شرایط مهاجرت به دبی

توجه:
قبل از آنکه به‌عنوان متقاضی کار در امارات و دبی با ما تماس بگیرید، به این نکته توجه داشته باشید که شرایط دریافت اقامت کاری در این کشور بسیار پیچیده است. شما باید حتما از سوی یک کارفرمای اماراتی پیشنهاد کاری داشته باشید. در صورتی که چنین پیشنهادی از سوی یک کارفرمای اماراتی ندارید، شانسی برای دریافت ویزای کار در امارات و دبی نخواهید داشت.

امارات یکی از کشورهایی است که به دلیل شرایط عالی اقتصادی، متقاضیان زیادی برای مهاجرت دارد. در این مقاله درباره روش‌های مهاجرت امارات صحبت می‌کنیم و نکاتی را پیرامون مهاجرت دبی بازگو خواهیم کرد. با سفرگیگ همراه باشید.

دبی بزرگترین شهر تجاری کشور امارات متحده عربی است. این شهر زیبا و مدرن در سواحل خلیج فارس قرار دارد و در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری را شاهد بوده است. دبی در حال حاضر از نظر اقتصادی شرایط فوق‌العاده‌ای دارد. این شهر که حدود سه میلیون نفر جمعیت دارد، موقعیتی عالی را برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی به‌وجود آورده است و به همین دلیل شرکت‌های متعدد بین‌المللی تمایل دارند که در دبی فعالیت کنند. در حال حاضر کشور امارات و شهر دبی، موقعیت‌های شغلی زیادی برای مهاجران فراهم کرده‌اند و همین موضوع باعث شده که مهاجرت به امارات و مهاجرت به دبی، متقاضی زیادی داشته باشد. با ما در این مقاله همراه باشید تا نکات ریز و درشت درباره مهاجرت و اقامت دبی را با هم مرور کنیم و با تمام مزایای این کار آشنا شویم.

دلایل افراد برای مهاجرت به امارات چیست؟

قبل از اینکه به روش‌های مهاجرت امارات متحده عربی بپردازیم، باید با مزیت‌های این مهاجرت آشنا شویم. اصلا چه دلیلی دارد که بخواهیم به امارات و دبی مهاجرت کنیم؟ در پاسخ باید گفت که امارات یکی از موفق‌ترین کشورهای خاورمیانه در حوزه اقتصادی و تجاری است و در بیشتر زمینه‌ها، آینده درخشانی برای آن پیش‌بینی می‌شود. با وجود اینکه امارات در منطقه‌ای بیابانی قرار دارد، اما شهرهای آن مانند دبی، دارای جاذبه‌ها و امکانات گردشگری فوق‌العاده‌ای هستند و به همین دلیل، گردشگران زیادی از سرتاسر جهان، حتی اروپا و آمریکا، هر ساله به این کشور سفر می‌کنند تا تعطیلات خود را در آنجا بگذرانند.

امروزه کشور امارات یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان محسوب می‌شود که رفاه و سطح زندگی خوبی را برای شهروندان خود فراهم کرده است. طبیعتا افرادی که به این کشور مهاجرت می‌کنند و می‌توانند اقامت آن را دریافت نمایند نیز از تمام مزایای زندگی در آنجا بهره‌مند خواهند شد. امارات جهت صدور ویزا برای متقاضیان مهاجرت، قوانین خاص خودش را دارد که اگر نگوییم سخت‌گیرانه هستند، لااقل پیچیدگی‌هایی دارند. به همین دلیل بهتر است قبل از اقدام برای مهاجرت به دبی، با تمام ریزه‌کاری‌ها و شرایط مختلف آن آشنا باشید تا با مشکلی مواجه نشوید.

بیشتر بخوایند:

سایت اداره مهاجرت امارات

شرایط جدید اقامت دبی چیست؟

برای مهاجرت به امارات، مانند خیلی از کشورهای دنیا می‌توان از روش‌های مختلف مانند کار، تحصیل، سرمایه‌گذاری و … اقدام کرد. چنانچه بخواهید برای ادامه تحصیل به یکی از دانشگاه‌های امارات بروید، یا اینکه به واسطه مهارت و حرفه خود به این کشور مهاجرت کنید، مانعی برای شما وجود نخواهد داشت. مسئله مهم آن است که باید هزینه‌های زندگی در امارات و شهر دبی را در نظر داشته باشید. هزینه‌های زندگی در دبی نسبت به سایر شهرهای خاورمیانه به مراتب بالاتر است و به همین خاطر باید قبل تصمیم به مهاجرت، مطمئن شوید که از پس هزینه‌ها برمی‌آیید.

بیشتر بخوانید:

نکته مهم بعدی که باید در نظر داشته باشید، آن است که اخذ اقامت کشور امارات کار بسیار دشواری است و برای هر کسی تحقق پیدا نمی‌کند. برای مثال، حتی اگر بخواهید از روش سرمایه‌گذاری به امارات مهاجرت کنید، باید سال‌های زیادی در این کشور فعالیت نمایید تا بتوانید تابعیت و اقامت آنجا را به دست آورید. بنابراین، مهاجرت کوتاه مدت به امارات، به هیچ وجه نمی‌تواند به اخذ اقامت این کشور منجر شود. در ادامه بیشتر در این باره توضیح خواهیم داد.

