اخبار عمومی

رفع مشکلات مردم از اهداف اصلی دانشگاه‌ها باشد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گفته سهر ستاری ، سورنا ستاری عصر سه شنبه شب با نماینده ولی فقیه استان دیدار و با استناد به وجود بسیاری از مهارت ها و استعدادها و خلاقیت های جوانان براساس تولید و دانش علمی گفت: استان اردبیل استانی با دانشگاه های جوان است. این به دلیل توانایی آن در پیشرفت علم و فناوری در استان و سودمندی آن بسیار مناسب است.

وی رابطه شرکت های دانش بنیان و جوانان را بسیار نزدیک توصیف کرد و افزود: من در گذشته انتقادات جدی نسبت به ساختار دانشگاه ها داشتم زیرا دانشگاه ها فقط علم تولید می کنند و مردم از مزایای آن علوم محروم شده اند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه وظیفه اصلی دانشگاهها حل مشکلات مردم است گفت: “با توجه به اینکه دانشگاه ها با پول و مالیات مردم مدیریت می شوند باید مشکلات اقتصادی و اجتماعی را با اهداف و اولویت های اصلی خود حل کنند.”

ساتیری گزارش داد که معاون وزیر فناوری اکوسیستم مستقلی را برای شرکتهای دانش بنیان با نقاط شروع رشد سریع در علم و فناوری ایجاد کرده است.

وی موفقیت شرکتهای دانش بنیان را وابستگی نفت دانست و گفت: اقتصاد نفتی به تخریب ساختار کارآفرینی و ایجاد ارزش افزوده بستگی دارد و این امر باعث می شود که جوانان با کمک مسئولان بتوانند این سیستم را تغییر دهند.

معاون رئیس جمهور درباره نقش اصلی استان اردبیل در مبارزه با coronavirus با استفاده از دانش و فناوری صحبت کرد و گفت: موارد زیر: وی در مورد شیوع تاج ویروس در استان اردبیل در استفاده از ماسک های ویروس و دستکش و مواد ضد ویروس صحبت کرد. عفونت ها و دستگاه های تولید ماسک به جایگاه خوبی در کشور رسیده اند ، به این معنی که ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری در استان وجود دارد و مسئولان توجه بیشتری به شرکت های دانش بنیان دارند.

Satattar تجارت کالا را یکی از مشکلات کشور دانست و گفت: “با ایجاد علم و دانش می توانیم فروش مواد اولیه را متوقف کنیم. و اگر متوجه این موضوع شویم ، ارزش افزوده حاصل از این جریان ، نیاز اقتصاد نفت را برای ما به ارمغان می آورد.”

وی با استناد به ظرفیت بالا و تعداد دانشجویان و اعضای هیئت علمی در دانشگاه های استان ، گفت: مردم باید نتیجه فعالیت دانشجویان و دانشکده های دانشگاهی را حس کنند و نتیجه علم آکادمیک باید در زندگی مردم آشکار شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور استان اردبیل را تعدادی از مشکلات زیرساختی توصیف کرد و افزود: این استان دارای امکاناتی برای راه اندازی شرکت های پارک علم و فناوری است و با توجه به ایده های خوب آن ، لازم است زیرساخت پارک علم در این زمینه وجود داشته باشد. و فن آوری تقویت می شود.

ساتیری با بیان اینکه اقتصاد مشاغل مبتنی بر دانش مفید و ارزشمند بوده است اظهار داشت: “اقتصاد مشاغل دانش بنیان کشور را از مشکلات اقتصادی نجات می دهد زیرا بر پایه علم و دانش استوار است. این نیز برای کشور بسیار مفید و مفید خواهد بود.” بود.