اقتصادی

همکاری ۲۰۰ شرکت در ساخت واگن ملی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برای ساخت تجهیزات حمل و نقل ریلی شهری و واگن های ملی گفت: “تحول فعلی در واقع منجر به جهش عمیق در تولید شده است. به جای 30٪ تولید داخلی ، این ظرفیت در بحث ساخت واگن ملی به 85٪ رسیده است. چنین روندی یک سال و نیم از زمان شروع تا زمان افتتاح آن گذشته است.

به گزارش خبر فوری ، علی آقامحمدی ، عضو شورای تشخیص مصلحت ، گفت: مراسم رونمایی از دستاوردهای ساخت تجهیزات حمل و نقل ریلی این شهر در روز دوشنبه 23 شهریور برگزار شد: و بیش از 1100 واگن وارد خط شد.

وی افزود: تحولی که اکنون در حال وقوع است این است که جهش عمیقی در تولید رخ داده است به جای 30 درصد تولید داخلی ، این نرخ در واگن ملی به 85 درصد رسیده است. و حداقل 70 شرکت دانش بنیان اقدام به ساخت این تجهیزات نموده اند ، بنابراین این پروژه یک پروژه کاملاً ملی و مؤثر است که می تواند الگویی برای سایر صنایع باشد.

آقام محمدی ابراز امیدواری برای سرعت ساخت خودروهای مترو کرد و گفت: “انتظار داریم فاصله دو قطار و یک دقیقه و نیم داشته باشیم تا بتوانیم حداقل 5 میلیون مسافر را در تهران حمل و نقل کنیم.” امیدواریم این اتفاق به زودی رخ دهد. برنامه ششم توسعه چیزی شبیه به این را پیش بینی کرده است ، و ما امیدواریم که این کار را در بقیه برنامه طی یک یا دو سال انجام دهیم.

علاوه بر این ، پیروز حناچی ، شهردار تهران خاطرنشان کرد: پایه اصلی ساخت یک سبد ملی در شهرداری در شهرداری ایجاد شده است و با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور موافقت کرده است که هدف از این کار ساخت هفت دستگاه قطار است. احتمال دارد نفوذ کند. در سال جهش تولید ، نزدیک به 200 مشاغل خانگی در این زمینه همکاری می کنند و ما به خواست خدا قصد داریم این پروژه را در اوایل بهمن ماه آغاز کنیم.

وی درباره اهمیت این پروژه گفت: “این پروژه از آن جهت اهمیت دارد که طراحی آن در داخل کشور انجام می شود و ما سعی کرده ایم قطعات معقول اقتصادی را در داخل تولید کنیم و برای اولین بار قطار ملی داشته باشیم.”

در این رویداد ، دکتر حمیدرضا طیبی ، پیروز حناچی و علی آقامحمدی از جعبه بازدید کننده ، قطار استقامت دینامیکی AC ، موتور کششی ، موتور کمکی ، سیستم کنترل سرعت موتور و تخته توزیع برق DC که توسط جهادی ها در جهاد دانشگاهی علوم و فناوری ایجاد شده اند بازدید کردند. .

انتهای پیام