شرایط اقامت در دبی برای ایرانیان کدامند؟

اخذ اقامت دبی برای ایرانیان، تفاوت خاصی با مردم سایر کشورهای جهان ندارد. بنابراین به دنبال راه‌های میان‌بر که گاهی از سوی موسسات مهاجرتی توصیه می‌شود، نباشید. برای مهاجرت به امارات و دریافت تابعیت این کشور باید از طریق راه‌های تعیین شده اقدام نمایید و پروسه‌ای نسبتا پیچیده را پشت سر بگذارید. در این مسیر، هر چقدر اطلاعات بیشتری داشته باشید، به هدف خود نزدیک‌تر خواهید شد.

ویزای توریستی امارات چیست؟

بسیاری از ایرانیان برای تفریح و گذراندن تعطیلات خود به کشور امارات و شهر دبی سفر می‌‌کنند. برای این منظور، کافی است که ویزای توریستی امارات را دریافت کنید. نکته‌ای که برای دریافت این ویزا اهمیت دارد، آن است که مدارکی را ارائه دهید که ثابت می‌کنند شما قصد بازگشت به کشور خودتان را دارید. ویزای توریستی امارات سه‌ ماهه است و قبل از سپری شدن این مدت، حتما باید به کشور خودتان برگردید.

هزینه ویزای توریستی امارات

قبل از آنکه به قیمت ویزای توریستی دبی اشاره کنیم، لازم است با انواع مختلف این ویزا آشنا شویم. در زیر رایج‌ترین ویزاهای توریستی کشور امارات را نام می‌بریم و هزینه آنها را نیز ذکر می‌کنیم:

  • ویزای توریستی ۳۰ روزه (سینگل): اعتبار این نوع ویزا در واقع ۵۸ روز است، اما فردی که این ویزا را در اختیار داشته باشد، می‌تواند به مدت ۳۰ روز پیوسته در امارات بماند. البته با پرداخت مبلغی در خاک امارات، می‌توان این ویزا را برای ۳۰ روز دیگر تمدید کرد. نکته مهم درباره ویزای سینگل آن است فرد تنها یک بار می‌تواند با استفاده از آن وارد کشور امارات شود و سپس به کشور خودش برگردد. برای دریافت این ویزا به همراه بیمه باید مبلغی حدود ۳۱۰ درهم بپردازید.
  • ویزای توریستی ۳۰ روزه (مولتی): با ویزای مولتی می‌توان بیش از یک بار به کشور امارات سفر کرد. اعتبار این ویزا هم ۵۸ روزه است و افراد می‌توانند در مجموع ۳۰ روز در امارات حضور داشته باشند. این ویزا نیز قابلیت تمدید در کشور امارات را دارد. جهت دریافت این ویزا با بیمه باید مبلغی معادل ۷۰۰ درهم پرداخت نمایید.
  • ویزای توریستی ۹۰ روزه (سینگل): با دریافت این ویزا، افراد می‌توانند به مدت ۹۰ روز به‌صورت پیوسته در خاک امارات حضور داشته باشند. این ویزا نیز قابلیت تمدید دارد. ویزای سه‌ماهه سینگل ۷۰۰ درهم هزینه دارد.
  • ویزای توریستی ۹۰ روزه (مولتی): این ویزا هم اعتبار ۹۰ روزه دارد، اما افراد می‌توانند طی این مدت، چند بار به کشور خودشان برگردند و مجددا به امارات سفر کنند. این ویزا به همراه بیمه ۱۷۵۰ درهم هزینه در پی خواهد داشت.

لازم به توضیح است که انواع دیگری از ویزای توریستی امارات نیز وجود دارند که مدت اقامت و همچنین هزینه آنها متفاوت است. اما در مجموع، رایج‌ترین ویزاهای توریستی دبی، همین‌ها هستند که در بالا ذکر کردیم.

ویزای طلایی امارات متحده عربی چیست؟

کشور امارات از سال ۲۰۱۹ میلادی یک سیستم جدید را برای اعطای ویزای بلند مدت اجرا کرد. از طریق این سیستم، همه افراد سرمایه‌دار یا متخصص از سراسر دنیا می‌توانند بدون داشتن یک حامی اماراتی، ویزای طولانی مدت (۱۰ ساله) دریافت کنند و مالک صددرصدی کسب و کار خودشان در امارات باشند.

ویزای طلایی امارات به‌صورت ۵ یا ۱۰ ساله اعطا می‌شود و افراد سرمایه‌گذار، کارآفرین، متخصصین در حوزه‌های مختلف و حتی استعدادهای درخشان تحصیلی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

شرایط دریافت ویزای طلایی امارات متحده عربی چیست؟

شرایط دریافت ویزای طلایی امارات برای ویزای ۵ ساله و ۱۰ ساله تا حدودی متفاوت است. در مورد ویزای ۱۰ ساله، افراد می‌توانند با سرمایه‌گذاری به ارزش حداقل ۱۰ میلیون درهم در امارات، این ویزا را دریافت کنند. افراد متخصص و استعدادهای درخشان نیز در صورتی که توسط وزارت علوم امارات مورد تایید قرار بگیرند. همچنین اگر فرد یک پزشک متخصص باشد و مدرک دکتری خود را از یکی از ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا دریافت کرده باشد، واجد شرایط دریافت ویزای طلایی امارات خواهد بود.

اما دریافت ویزای طلایی ۵ ساله شرایط دیگری دارد. چنانچه فردی بخواهد در بخش املاک سرمایه‌گذاری کند، می‌تواند مبلغ ۵ میلیون درهم را برای این کار در نظر بگیرد، به‌شرطی که این مبلغ به‌صورت وام نباشد. همچنین کارآفرینان اگر بتوانند پروژه‌ای به ارزش ۵۰۰ هزار درهم را راه‌اندازی کنند، واجد دریافت ویزای طلایی می‌شوند. از دیگر افرادی که می‌توانند این ویزا را دریافت کنند، باید به دانشجویان نخبه اشاره کرد.

