اخبار عمومیکسب و کار خبر فوری

آموزش تولید محتوا برای سایت فروشگاهی+3 نکته برای فروش بیشتر

تولید محتوای مناسب برای سایت فروشگاهی می‌تواند به شکل قابل توجهی روی فعالیت‌های بازاریابی و فروش شما تأثیر بگذارد.احتمالا تا الان مقالات زیادی در مورد تولید محتوا خوانده باشید و به خوبی از اهمیت عنوان جذاب،عکس های زیبا،بروز رسانی محتوا و غیره اگاه هستید اما در این مقاله قصد دارم تا نکات مهم تری در زمینه تولید محتوا برای سایت فروشگاهی را بیان کنم.

با توجه به آپدیت helpful content ،گوگل اهمیت بالا محتوا را به خوبی نشان داده است.محتوای تولید شده باید پاسخ دهنده نیاز کار بر باشند و کاربر با سرچ کلمه مد نظر به “هدف” خود برسد.

شاید آسون به نظر برسه اما واقعا شناخت هدف سرچ کاربران و تولید محتوا بر اساس پرسونای آنها کار سختی است! در ادامه به چند نکته آموزشی در زمینه تولید محتوا برای آنلاین شاپ ها می‌پردازم.

راهکارهای تولید محتوای عالی برای سایت فروشگاهی

قبل از معرفی راهکار های باید این موضوع رو بگم که قبل از انجام هر عمل باید یک تقویم محتوایی درست داشته باشید که به آن عمل می‌کنید! چون اولین اقدام در زمینه تولید محتوا خوب داشتن نظم و تعهد است.

نکته حرفه ای: سعی کنید تمام روز های خاص مثل عید ها و ولادت ها را در تقویم محتوایی خود مشخص کنید.داشتن برنامه برای این روز ها می‌تواند باعث فروش بیشتر شما شود.مثلا برگزاری جشنواره ها و تخفیفات گزینه های خوبی برای عید ها هستند.

  • شناخت هدف کلمات کلیدی

یکی از اقدامات بسیار مهم قبل از تولید محتوا شناخت هدف سرچ کاربران از کلمات کلیدی است.به عنوان مثال عبارت “توضیحات گوشی سامسونگ a53 ” با عبارت ” قیمت گوشی سامسونگ a53 ” تفاوت دارد.دلیل رتبه نگرفتن خیلی از محتوا های با کیفیت ما دقیقا همین دقت نکردن به هدف کاربران است.

  • شناخت پرسونای مخاطب

برای این که پرسونای مخاطب را بشناسید باید اول کسب و کار خودتان را به خوبی بشناسید!شما باید کامل درک کنید که محصول شما چه بازار هدفی خواهد داشت.شما سعی می‌کنید چیزی را بفروشید اما این مهم است که چه کسانی به آن نیاز دارند؟ آیا مخاطب شما صاحبان کسب و کار هستند؟ آیا مخاطب شما یک بازاریاب است؟ این سوال ها را در مورد کسب و کارتان جواب بدهید و نتیجه را ببینید.

  • چگالی کلمه کلیدی را فراموش کنید

با این همه آپدیت و پیشرفت در هسته مرکزی گوگل،مساله چگالی کلمه کلیدی یک موضوع مسخره است.گوگل کاملا متوجه محتوای شما و کلمه کلیدی اصلی شما خواهد شد پس وقتتون رو با این چیزا تلف نکنید.

  • تمرکز بر مزایای محصولات

در تولید محتوا، باید بر مزایای محصولات خود تمرکز کنید. مزایای گوناگونی که محصولات شما دارند، می‌تواند در جذب مشتریان موثر باشد.البته باید حواستان باشد که در این موضوع زیاده روی نکنید تا غیر طبیعی به نظر نرسد.

  • استفاده از امکانات گوگل

شما با استفاده از امکانات پیشفرض گوگل می‌توانید بهترین محتوا را برای سایت فروشگاهی تولید کنید.تنها لازم است که بخش پیشنهادات گوگل(google suggest) و سوالات متداول درون سرپ را ببینبد و از آنها در محتوا استفاده کنید.

نکته حرفه ای: اگر مشتریان شما خیلی با تکنولوژی آشنا نیستند،هنگام طراحی سایت سعی کنید فرم های ساده ای در سایت قرار دهید.این یک حقیقته که خیلی از افراد حتی بلد نیستند ایمیل درست کنند! حالا اگر در فرم ثبت سفارش گزینه ایمیل(اجباری) را داشته باشیم امکان خروج مشتری وجود دارد.

  • تولید محتوای خوشه ای

یکی از بهترین راه ها برای انتقال قدرت به صفحات مادر استفاده از تولید محتوا خوشه ای است.فرض کنید دسته بندی اصلی شما کیف چرمی است.حالا باید چند محتوا در همین زمینه تولید کنیم و به دسته مادر لینک بدهیم.به عنوان مثال نحوه تمیز کردن چرم،نکات مراقبت از چرم،انواع چرم و …گزینه های خوبی برای ایجاد یک محتوای خوشه ای است.

  • تمرکز خاص رو یک کتگوری

اگر فروش محصولات یک دسته بندیتون بیشتر از بقیه هست یا بصورت تخصصی رو یک مدل محصول کار می‌کنید سعی کنید حسابی روش مانور بدین تا topical authority سایت شما بالا بره.این روش بیشهر برای سایت های خدماتی کاربرد داره اما گاها برای سایت های فروشگاهی هم مفید هستش و گوگل سایت شما را به عنوان یک مرجع تخصصی در زمینه آن محصول می‌داند.

  • کلمات کلیدی محلی را فراموش نکنید

یکی از روش های موثر در بالا بردن نرخ فروش،استفاده از کلمات کلیدی محلی هستند.مثال هایی از کلمه کلیدی محلی عبارتند از: بهترین وکیل در صادقیه تهران،قیمت گوشی هوآوی در شیراز،خدمات طراحی سایت در بجنورد، مغازه الکتریکی در کردستان و …

نکته حرفه ای: با تولید محتوای آموزشی در مورد محصولات ترافیک سایت خود را بالا ببرید و با تبلیغ محصول بین محتوا کاربر را به خرید تشویق کنید.

منبع: مجموعه تخصصی سئو سوپراسئو