اخبار جامعه

هشدارِ مقاوم شدن بیماری دیفتری در برابر آنتی بیوتیک و واکسن

کارشناسان پزشکی هشدار داده اند که یک عفونت دیفتری بسیار مسری و کشنده می تواند در برابر آنتی بیوتیک ها و واکسن ها مقاوم باشد.

به گزارش خبر فوری ، متخصصان هشدار می دهند که دیفتری به دلیل مقاومت جهانی در برابر واکسن ها و آنتی بیوتیک ها ، ممکن است بار دیگر به یک مشکل بزرگ بهداشتی تبدیل شود.

دیفتری یک عفونت بسیار مسری است که می تواند کشنده باشد و روی بینی ، گلو و پوست تأثیر بگذارد. علت اصلی این بیماری نوعی باکتری به نام Corynebacterium diphtheriae است که باعث ایجاد ماده سمی می شود و باعث ایجاد بیماری در فرد می شود.

این بیماری معمولاً سرفه ، عطسه یا رابطه نزدیک با فرد آلوده است. به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ، افراد در ایالات متحده ممکن است در اثر تماس با زخم آلوده آلوده شوند.

در کشورهای ثروتمندی مانند ایالات متحده ، کودکان علیه دیفتری واکسینه می شوند ، اما در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​، موارد این بیماری نادر است.

بروز این بیماری در سالهای اخیر افزایش یافته است. در سال 2018 ، بیش از 16600 مورد دیفتری در سراسر جهان گزارش شده است که سالانه از سال 1996 تا 2017 به طور سالانه 8105 مورد وجود دارد.

محققان انگلیسی می گویند واکسن دیفتری برای خنثی سازی یک ترکیب سمی ساخته شده است ، بنابراین هر متغیر ژنتیکی که ساختار سم را تغییر دهد می تواند بر اثربخشی واکسن تأثیر بگذارد. اگرچه داده های ما نشان نمی دهد که واکسن های مورد استفاده امروزه مثر خواهند بود ، اما شاهد افزایش تعداد سموم هستیم ، اما واکسن ها و روش های درمانی موثر باید موثر باشند. آنها باید مرتباً ارزیابی شوند.

طبق گفته ISTER ، دیفتری معمولاً با آنتی بیوتیک درمان می شود. تحقیقات نشان داده است که به طور متوسط ​​تعداد ژنهای دیفتری مقاوم در برابر آنتی بیوتیک در حال افزایش است.

انتهای پیام