هزینه اقامت دبی چقدر است؟

مهاجرت به دبی از طریق روش‌های مختلف دارای هزینه‌های متفاوتی است. اما نکته‌ای که قبل از مهاجرت باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، آن است که هزینه‌های زندگی در شهر دبی و کشور امارات را در نظر بگیرید. البته این مورد تا حدی به سبک زندگی شما نیز بستگی دارد، اما یک سری موارد مانند هزینه مسکن، حمل و نقل، تهیه اقلام ضروری و … برای همه افراد ثابت و یکسان هستند. ما در ادامه جدولی را تهیه کرده‌ایم که در آن به رایج‌ترین هزینه‌های زندگی در امارات اشاره شده است.

شرایط و هزینه مهاجرت به دبی و زندگی در امارات

در جدول زیر شما می‌توانید هزینه‌های عمومی مربوط به زندگی در امارات و شهر دبی را مشاهده کنید. البته این‌ها تمام هزینه‌هایی که باید در این کشور بپردازید نیستند. ما فقط سعی می‌کنیم تا حدی شما را با هزینه‌های عمومی آشنا کنیم. توجه داشته باشید که هزینه‌ها را به دلار آمریکا عنوان می‌کنیم تا محاسبه آن برای شما ساده‌تر باشد.

عنوان هزینه قیمت (دلار)
خرید آپارتمان در مرکز شهر (متری) ۳۹۰۰
خرید آپارتمان در حاشیه شهر (متری) ۲۴۰۰
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر ۱۶۰۰
اجاره آپارتمان یک خوابه در حاشیه شهر ۱۱۰۰
اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر ۳۱۰۰
اجاره آپارتمان سه خوابه در حاشیه شهر ۲۱۰۰
یک وعده غذا در رستوران ارزان (برای یک نفر) ۱۰
یک وعده غذا در رستوران متوسط (برای یک نفر) ۳۰
یک لیتر شیر ۱.۶
یک قرص نان ۱.۳
یک کیلوگرم سینه مرغ ۷.۷
حمل و نقل عمومی (ماهیانه) ۸۰
هر لیتر بنزین ۰.۶
باشگاه تناسب اندام ۸۰
بلیط سینما ۱۲
خرید کفش چرم مردانه ۱۰۰
خرید شلوار جین ۶۰

روش‌های متعددی برای مهاجرت دبی و مهاجرت امارات متحده عربی وجود دارند. افراد متقاضی می‌تواند از طریق کار، تحصیل، سرمایه‌گذاری و … برای مهاجرت دبی اقدام کنند. ما در ادامه به انواع روش‌های مهاجرت و اخذ اقامت دبی اشاره می‌کنیم و درباره آنها توضیح می‌دهیم.

X
توجه:
قبل از آنکه به‌عنوان متقاضی کار در امارات و دبی با ما تماس بگیرید، به این نکته توجه داشته باشید که شرایط دریافت اقامت کاری در این کشور بسیار پیچیده است. شما باید حتما از سوی یک کارفرمای اماراتی پیشنهاد کاری داشته باشید. در صورتی که چنین پیشنهادی از سوی یک کارفرمای اماراتی ندارید، شانسی برای دریافت ویزای کار در امارات و دبی نخواهید داشت.

مهاجرت به امارات از طریق کار

برای مهاجرت امارات از طریق کار، شما باید دعوت‌نامه‌ از سوی یک کارفرمای اماراتی داشته باشید. این کارفرما باید حتما تابعیت کشور امارات را داشته باشد و پروسه قانونی مربوط به جذب یک نیروی کار خارجی (یعنی شما) را طی کند. این پروسه چندان هم ساده نیست. کارفرمای مورد نظر حتما باید یک آگهی شغلی سه ماهه را به اداره امور اجتماعی امارات ارائه دهد. سپس اداره کار باید تایید کند که برای آن شغل، هیچ نیروی کار اماراتی که مایل به انجام آن باشد، وجود ندارد. اگر این مراحل طی شوند، کارفرما با شما وارد مذاکره شده و می‌تواند برای جذب‌تان اقدام کند.

مهاجرت به دبی برای کار

با توجه به آنچه که در پاراگراف بالا گفتیم، مهاجرت به دبی از طریق کار، امری پیچیده به‌نظر می‌رسد. در واقع کشور امارات برای جذب نیروی کار خارجی، قوانینی سخت‌گیرانه و مشابه کشورهای اروپایی یا آمریکای شمالی دارد. بنابراین شاید برخی افراد ترجیح بدهند که شانس خود را برای مهاجرت به کشورهای دیگر امتحان کنند. اما اوضاع اقتصادی کشور امارات و زیرساخت‌های عالی این کشور باعث شده که شرکت‌های بین‌المللی زیادی در آنجا فعالیت کنند و بازار کار بزرگی را ایجاد نمایند. در نتیجه اگر فردی بتواند از طریق کار، اقامت دبی را اخذ کند، می‌تواند آینده درخشانی را برای خودش متصور شود.

