اخبار فرهنگی

“حماسه ایران” در دل تحریم‌ها و کرونا

سفارت ایران در لندن می گوید تحریم های ایالات متحده اجازه نمی دهد انتقال عناصر فرهنگی و تاریخی از ایران در نمایشگاه “حماسه ایران” در موزه ویکتوریا و آلبرت لندن به نمایش گذاشته شود ، اما این نمایشگاه تا سپتامبر با موفقیت برگزار می شد. .

سید مهدی حسینی متین ، رئیس تجارت سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن ، در گفتگو با خبر فوری ، با بیان اینکه موزه ویکتوریا و آلبرت میزبان نمایشگاه بزرگ آثار تاریخی و فرهنگی ایران است ، اظهار داشت: لندن ، یکی از بزرگترین نمایشگاه های فرهنگی ایران در خارج از کشور بیش از دو سال پیش ، سفارت جمهوری اسلامی ایران پیشنهادی مقدماتی را در لندن به مدیران موزه ویکتوریا ارائه کرد و مورد استقبال قرار گرفت ، و در این مدت سازمان دهندگان موزه تلاش مداوم خود را برای یافتن آثار ، قطعات ، اشیا انجام دادند. تاریخی برای جمع آوری برای نمایش در این نمایشگاه.

وی هدف از این نمایشگاه را نشان دادن برخی زوایای پنهان تاریخ و فرهنگ تمدن ایران به سایر ملل و علاقمندان به مسائل و تاریخ فرهنگی ایران دانست و افزود: همزمان با آن افتتاح شد. این نمایشگاه شامل ده بخش اختصاص یافته به تاریخ و فرهنگ 5 هزار ساله ایران و 300 قطعه از سراسر جهان ، از جمله از ایالات متحده و روسیه ، برخی از کشورهای اروپایی و موزه بریتانیا در لندن ، و برخی از مردم و ایرانیان است. با مجموعه ای از اشیا Iranian ایرانی. آنها را برای نمایش موارد به نمایشگاه منتقل کردند ، از جمله خانواده ساری خانی که از بنیانگذاران نمایشگاه هستند.

رئیس شرکت مستقر در ایران در لندن گفت: “این نمایشگاه با هدف نشان دادن تاریخ و فرهنگ ایران در زمان های مختلف ، از جمله تاریخ باستان ، دوران آکمن و پیامدهای آن ، و دوران اسلامی و معاصر ، بنابراین بسیار منحصر به فرد است. زیرا آنها برای اولین بار در معرض دید عموم قرار داشته اند و دیگران از نظر فرهنگی و دانش و مطالعه تاریخ و فرهنگ ایران و پیامدهای آن در ساختار ساختار از اهمیت بسیاری برخوردار هستند. منشور حقوق بین الملل (کوروش) مشابه آنچه از موزه انگلیس وام گرفته شده است.

متین افزود: این نمایشگاه برای علاقه مندان به مطالعه تاریخ و تمدن ایران و همچنین محققان و دانشجویان از اهمیت بسیاری برخوردار است و آنها می توانند به صورت حضوری از نمایشگاه دیدن کنند.

وی گفت این نمایشگاه تا ماه سپتامبر ادامه خواهد داشت.

ایرانی اعزامی به لندن موانع و مشکلات ساخت این نمایشگاه ، به ویژه در مورد تحریم های آمریکا را روشن می کند: برای ساخت این نمایشگاه ، ما سعی کردیم چیزهایی را از داخل ایران منتقل کنیم که متاسفانه غیرممکن بود. دلیل آن تحریم های ایالات متحده بود ، مشکلات مربوط به بیمه این اشیا بوجود آمد و در نهایت ما نتوانستیم توسط کارمندان موزه ویکتوریا و آلبرت بر این مشکل فائق آییم. بخشی از مشکل شیوع بیماری کرونا ویروس قلب بود که انتقال بین ایران و انگلیس را با مشکل مواجه کرد و ما نتوانستیم هماهنگی های لازم را برای این کار انجام دهیم.

متین گفت استقبال از نمایشگاه در روزهای اخیر “خوب” بوده است و گفت: بلیط بازدید از نمایشگاه حداقل برای دو ماه آینده فروخته شده است. یک دلیل این است که در یک سال گذشته هیچ نمایشگاهی در لندن برگزار نشده است و دیگری اینکه این نمایشگاه یکی از بی نظیرترین نمایشگاه هایی است که به تاریخ و تمدن ایران می پردازد ، یکی از قدیمی ترین تمدن های جهان و یکی از مهمترین آنهاست. مجموعه نمایشگاهی در نمایشگاه ویکتوریا و آلبرت. در 10 سال گذشته ما در انگلیس نمایشگاهی مانند این نداشته ایم. آخرین نمایشگاه ، نمایشگاه “امپراتوری فراموش شده” در سال 2008 در موزه بریتانیا بود. اما نمایشگاه از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا برخی از آثار برای اولین بار به نمایش در می آیند.

انتهای پیام