کیفیت پایین و قیمت بالا‌های کالا‌های انگلیسی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ در بررسی ماهانه بانک بارکلیز (Barclays) در انگلیس که در برخی رسانه‌های این کشور منتشر شده است، ۵۲ درصد از مردم این کشور گفتند اکنون با اینکه بهای کالا‌ها بیشتر شده، کیفیت و حجم بسته بندی‌های آن‌ها کم‌تر شده است.
براساس نظرسنجی این بانک، در میان افرادی که متوجه کاهش کیفیت کالا‌ها شده اند، ۴۴ درصد گفته اند کیفیت سیب زمینی سرخ شده کاهش یافته، ۴۳ درصد گفته اند کیفیت شکلات و شیرینی‌ها کاهش یافته و ۳۶ درصد نیز گفته اند کیفیت کیک‌ها و بیسکویت‌هایی که می‌خرند، کم شده است.
در بررسی اخیر بانک بارکلیز در انگلیس، ۲۲ درصد از مردم گفته اند کیفیت غذا‌های آماده، پایین آمده است و ۲۰ درصد از مردم نیز گفتند کیفیت غذای غذاخوری‌ها نیز کاهش یافته است در حالی که بهای آن ها، کماکان بالاست.
در این بررسی معلوم شد ۴۱ درصد از مردم انگلیس معتقدند علاوه بر مواد غذایی و نوشیدنی، کیفیت دیگر کالا‌ها نیز پایین آمده است در حالی که قیمتشان بالا رفته است. ۴۴ درصد نیز معتقدند کیفیت پوشاک کم شده است و ۳۷ درصد نیز می‌گویند کیفیت مواد بهداشتی و آرایشی نیز کم شده است.
دیلی میل نوشت براساس بررسی اخیر بانک بارکلیز در انگلیس، ۳۱ درصد از مردم انتظار دارند در مناسبت سال نو میلادی در انگلیس، گرانی کالا‌ها و خدمات در این کشور، بیش‌تر از پارسال شود و ۱۷ درصد می‌گویند از هم اکنون پس انداز را برای هزینه‌های سال نو، شروع کرده اند. به نوشته دیلی میل، در این بررسی از دو هزار نفر از مشتریان در انگلیس، در روز‌های ۲۲ تا ۲۵ ماه اوت، ۳۱ مرداد تا ۳ شهریور ماه، نظرخواهی شد.
انگلیس ماه هاست که بالاترین تورم حدود چهار دهه اخیر در این کشور را تجربه می‌کند و به همین علت تا کنون ۹ بار پیاپی نرخ بهره بانکی را افزایش داده است که به رکود در این کشور دامن زده است.

کیفیت پایین و قیمت بالا‌های کالا‌های انگلیسی