شرایط مهاجرت کاری به دبی

در مهاجرت کاری به دبی، کارفرما وظیفه دارد که کلیه مدارک لازم جهت اشتغال نیروی کار خارجی را تهیه و به اداره کار ارسال کند. برای دریافت ویزای کاری دبی، شما باید پاسپورت معتبر داشته باشید و مدارکی مانند اجازه کار در امارات، معاینه پزشکی و … را ارائه دهید. روزهای کاری در کشور امارات از یک‌شنبه تا پنج‌شنبه است و اکثر شغل‌ها از ساعت ۸ تا ۱۳ و همچنین از ساعت ۱۶ تا ۱۹ فعال هستند. البته هر شغل می‌تواند ساعات کاری مخصوص به خودش را داشته باشد. به‌طور کلی، نیروهای کار در امارات، بین ۴۰ تا ۴۸ ساعت در هفته کار می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

هزینه مهاجرت کاری به امارت

هزینه‌های مهاجرت کاری به امارات، با توجه به شرایطی که فرد متقاضی دارد، متفاوت خواهد بود. البته یک سری هزینه‌های اداری وجود دارند که تقریبا در تمام روش‌ها ثابت هستند.

درآمد کار در امارات متحده عربی

میزان دستمزدی که افراد در کشور امارات دریافت می‌کنند، با توجه به نوع شغل و همین‌طور میزان مهارت‌های آنها متفاوت است. متوسط دستمزدها در امارات برابر با ۱۹۶۰۰ درهم یا ۵۳۳۰ دلار در ماه است. البته حقوق‌های کمتر یا بیشتر هم در این کشور پرداخت می‌شود. مثلا کمترین میزان دستمزد حدود ۴۴۰۰ درهم است و افرادی که دستمزدهای سنگین دریافت می‌کنند، احتمالا تا ۹۰۰۰۰ درهم در ماه هم درآمد دارند. به‌طور کلی امارات یک کشور مرفه به‌ حساب می‌آید و سطح دستمزدهای آن در مقایسه با بسیاری از کشورها بیشتر است.

مهاجرت به امارات از طریق تحصیل

یکی از پرطرفدارترین روش‌ها برای مهاجرت امارات متحده عربی، روش تحصیلی است. در این کشور مدارس و دانشگاه‌های زیادی وجود دارند که اقدام به پذیرش دانش‌آموزان و دانشجویان خارجی می‌کنند. هزینه تحصیل در هر کدام از آنها نیز متفاوت است. مقطع تحصیلی هم در این زمینه اهمیت زیادی دارد. برای مثال باید بدانید که دوره لیسانس در کشور امارات ۳ یا ۴ ساله است و پس از گذراندن این دوره می‌توانید مدرک تحصیلی خود را دریافت کنید.

بیشتر بخوایند:

مهاجرت به دبی برای تحصیل

دولت امارات در سال‌های اخیر به مسئله آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای داشته و آن را در اولویت قرار داده است. به همین دلیل موسسات آموزشی این کشور، پذیرای دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد از سراسر دنیا هستند تا بتوانند پایه‌های اقتصاد دانش بنیان را در این کشور تقویت کنند. برای مهاجرت تحصیلی به دبی، قبل از هر چیز باید ویزای تحصیلی دبی دریافت کنید که اخذ این ویزا، به دریافت پذیرش از یک دانشگاه یا مدرسه اماراتی وابسته است.

شرایط مهاجرت تحصیلی به دبی

ویزاهای دانشجویی امارات حدود یک سال اعتبار دارند و هر ساله باید تمدید شوند. چنانچه دانشجو به مدت ۶ ماه از کشور امارات خارج شود، ویزای تحصیلی وی به‌طور خودکار باطل خواهد شد. اسناد و مدارکی که برای دریافت ویزای دانشجویی دبی لازم هستند، از این قرار است:

  • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • نامه پذیرش از یک دانشگاه یا مدرسه اماراتی
  • نامه تمکن مالی
  • تاییدیه پرداخت شهریه
  • مدارک هویتی شخص متقاضی
  • مدارک تحصیلی

هزینه مهاجرت تحصیلی به امارات

برای اینکه در موسسات آموزشی کشور امارات مشغول به تحصیل شوید، باید مبلغی را در ازای خدمات آموزشی که دریافت می‌کنید بپردازید. این مبلغ به امکانات و سطح موسسه آموزشی که انتخاب می‌‌کنید بستگی دارد. همچنین مقطع تحصیلی نیز در این مورد تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال برای تحصیل در مقطع لیسانس به‌طور متوسط باید ۱۵ هزار دلار بپردازید. طبیعتا برای مقاطع بالاتر مانند دکتری، باید هزینه بیشتری انجام دهید. البته این اجازه را دارید که تا ۳۰ ساعت در هفته هم کار دانشجویی انجام دهید و از این طریق کسب درآمد کنید.

مهاجرت به امارت از طریق سرمایه گذاری

برای آنکه بتوانید بهترین استراتژی سرمایه‌گذاری در دبی را انتخاب کنید، باید تحقیق و مطالعه زیادی داشته باشید. چنانچه به این نتیجه برسید که سرمایه‌گذاری در کشور امارات می‌تواند برای شما سودمند باشد، می‌توانید برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری امارات اقدام کنید. سرمایه‌گذاری در امارات راه‌های متعددی دارد. شما می‌توانید از طریق خرید ملک برای این کار اقدام کنید. همچنین این امکان وجود دارد که به عنوان کارآفرین، یک شرکت یا کسب وکار جدید را در آنجا تاسیس نمایید. مطمئنا همه این روش‌ها به کسب سود منجر می‌شوند، اما هزینه اولیه زیادی را روی دست‌تان می‌گذارند.

