اخبار جامعه

مهمترین نگرانی والدین در بازگشت فرزندان به مدرسه چیست؟

خبر فوری/خراسان رضوی بر اساس نتایج نظرسنجی، نقش مهمی که رسانه‌های اجتماعی و دستگاه‌های دیجیتال در زندگی کودکان ایفا می‌کنند، بزرگترین نگرانی در میان والدین برای بازگشت بچه‌ها به مدرسه است.

به نقل از ارث، داده‌های نظرسنجی درباره سلامت کودکان دانشگاه میشیگان آمریکا نشان می‌دهد که رفاه عاطفی و استفاده از فناوری در فهرست نگرانی‌های بهداشتی امسال برای کودکان اولویت دارد. این موضوعات در حال حاضر بیشتر از چاقی دوران کودکی که ۱۰ سال پیش یک نگرانی اساسی بود، نگران‌کننده است.

والدین همچنان مشکلاتی را که مستقیماً بر سلامت جسمانی تأثیر می‌گذارند، از جمله تغذیه ناسالم و چاقی، به‌عنوان مسائل مهم سلامتی کودکان می‌دانند اما نگرانی‌های مربوط به سلامت روان، رسانه‌های اجتماعی و زمان تماشای نمایشگر بر این نگرانی‌ها غلبه کرده است.

داده‌ها نشان می‌دهد که دو سوم والدین از وابستگی زیاد فرزندانشان به دستگاه‌های دیجیتال، به‌ویژه زمانی که در پلتفرم‌های اجتماعی صرف می‌کنند، ناآرام هستند و این نگرانی‌ها را در راس نگرانی‌های سلامتی امسال قرار می‌دهد.

دکتر وولفورد، محقق این بررسی افزود که کودکان در سنین پایین‌تر از دستگاه‌های دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و والدین ممکن است با نحوه نظارت مناسب بر استفاده از آنها برای جلوگیری از تأثیرات منفی بر ایمنی، عزت‌نفس، ارتباطات اجتماعی و عاداتی که ممکن است با خواب و سایر زمینه‌های سلامتی تداخل داشته باشند، مشکل پیدا کنند.

دکتر وولفورد به والدین توصیه می‌کند، با توجه به افزایش زمان استفاده از نمایشگر طی همه‌گیری، با مشاهده نشانه‌هایی از تعاملات یا رفتارهای ناسالم، با هوشیاری فرزندشان را ارزیابی کرده و احتمالاً استفاده از فناوری را محدود کنند.

به نظر می‌رسد که والدین با درآمد متوسط و بالا بیشتر نگران استفاده بیش از حد از دستگاه‌ها و رسانه‌های اجتماعی هستند. با این حال، در میان موارد اقتصادی، والدین به طور یکسان مسائلی مانند رژیم غذایی ناسالم، افزایش هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی و فقدان امکانات بهداشت روان را مطرح کردند.

لازم به ذکر است که نگرانی‌های مرتبط با کرونا مانند ایمنی واکسن (۱۶ درصد) و بیماری کووید (۱۲ درصد) در انتهای فهرست قرار دارد. والدین باید با مدارس، مربیان و ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی فرزندشان همکاری تا به نگرانی‌های بهداشتی مداوم و در حال ظهور رسیدگی کنند.

انتهای پیام

تیم خبری اجتماعی

پژوهشگر جامعه‌شناسی با تمرکز بر تحولات جمعیتی و تأثیر آنها بر ساختار اجتماعی.