اخبار عمومی

چهار آرزوی یحیی برای سال چهارم

یحیی گل‌محمدی وارد چهارمین سال حضورش در پرسپولیس شد. او چه رویاهایی دارد؟

به گزارش خبر فوری، روزنامه همشهری نوشت: «حالا درست سه سال کامل از بازگشت یحیی گل‌محمدی به پرسپولیس می‌گذرد. دوره دوم حضور یحیی روی نیمکت سرخپوشان، از سال ۹۸ در چنین روزهایی شروع شد؛ زمانی که او جای گابریل کالدرون را گرفت. از قضا شروع کار گل‌محمدی هم از بازی هفته هفدهم لیگ نوزدهم مقابل تراکتور بود و حالا دقیقا به هفته هفدهم لیگ بیست‌ودوم رسیده‌ایم. گل‌محمدی در این مدت نتایج خوبی به‌ دست آورده است. او دو بار قهرمان لیگ شده، یک‌ بار سوپرجام را فتح کرده و یک‌ بار هم با تیمش به بازی نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یافته است. برای سرمربی سرخ‌ها اما در آغاز فصل‌ چهارم کارش با این تیم، می‌توان چهار هدف یا آرزوی جدید ترسیم کرد.

۱. بازگشت به قهرمانی در لیگ

گل‌محمدی پارسال فصل خوبی را پشت‌ سر نگذاشت. سرخپوشان در این بازه زمانی موفق به فتح هیچ جامی نشدند و قهرمانی حریف سنتی را به تماشا نشستند. به همین دلیل هم پرسپولیس برای لیگ ۲۲ با توپ پر وارد بازار نقل‌وانتقالات شد و شاید به جرأت بتوان گفت پرستاره‌ترین تیم لیگ را بست. یحیی هم تا اینجا با این مجموعه موفق عملکرد خوبی داشته و توانسته تیمش را در صدر جدول نگه‌ دارد. او امیدوار است پرسپولیس را به مسیر قهرمانی برگرداند؛ به نواری که بعد از فتح پنج جام پیاپی و ثبت گلات پاره شد. عدم‌ تحقق این مهم، شکستی ناگوار برای سرمربی سرخ‌ها خواهد بود.

۲. بازگشت به آسیا

همان طور که می‌دانید پرسپولیس (مثل استقلال) به‌ دلیل صدورنشدن مجوز حرفه‌ای از حضور در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا محروم بوده است. با وجود اظهارات خوش‌بینانه در فدراسیون فوتبال، هنوز به‌ طور رسمی اعلام نشده که آیا این مشکل برطرف شده یا نه. در هر صورت طبیعتا یحیی به‌ عنوان سرمربی این تیم آرزو دارد در میدانی بین‌المللی هم شاگردانش را هدایت کند و بختش را برای انجام کار نیمه‌تمام قهرمانی در آسیا بیازماید.

۳. خروج از سایه برانکو

با وجود نتایج خوبی که یحیی در پرسپولیس گرفته، هنوز گروهی هستند که او را وامدار رنسانس برانکو ایوانکوویچ می‌دانند. به هر حال این بحث‌ها «سلیقه‌ای» است و همیشه هم وجود خواهد داشت اما تنها راه گل‌محمدی برای هر چه کمرنگ‌ترکردن چنین باوری، کسب نتایج بهتر و بهتر است. مخصوصا حالا که کم‌کم آخرین بازیکنان دوران برانکو هم به نزدیکی‌های خط پایان می‌‎رسند، گل‌محمدی محکم‌تر از قبل می‌تواند ادعا کند این تیم را خودش ساخته است.

۴. شکستن طلسم حذفی

اگر چه یحیی گل‌محمدی با ذوب‌ آهن دو بار قهرمان جام‌ حذفی شده اما این تورنمنت برای او به‌ عنوان سرمربی پرسپولیس سرشار از خاطرات تلخ و ناگوار بوده است. در مقطع اول حضور یحیی روی نیمکت سرخ‌ها، ناکامی در همین مسابقات و آن شکست تراژیک برابر سپاهان در سال ۹۲ بود که منجر به وداع تلخ گل‌محمدی با باشگاه شد. یحیی در بازگشت به پرسپولیس هم اصلا عملکرد خوبی در جام‌ حذفی نداشته است. دو شکست در برابر استقلال و حذف در ضربات پنالتی و یک باخت غیر منتظره به آلومینیوم اراک در ورزشگاه آزادی، نتایج ضعیف یحیی در مسابقات حذفی بوده است. طبیعتا او امیدوار است این‌ بار این طلسم بشکند؛ مخصوصا که پای بازی انتقامی با سپاهان هم در میان است.»

انتهای پیام