بیشتر بخوایند:

هزینه مهاجرت به دبی از طریق سرمایه گذاری

اگر بخواهید در حوزه املاک سرمایه‌گذاری کنید، باید یک ملک تازه‌ساخت را که ارزش آن حداقل ۷۵۰ هزار درهم باشد خریداری نمایید. طبیعتا این رقم بسیار بالایی است و هر کسی توان پرداخت آن را ندارد. در روش ثبت شرکت هم هزینه‌های مشخصی وجود دارند که در ادامه به‌طور کامل به این هزینه‌ها اشاره خواهیم کرد.

شرایط مهاجرت سرمایه گذاری به امارات

باید به این موضوع توجه داشته باشید که هر چقدر هم سرمایه‌گذاری شما کلان و سنگین باشد، باز هم تضمینی وجود ندارد که بتوانید تابعیت کشور امارات را دریافت کنید. باید سال‌ها از زمان سرمایه‌گذاری شما در این کشور گذشته باشد (در برخی موارد تا ۳۰ سال) و تازه بعد از سپری شدن این مدت، درباره اعطای اقامت به شما تصمیم‌گیری خواهد شد.

اقامت امارات از طریق ثبت شرکت

جالب است بدانید که آمار ثبت شرکت در امارات در سال‌های اخیر جهش بزرگی داشته است. افراد زیادی با نیت دریافت اقامت دبی، اقدام به ثبت شرکت در این کشور می‌کنند. اما قبل از هر چیز باید با زیر و بم این کار به‌طور کامل آشنا باشیم. در ادامه به مهمترین نکات در همین زمینه اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوایند:

هزینه اقامت دبی از طریق ثبت شرکت

شرایط مهاجرت به امارات از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در دبی مراحل قانونی و مشخص خود را دارد که همه سرمایه‌گذاران خارجی باید آن را طی کنند. اگرچه گاهی اوقات با توجه به نوع شرکت و یا شرایط هر فرد، این مراحل کمی متفاوت باشد، اما در حالت کلی مراحل ثبت شرکت در این کشور طی ۲۰ تا ۲۵ روز کاری انجام می‌شود و شامل سه بخش زیر است:

  1. مرحله اول دریافت تاییدیه اولیه (اپرووال) از دولت امارات است.
  2. مرحله دوم ثبت شرکت در DED یا همان دایره اقتصادی امارات است.
  3. مرحله سوم نیز شامل اخذ اقامت دو ساله قابل تمدید می‌شود.

سرمایه‌گذاران خارجی برای ثبت شرکت در دبی نیازمند اخذ مجوزهای بخصوصی هستند. هرکدام از این مجوزها برای فعالیت خاصی در این کشور صادر شده و شرایط بخصوص خود را دارند. در ادامه با ۳ نوع از پرکاربردترین مجوزهای ثبت شرکت در کشور امارات آشنا خواهید شد.

  • مجوز حرفه‌ای (Professional License): اقامت امارات با ثبت شرکت نیازمند اخذ مجوزاست. افرادی که قصد انجام امور خدماتی مانند: پزشکی، امور مربوط به خدمات تکنولوژی، امور وکالت و حقوقی، حسابداری، مشاوره و غیره را دارند، باید مجوز حرفه‌ای یا همان Professional License را دریافت کنند.
  • مجوز تجاری (Commercial License): به‌منظور اخذ اقامت دبی ثبت شرکت بازرگانی، شما نیاز به اخذ مجوز تجاری یا همان Commercial License دارید. این مجوز به‌منظور انجام خریدوفروش و انواع فعالیت‌های تجاری و بازرگانی در داخل این کشور، صادر می‌شود.
  • مجوز صنعتی (Industrial License): مجوز صنعتی یا همان Industrial License برای ثبت شرکت در دبی برای افرادی صادر می‌شود که قصد انجام فعالیت تولید کالا در این کشور را دارند.

مهاجرت به دبی از طریق خرید ملک

خرید ملک یکی دیگر از راه‌هایی است که از طریق آن می‌توانید به امارات مهاجرت کنید. با خرید ملک در دبی می‌توانید همسر و فرزندان خود را نیز به این کشور ببرید. همچنین می‌توانید سه نفر دیگر را در ملک خود شریک کنید. منتها قوانینی در این زمینه وجود دارند که در ادامه بیشتر به آنها اشاره خواهیم کرد.

بیشتر بخوایند:

هزینه مهاجرت به امارات از طریق خرید ملک

برای خرید ملک در دبی باید حداقل ۷۵۰ هزار درهم هزینه کنید که در این صورت اقامت ۳ ساله به شما تعلق خواهد گرفت. همچنین اگر برای خرید ملک مبلغ بیشتری هزینه کرده باشید، بر اساس قوانین، امکان دریافت اقامت با مدت طولانی‌تر هم وجود دارد. اگرچه برای سرمایه‌گذاری در بازار املاک در دبی باید مبلغ زیادی پرداخت نمایید، اما می‌توانید مطمئن باشید که این امر سود زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت. کشور امارات اقتصاد پویا و رو به رشدی دارد قیمت ملک نیز در شهرهای بزرگ این کشور مانند دبی، هر ساله افزایش پیدا می‌کند.

