اخبار جامعه

۳۱ اردیبهشت؛ پایان کلاس های ابتدایی ها/نحوه برگزاری امتحانات و زمان ثبت نتایج در کارنامه ها

معاون آموزش ابتدایی نحوه ارزیابی نهایی آموزش ابتدایی را توضیح داد.

به گزارش خبر فوری ، حکیم زاده خاطرنشان کرد: شیوه نامه ای که در این هفته به پایان می رسد ، با توجه به نیاز آنها برای تحصیلات ابتدایی و متوسطه برنامه ریزی شده است. دستورالعمل ها باید جداگانه ارسال شوند.

وی افزود: زمان اتمام و آموزش کلاسها 21 اردیبهشت ماه خواهد بود و آموزشگاه تلویزیون ایران آموزشهای لازم را تا آن زمان ارائه می دهد. معلمان و مدیران مدارس ابتدایی ده روز فرصت دارند تا نتایج نهایی ارزیابی دوم را در متن دانش آموزان 10 ژوئن دریافت کنند.

معاون وزیر آموزش ابتدایی ، هشدار داد که توصیف کیفیت در آموزش ابتدایی به عنوان یک فرایند انجام می شود. وی خاطرنشان کرد: “براساس شواهد و اطلاعاتی که معلمان در طول سال تحصیلی به دست آورده اند و براساس ارزیابی های عملکردی که دانش آموزان در پایان سال تحصیلی انجام می دهند ، نتایج نهایی را ثبت می کنند.”

حکیم زاده در مورد ارزیابی عملکرد آموزش ابتدایی گفت: “ما تابع تصمیمات ستاد تاج ملی هستیم و با توجه به شرایط مختلفی که در مناطق مختلف کشور داریم سازماندهی می کنیم.” در مناطق آبی ، به ویژه در مناطق کم جمعیت روستایی و عشایری ، ما قبلاً مصوبه ای برای برگزاری کلاسهای محلی داشتیم و خوشبختانه تاکنون مشکلی پیش نیامده است. ارزیابی عملکرد این دانش آموزان به خواست معلم شخصاً انجام می شود ، اما در این مناطق دیگر ، به رنگ نارنجی و قرمز ، طبق اعلام ستاد ملی تاج ملی تصمیم گیری می شود. اما مسلماً در مناطقی که انجام آزمایش به صورت حضوری غیرممکن است ، این ارزیابی ها قطعاً با استفاده از یک بستر آنلاین انجام می شود.

وی با تأکید بر اهمیت ارزیابی عملکرد دانش آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه که مهارت های اولیه سواد آموزی را یاد می گیرند ، گفت: بر اساس این سیاست علاوه بر معلمان ، مدیران مدارس نیز مسئول این دانش آموزان خواهند بود. فرا گرفتن.

حکیم زاده گفت: اگر نتایج ارزیابی های پایان سال گروهی از دانش آموزان را به هر دلیلی مانند حمایت ناکافی از والدین نشان دهد ، اگر در یادگیری مهارت های اساسی مشکل داشته باشیم ، مطمئناً برنامه های جبران خسارت را در نظر خواهیم گرفت.

در پاسخ به اینکه چه زمانی امتحانات برگزار می شود؟ وی همچنین گفت که دوره مقدماتی دارای ارزیابی کیفی توصیفی است و به روش سنتی انجام نخواهد شد و طبق شواهد و اطلاعات و ارزیابی عملکردی که معلمان جمع می کنند ، انجام می شود.

حکیم زاد در رادیو صحبت کرد و تأکید کرد: “کلاسها تا پایان ماه مه ادامه دارد و معلمان برای ثبت نتایج ارزیابی نهایی مدت ده روز مهلت دارند.” با این وجود ، اگر بر اساس روند یادگیری نیاز به ارزیابی مجدد عملکرد در پایان سال تحصیلی وجود داشته باشد ، این کار در آن بازه زمانی ده روزه امکان پذیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه امتحانات نهایی چگونه خواهد بود ، گفت: با توجه به نحوه ارزیابی تفاوت مدارس ابتدایی و متوسطه ، قطعاً همکاران مربوطه پس از اتمام مراحل امتحانات در زمان مناسب ، همه را مطلع می کنند.

انتهای پیام