اقتصادی

فولکس‌واگن به اوج می‌رسد؟ – خبر فوری

شرکت خودروسازی فولکس واگن بر این باور است که سرمایه‌گذاری در نرم‌افزارهای جدید و فناوری خودروهای الکتریکی در دو تا سه سال آینده به اوج خود می‌رسد و هدف آن کسب بازده قابل‌توجه از مدل‌های الکتریکی است.

به گزارش خبر فوری، آرنو آنتلیتز، مدیر مالی فولکس واگن گفت: تا سال ۲۰۲۶، بزرگ‌ترین خودروساز اروپا تقریبا هیچ سرمایه‌گذاری در فناوری موتور احتراقی انجام نخواهد داد. او گفت: بار سرمایه‌گذاری در آن زمان از بین خواهد رفت و این زمانی است که ما می‌خواهیم بازده قابل‌توجهی از تحرک الکتریکی داشته باشیم.

فولکس‌واگن در حال پیشبرد بزرگ‌ترین عرضه خودروهای برقی و نرم‌افزار در این صنعت و حدود ۵۲ میلیارد یورو (۵۶.۵ میلیارد دلار) سرمایه‌گذاری تا سال ۲۰۲۶ اختصاص داده است.

این خودروساز آلمانی و سایر تولیدکنندگان همچنان به مقابله برای رسیدن به شرکت تسلا ادامه می‌دهند، که در اوایل ماه جاری هدف تولید دو میلیون خودرو در سال جاری را مشخص کرد. سهام شرکت پیشرو خودروهای الکتریکی پس از افت ۶۵ درصدی در سال ۲۰۲۲، تاکنون ۴۴ درصد جهش کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آنتلیتز گفت که فولکس‌واگن به دنبال افزایش سودآوری است تا ارزش خود را افزایش دهد که در حال حاضر به ۷۳ میلیارد یورو رسیده است. او افزود که این خودروساز قرار است بر جذاب‌ترین ذخایر سود از نظر بخش خودرو و از نظر منطقه تمرکز کند.

انتهای پیام