شرایط مهاجرت با خرید ملک به امارات

چنانچه به‌طور شراکتی برای خرید ملک در امارات اقدام کرده باشید، باید حداقل سهم شما از پرداخت قیمت ملک، معادل ۷۵۰ هزار درهم باشد. در غیر این صورت اجازه مهاجرت به امارات را دریافت نخواهید کرد. همچنین باید ثابت کنید که هزینه خرید ملک را از طریق وام تامین نکرده‌اید. ملکی که خریداری می‌کنید باید مسکونی باشد و مراحل ساخت آن نیز به اتمام رسیده باشد. ملک مورد نظر باید در منطقه آزاد واقع شده باشد و حداقل تا سه سال اجازه فروش آن را نخواهید داشت.

مهاجرت به امارات از طریق ازدواج

یک فرد خارجی در صورتی که با یک فرد دارای تابعیت امارات ازدواج کند، می‌تواند به این کشور مهاجرت نماید. اگر یک مرد خارجی بخواهد با زن اماراتی ازدواج کند، باید ثابت نماید که استطاعت مالی لازم را برای حمایت از همسرش دارد. در ادامه بیشتر درباره شرایط اقامت امارات از طریق ازدواج توضیح می‌دهیم.

شرایط مهاجرت به دبی از طریق ازدواج

همانطور که گفتیم، ازدواج با یک فرد اماراتی می‌تواند شرایط لازم برای مهاجرت افراد خارجی را فراهم کند. منتها برای آنکه افراد خارجی بتوانند اقامت امارات را دریافت کنند، یک سری شرط‌ها وجود دارد. برای مثال مردهای خارجی باید از نظر مالی در سطحی باشند که بتوانند هزینه‌های زندگی را بپردازند. همچنین برای دریافت اقامت دائمی، باید حداقل سه سال از زمان ازدواج بگذرد. در صورتی که ازدواج آنها به طلاق منجر شود، تابعیت فرد خارجی بلافاصله لغو خواهد شد.

هزینه اقامت در امارت از طریق ازدواج

اقامت در امارات از طریق ازدواج هزینه خاصی به همراه ندارد. برای طی کردن مراحل دریافت اقامت، همسر متقاضی باید از داخل کشور امارات اقدام کند. اما فرد متقاضی باید شرایط مالی لازم برای تشکیل زندگی را داشته باشد. الباقی هزینه‌ها مربوط به مراحل اداری و صدور ویزا می‌شوند.

مهاجرت به امارات از طریق تولد

همه کشورهای دنیا در بحث تابعیت تولد فرزند، از دو روش پیروی می‌کنند: اصل حق خون و اصل حق خاک. در امارات بر اساس اصل اول یعنی حق خون به فرزندان متولد شده، تابعیت داده می‌شود. در نتیجه فقط فرزندانی که دارای والدین اماراتی باشند می‌توانند تابعیت این کشور را دریافت کنند.

شرایط مهاجرت به دبی از طریق تولد

در قانون کشور امارات برای اینکه یک فرزند تازه متولد شده بتواند اقامت این کشور را دریافت کند، سه شرط ذکر شده‌اند: اول اینکه فرزند دارای پدر و مادر اماراتی باشد. دوم اینکه فرزند در امارات متولد شده باشد اما پدر و مادرش نامعلوم باشند. شرط سوم هم آن است که پدر فرزند نامعلوم باشد اما مادرش اماراتی باشد.

هزینه اقامت در امارات از طریق تولد

شرایط اقامت در امارات از طریق تولد فرزند، همان مواردی هستند که در بالا ذکر کردیم. در نتیجه برای این کار هیچ هزینه‌ای از افراد دریافت نمی‌شود.

اقامت ورزشی در دبی

افرادی که دارای سابقه ورزشی در سطح حرفه‌ای باشند، می‌توانند اقامت دبی را دریافت کنند. بنابراین اکثر ورزشکارانی که در سطح ملی فعالیت کرده و دارای رزومه درخشانی باشند، می‌توانند با تکیه به همین موضوع، درخواست اقامت ورزشی در امارات را بدهند. در زیر بیشتر درباره جزییات این نوع اقامت توضیح داده‌ایم.

هزینه مهاجرت ورزشی به دبی

مهاجرت ورزشی به دبی دارای هزینه خاصی نیست. صرفا باید هزینه‌های اداری مربوط به صدور ویزا را پرداخت کنید و همچنین اسناد مربوط به تمکن مالی را ارائه دهید. اگرچه برای مهاجرت از طریق سوابق ورزشی لازم نیست هزینه زیادی بپردازید، اما توجه داشته باشید که اقامت در شهری مانند دبی بسیار پرهزینه خواهد بود. پس بهتر است از قبل به نحوه کسب درآمد در این شهر نیز فکر کرده باشید.

شرایط مهاجرت ورزشی به دبی

تمامی ورزشکاران شناخته شده در سطح بین‌المللی می‌توانند برای مهاجرت به دبی و کشور امارات درخواست بدهند. قهرمانان ورزشی، مربیان مطرح و همین‌طور داوران می‌توانند با انعقاد قراردادی با یک باشگاه یا فدراسیون ورزشی، زمینه مهاجرت خود به دبی را فراهم کنند.

اقامت دائم امارات

اجازه بدهید خیلی صریح و روشن بگوییم که کشور امارات به هیچ فرد خارجی اقامت دائم نمی‌دهد. به‌طور کلی شرایط دریافت اقامت دائم امارات بسیار پیچیده است و بد نیست بدانید که در مورد ایرانی‌ها سخت‌گیری بیشتری وجود دارد. با این حال بسیاری از افراد از سراسر دنیا تمایل دارند که اقامت این کشور را داشته باشند و بتوانند پاسپورت باارزش و قدرتمند امارات را به دست آورند.

