اخبار ورزشی

وظیفه ما ارائه خدمات کنسولی مناسب به همه ایرانیان است

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه یکی از ویژگی های ایرانیان خارج از کشور این است که مسائل هویتی برای آنها مهم است، اظهار داشت: ما به عنوان وزارت امور خارجه و سفارتخانه های ایران در خارج از کشور، خدمات کنسولی کافی را ارائه می کنند که باید به همه ایرانیان خارج از کشور ارائه دهیم و این وظیفه ذاتی ماست.

امیر عبداللهیان در ادامه سفر امروز خود به لبنان برای جشن میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن با حضور برخی از خانواده های ایرانی شاغل در سفارت ایران ادامه می دهد. بیروت و ایرانیانی که در این کشور عربی اسلامی زندگی می کنند ایاد در بخشی از سخنان خود گفت: در دیداری که با مقام معظم رهبری در ابتدای مسئولیت خود به عنوان وزیر امور خارجه در دستگاه دیپلماسی داشتم، ایشان توصیه هایی داشتند. برای پیشبرد سیاست خارجی و تحرکات بین‌المللی ایران در عرصه بین‌الملل، در کنار سایرین، توجه ویژه‌ای به رسیدگی به مسائل ایرانیان خارج از کشور و کارکنان سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور داشته‌اند.

همانطور که این دیپلمات عالی رتبه کشورمان بیان کرد، در این زمینه بر اهمیت توجه به خانواده ها و وضعیت مدارس ایرانی خارج از کشور به شدت تاکید کرد و گفت: تاکید کرد که فرزندان ایرانیان خارج از کشور نیز باید به همان اندازه آموزش ببینند. ممکن است. در مدارس ایرانی تحصیل کرد و با فرهنگ ایرانی و اسلامی آشنا شد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه یکی از ویژگی های شخصیتی سردار سلیمانی با وجود اینکه نظامی بود، توجه ویژه به مسائل خانوادگی و عاطفی بود، تصریح کرد: در کنار کارهای سیاسی در خارج از کشور، یکی از رسالت های اصلی ما حمایت از ایرانیان خارج از کشور است.

امیر عبداللهیان با بیان اینکه یکی از ویژگی های ایرانیان خارج از کشور این است که مسائل هویتی برایشان مهم است، ادامه داد: در این زمینه بسیاری از ایرانیان خارج از کشور زمانی که فرزندشان به دنیا می آید، در اولین روزهای تولد فرزندشان به سفارتخانه ها مراجعه می کنند. و کنسولگری ها برای گرفتن مدارک هویتی لازم برای فرزندانشان می آیند و اصرار دارند که هویت ایرانی آنها باید حفظ شود.

امیر عبداللهیان تاکید کرد: باید خدمات کنسولی کافی را به همه ایرانیان ارائه دهیم و این وظیفه ذاتی ماست.