اخبار حوادث

صدور بیش از ۳۰ هزار جریمه برای توقف روی خط‌عابر در ۲ هفته اخیر

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، از جدیت پلیس در راستای کاهش تصادفات منجر به فوت عابران پیاده خبر داد و گفت: پروژه هایی برای اصلاح مهندسی ترافیک و آموزش همگانی برنامه ریزی شده است؛ همچنین اعمال قانون خودروهایی که در گذرگاه‌های عابران پیاده، پارک کنند در دستورکار است و در دو هفته اخیر، ۳۰ هزار خودروی متخلف جریمه شده‌اند.

سرهنگ فیروز کشیر در گفت‌وگو با خبر فوری درباره تصادفات منجر به فوت عابران پیاده گفت: متاسفانه در یک ماه نخست سال جاری، میزان فوت عابران پیاده در تصادفات، نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه طرح آموزش همگانی از اول اردیبهشت ماه آغاز شده است؛ افزود: بر همین اساس کارگروهی توسط پلیس راهور تهران بزرگ تشکیل شد تا اقدامات عملی برای کاهش این آمار صورت گیرد و پلیس در این باره جدی خواهد بود.  در بحث اصلاح مهندسی ترافیک، احیای خط کشی‌ها در محل های عابرپیاده انجام می‌گیرد. همچنین موانعی در کنار پیاده‌روها ها نصب خواهد شد تا از تردد عابران پیاده در سطح سواره جلوگیری شود.

کشیر گفت: آشکارسازی این معابر نیز بسیار اهمیت دارد زیرا ممکن است در تاریکی شب، رانندگان به خوبی معابر عابر پیاده را نبینند به همین دلیل افزایش روشنایی‌های این معابر نیز در دستورکار قرار گرفت. همچنین همکاران من در خیابان‌ها و معابر نیز عابران پیاده را به سمت عبور از گذرگاه‌های عابرپیاده و پل‌های عابر سوق می‌دهند. 

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اهمیت آموزش ادامه داد: همکاران من از ظرفیت رادیو، تلوزیون و سایر رسانه ها برای فرهنگ سازی نیز استفاده می کنند. همچنین کلیپ ها،انیمیشن ها و پوسترهای مربوط به این موضوع نیز تهیه می‌شود. با هماهنگی های انجام شده، همکاران من با برگزاری کلاس‌های آموزشی در مدارس و دانشگاه ها سعی می کنند نکات آموزشی بیشتری به صورت حضوری برای افراد توضیح دهند. 

وی با اشاره به اعمال قانون و جریمه وسایل نقلیه به دلیل تجاوز به مسیرها و گذرگاه‌های عابرپیاده نیز گفت: در بحث اعمال قانون و اجرای مقررات، در ۶۲ نقطه از تقاطع های مهم شهر تهران، افسران پلیس راهور  مستقر هستند و هنگامی که چراغ زرد می‌شود با حرکت دست و با سوت به رانندگان هشدار قرمز شدن چراغ را می‌دهند تا آنان پشت خط ایست توقف کنند. همچنین اگر خودرویی بر روی خط‌کشی‌های عابر پیاده توقف کند؛ مسلما توسط همکاران بنده اعمال قانون خواهد شد. البته اگر  خودرویی در پیاده‌روها و گذرگاه‌های عابر پیاده نیز پارک کند؛ حتما مورد اعمال قانون قرار می‌گیرد.

کشیر افزود: سال گذشته در شهر تهران، ۵۴۰ هزار وسیله نقلیه‌ای که برروی خط‌کشی عابر پیاده توقف داشت، مورد اعمال قانون قرار گرفت. یعنی به طور میانگین  روزانه  ۱۵۰۰ خودرو این جریمه را دریافت کرده‌اند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: همچنین در همین دو هفته‌ای که این طرح آغاز شده است حدود ۳۰ هزار وسیله نقلیه‌ای که بر روی خط‌کشی‌های عابر پیاده پارک کرده بودند، جریمه شدند که یعنی روزانه بیش از ۲ هزار خودرو. هدف از اجرای طرح گذرگاه عابر پیاده، اعمال قانون نیست. هدف ما از این طرح اجرای مهندسی ترافیک ، آموزش و فرهنگ سازی است تا شاهد کاهش تلفات تصادفات باشیم. ولی اگر  رانندگان قوانین و مقررات را رعایت نکنند؛ در نهایت اعمال قانون می شوند.

انتهای پیام 

کارگروه خبری مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی انتقال احساسات و امواج رویدادها به خوانندگان هستم. از طریق زبان زنده و روان، مخاطبان را در قلب رویدادها قرار می‌دهم.