هزینه اقامت دائم دبی

برای اینکه بتوانید اقامت دبی و امارات را به دست آورید، باید ابتدا از طریق یکی از روش‌های مهاجرتی مانند کار، تحصیل، سرمایه‌گذاری و … به این کشور مهاجرت نمایید. همان‌طور که پیش‌تر توضیح دادیم، هر کدام از این روش دارای هزینه خاصی هستند. بنابراین بسته به اینکه کدام روش را انتخاب می‌‌کنید، هزینه‌ای که می‌پردازید هم متفاوت خواهد بود.

شرایط اقامت دائم امارات

گفتیم که امارات به اتباع خارجی اقامت دائمی نمی‌دهد، اما اگر یک فرد سال‌های طولانی در این کشور حضور داشته باشد و ویزای خود را به‌طور مرتب تمدید کند، پس از گذشت ۳۰ سال می‌تواند برای دریافت پاسپورت امارات درخواست دهد. با این حال، باز هم هیچ قطعیتی برای اعطای اقامت به فرد متقاضی وجود نخواهد داشت و این امر کاملا به نظر دولت امارات وابسته است.

شرایط مهاجرت به دبی برای پرستاران

در سال‌های اخیر با توجه به افزایش نیاز به نیروی درمانی در کشور امارات، پرستاران زیادی از کشورهای دیگر به این کشور مهاجرت کرده‌اند. کارفرمایان در دبی، شرایط فوق‌العاده‌ای را در نظر گرفته‌اند که از آن جمله می‌توان به کمک هزینه مسکن یا اعطای مسکن رایگان، کمک هزینه سفر به کشور خود، انواع بیمه‌های پزشکی، عدم پرداخت مالیات بر درآمد، کمک هزینه تحصیلی برای فرزندان و مرخصی بلندمدت برای پرستاران تمام وقت اشاره کرد.

هزینه مهاجرت به دبی برای پرستاران

برای مهاجرت به دبی از طریق پرستاری، تنها کافی است که هزینه‌های مربوط به صدور ویزا را پرداخت کنید. سایر هزینه‌ها از سوی کارفرمای اماراتی پرداخت می‌شوند و حتی مزایای زیادی برای پرستاران در این کشور در نظر گرفته شده است.

شرایط مهاجرت پزشکان به امارات

هزینه مهاجرت به دبی برای پزشکان

در بالا گفتیم که برای مهاجرت پزشکی به امارات باید یک سری مراحل طی شوند. هر کدام از این مراحل دارای هزینه‌های جزیی هستند که به آنها باید هزینه صدور ویزا را نیز اضافه کرد. به جز اینها، هزینه خاص دیگری برای مهاجرت پزشکان وجود ندارد.

شرایط مهاجرت دندانپزشکان به دبی

هزینه مهاجرت دندانپزشکان به دبی

مهاجرت دبی برای دندانپزشکان هزینه چندانی به همراه ندارد. از طرفی این افراد می‌توانند درآمد بسیار خوبی در این شهر داشته باشند و آینده بهتری را برای خود و خانواده‌شان رقم بزنند.

شرایط مهاجرت به دبی از طریق آرایشگری

آرایشگری یکی از حرفه‌هایی است که در کشور امارات تقاضای زیادی برای آن وجود دارد. آرایشگران مرد و زن با داشتن گواهینامه‌های حرفه‌ای و بین‌المللی می‌توانند برای مهاجرت امارات متحده عربی اقدام کنند. درآمد آرایشگری در دبی نیز در مقایسه با اکثر کشورهای منطقه خاورمیانه بیشتر است و می‌تواند وضعیت اقتصادی خوبی را برای افرادی که در این حرفه فعالیت می‌کنند رقم بزند.

هزینه مهاجرت به دبی از طریق ارایشگری

برای مهاجرت به دبی از طریق آرایشگری، مانند هر حرفه دیگری باید مراحلی را پشت سر بگذارید. برای دریافت ویزا یک سری هزینه‌های اداری وجود دارند. همچنین قبل از اقدام به مهاجرت باید به فکر هزینه‌های اقامت خود در دبی نیز باشید.

مهاجرت به امارات از طریق پناهندگی

پناهندگی بدترین روشی است که یک فرد می‌تواند برای مهاجرت به هر کشوری انتخاب کند. مخصوصا با قوانین سخت‌گیرانه‌ای که کشور امارات در این زمینه دارد، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود که به فکر پناهنده شدن در این کشور باشید. همان‌طور که گفتیم روش‌های متعددی برای مهاجرت امارات متحده عربی وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. متاسفانه افراد سودجوی زیادی وجود دارند که خودشان را به عنوان وکیل مهاجرت دبی معرفی می‌کنند و گاها پیشنهاد می‌دهند که از طریق پناهندگی برای این کار اقدام کنید. اکیدا توصیه می‌کنیم که گول حرف‌های چنین افرادی را نخورید و از راه‌های قانونی برای مهاجرت دبی اقدام کنید.

مهاجرت به امارات برای هنرمندان

برخی از کشورها هستند که به منظور افزایش جمعیت هنرمندان خود، شرایط خاصی را جهت مهاجرت این دسته از افراد فراهم کرده‌اند. برای مثال کشور آمریکا ویزای خاصی را برای هنرمندان در نظر گرفته و به افرادی که دارای شرایط تعیین شده باشند، این ویزا را اعطا می‌کند. متاسفانه کشور امارات در حال حاضر چنین ویزایی را ارائه نمی‌دهد. بنابراین اگر می‌‌خواهید برای مهاجرت امارات اقدام کنید، پیشنهاد می‌کنیم از روش‌های دیگری که در همین مقاله به آنها اشاره شده، اقدام نمایید.

