اخبار جامعه

دغدغه معلمان باید آموختن، ارتقای فردی و رسیدن به دستاورد باشد

خبر فوری/اصفهان معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با تاکید بر اینکه معلمی شغلی ویژه افرادی است که بی هیچ چشم داشتی روح ایثارگری دارند، گفت: باید دغدغه معلم آموختن، ارتقای فردی و رسیدن به دستاوردهای بیشتر باشد، دانش، معنویت و مهارت معلمی سه‌گانه‌ای هستند که یک معلم بدون دغدغه‌مندی برای تکمیل و ارتقای آن‌ها، معلم نمونه نخواهد شد.

الهام یاوری شامگاه (سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آئین تکریم از ۵۰۰ معلم نمونه استان اصفهان، اظهار کرد: بهترین روایت برای گرامیداشت مقام معلم پیامبر (ص)  بیان کردند که فرمودند من معلم مبعوث شدم و این جمله به این معناست که معلمی شغل انبیا است. شباهت آموزگاری با این تشبیه نورانی این است که معلمان هدایت‌گران انسان‌ها هستند و برای همه انسان‌های تاریخ دل می‌سوزانند حتی اگر در محدودیت باشند.

وی با تاکید براینکه معلمی شغلی ویژه افرادی است که بی هیچ چشم داشتی روح ایثارگری دارند، افزود: معلمان مانند پیامبران روش تربیت محبت پرور در خود دارند. یکی دیگر از شباهت بین معلمان با انبیا نحوه عمل، سکوت و لبخند آنان بوده که الگو و اسوه است، بر این اساس واجب التکریم هستند، قطعا در آینده دانش آموزان متوجه خواهند شد که موفقیتشان ثمره تلاش‌های معلمان است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، گفت: در این راستا باید دغدغه معلم آموختن، ارتقای فردی و رسیدن به دستاوردهای بیشتر باشد، دانش، معنویت و مهارت معلمی، سه‌گانه‌ای هستند که یک معلم بدون دغدغه مندی برای تکمیل و ارتقای آنها، معلم نمونه نخواهد شد.

وی با بیان اینکه قدردانی از معلم بهترین هدیه‌ دانش‌آموزانی خواهد بود که در مسیر فهمیدن و حق طلبی قدم برمی‌دارند، گفت: همه ما مدیون معلمان هستیم.

انتهای پیام

تیم خبری اجتماعی

پژوهشگر جامعه‌شناسی با تمرکز بر تحولات جمعیتی و تأثیر آنها بر ساختار اجتماعی.