اخبار عمومی

تولید ۹۰ درصد از تجهیزات مورد نیاز پالایشگاه اصفهان در داخل کشور – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، احمد هاشمی با حضور در چهارمین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایش اظهار داشت: حمایت از تولید داخل بیش از یک دهه است که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب مورد تاکید بوده و ما نیز در هلدینگ پتروپالایش اصفهان به آن توجه داریم.

وی با بیان اینکه به اعتقاد ما تحریم داخلی بیش از تحریم‌های خارجی بر کشور سایه انداخته است، ابراز داشت: باید توجه داشت که ما موفق شدیم ۹۰ درصد از تجهیزات مورد نیاز در هلدینگ پتروپالایش اصفهان را با تکیه بر تولید داخلی تأمین کنیم.

عضو هیأت مدیره هلدینگ پتروپالایش اصفهان تصریح کرد: امروز افتخار بزرگ ما این است که بگوییم حتی یک گرم کاتالیست خارجی نیز در هلدینگ پتروپالایش اصفهان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی جدی در هلدینگ پتروپالایش اصفهان برای حمایت از تولید داخل و شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه صنعت نفت و پتروشیمی گفت: برای این امر ما شرکت مشعل پویا، زیر مجموعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان را راه‌اندازی کرده‌ایم و با انتقال دانش و تکنولوژی نسبت به تولید ابزار دقیق، سیستم کنترل، تولید تجهیزات برق صنعتی، فست شارژرها و…. اقدام کرده است.

هاشمی با بیان اینکه ما در هلدینگ پتروپالایش اصفهان چشم انداز خود برای سال ۱۴۰۵ را تبدیل شدن به گروه صنعتی پتروپالایش اصفهان با بالاترین ضریب پیچیدگی منطقه برنامه‌ریزی کرده‌ایم، ابراز داشت: ما خام فروشی را حذف و همه محصولاتمان را صادرات محور تولید خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: توسعه زنجیره ارزش در هلدینگ پتروپالایش اصفهان در همه ابعاد برنامه ریزی شده که به دنبال تحقق آن میزان اشتغال این شرکت به ۱۰ هزار نفر خواهد رسید.