شده باشد.

وی با اشاره به اینکه در هفته دولت امسال جشن گازرسانی به تمام روستاهای خراسان جنوبی برگزار شد، گفت: از همه استان های عضو می خواهیم دمای منازل خود را بین 18 تا 21 درجه حفظ کنند. از بروز مشکلات در این زمینه جلوگیری کنید. ناشی از شدت سرما.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در کارگاه آموزشی مدیریت مصرف انرژی در استان که امشب برگزار شد آخرین موارد مربوط به گازرسانی مورد بررسی قرار گرفت و همه دستگاه های اجرایی باید انجام دهند. نظارت لازم از نظر مدیریت مصرف انرژی

گازرسانی به مرغداری ها و گلخانه ها

عباس زاده با بیان اینکه تاکنون تخلفی در استان نداشته ایم، گفت: گازرسانی به مرغداری ها و گلخانه ها به صورت مصرف داخلی انجام می شود اما اگر مردم مصرف گاز خود را مدیریت نکنند مجبور به حذف آنها خواهیم شد. از مدار به سازمان جهاد کشاورزی استان اطلاع داده ایم.

وی با بیان اینکه این واحدهای تولیدی مجهز به سوخت جایگزین هستند، تصریح کرد: نانوایی ها در ارائه خدمات مشکلی نخواهند داشت.

وی در پایان از اطلاع رسانی به موقع رسانه های خراسان جنوبی در این زمینه و تلاش شرکت گاز استان برای مدیریت مصرف گاز در شرایط سرمای سخت استان تشکر کرد.