لیست هزینه های زندگی در امارات

کمی بالاتر جدولی از هزینه‌های زندگی امارات را ارائه کردیم. در این بخش تمرکز روی شهر دبی داریم و انواع هزینه‌های روزمره و ضروری را که یک شهروند عادی در این شهر باید بپردازد مورد بررسی قرار می‌دهیم. در جدول زیر قیمت‌ها به درهم اعلام شده‌اند.

عنوان هزینه میانگین قیمت (درهم)
خرید آپارتمان در مرکز شهر (هر متر مربع) ۱۲۰۰
خرید آپارتمان در حومه شهر (هر متر مربع) ۸۲۵
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر ۵۵۰۰
اجاره آپارتمان یک خوابه در حومه شهر ۳۷۰۰
اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر ۱۰۷۰۰
اجاره آپارتمان سه خوابه در حومه شهر ۷۴۰۰
یک وعده غذا در رستوران متوسط ۳۵
یک ساندویچ معمولی مک‌دونالد ۲۸
یک قوطی نوشابه ۴.۵
یک بطری آب ۲
یک فنجان قهوه ۱۸
یک لیتر شیر ۸
یک کیلو برنج ۶
۱۲ عدد تخم مرغ ۱۰
نیم کیلو گوشت قرمز ۱۸
یک کیلو موز ۵
یک کیلو سیب ۷
کرایه تاکسی (مسافت تقریبی ۱.۵ کیلومتر) ۳.۵
کارت استفاده از حمل و نقل عمومی یک ماهه ۳۰۰
یک لیتر بنزین ۲.۲

وکیل مهاجرت دبی کیست؟

هر کدام از روش‌های مهاجرت امارات که در این مقاله به آنها اشاره کردیم، دارای پیچیدگی‌ها و نکات ریز زیادی هستند که طبیعتا افراد عادی و متقاضیان مهاجرت، اطلاع چندانی از این نکات ندارند. این افراد می‌توانند با مشاوره با یک وکیل مهاجرت دبی که اطلاع دقیق و تخصصی درباره تمامی مراحل و روند رسیدگی به پرونده‌های مهاجرتی دارد، شانس خود را برای پذیرفته شدن درخواست‌شان تا حد زیادی بالا ببرند. وکیل مهاجرت دبی به شما کمک می‌کند تا تمامی اسناد و مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا را به‌طور درست و در زمان تعیین شده به مراجع مربوطه ارائه دهید.

هزینه مشاوره وکیل مهاجرت دبی چقدر است؟

هزینه مشاوره برای وکلای تخصصی مهاجرت، به شرایط و ویژگی‌های هر پرونده بستگی دارد. طبیعتا هرچه پرونده مهاجرتی فرد پیچیده‌تر باشد، لازم است وکیل مربوطه وقت بیشتری روی آن صرف کند و در نتیجه هزینه مشاوره و کار روی پرونده نیز بیشتر خواهد شد.

سوالات متداول درباره مهاجرت به دبی

در این مقاله درباره مهاجرت دبی و نکات مختلف پیرامون آن صحبت کردیم. مخاطبان ما سوالات زیادی در این زمینه دارند که در ادامه برخی از آنها را انتخاب کرده و به‌طور خلاصه به آنها پاسخ داده‌ایم.

بهترین روش مهاجرت به امارات کدام است؟

روش‌های زیادی برای مهاجرت دبی و اخذ اقامت امارات وجود دارند که هر فرد می‌تواند با توجه به شرایط خودش، یکی از آنها را انتخاب کند. کارشناسان ما به شما کمک می‌کنند تا مناسب‌ترین روش مهاجرت امارات را برگزینید.

آسان‌ترین راه مهاجرت به دبی کدام است؟

مهاجرت کردن همواره با چالش‌های زیادی همراه است، اما اگر مسیر درستی را برای این کار انتخاب کنید و از مشاوره یک وکیل باتجربه بهره بگیرید، روند کار برای شما آسان‌تر خواهد بود.

شرایط اقامت دبی چیست؟

افراد می‌توانند از روش‌های کاری، تحصیلی، سرمایه‌گذاری و … برای دریافت اقامت دبی اقدام کنند. این اقامت به‌صورت موقتی خواهد بود و باید هر ساله یا هر چند سال یک بار، تمدید شود.

آیا امکان مهاجرت تحصیلی به امارات وجود دارد؟

بله؛ تمامی دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد می‌توانند جهت پذیرش در مدارس و دانشگاه‌های کشور امارات درخواست بدهند. هر کدام از موسسات آموزشی این کشور دارای شهریه مشخصی هستند، اما امکانات آموزشی کاملی را ارائه می‌دهند.

شرایط اقامت در دبی برای ایرانیان چیست؟

شرایط ویژه‌ای برای اقامت ایرانی‌ها در دبی وجود ندارد. البته به دلیل مسائل سیاسی و اتفاقاتی که در سال‌های اخیر رخ داده، سخت‌گیری‌هایی جهت مهاجرت ایرانیان به دبی اعمال می‌شود، اما چنانچه پرونده مهاجرتی خود را به شکل درستی جلو ببرید، مشکلی برای دریافت ویزای امارات نخواهید داشت.

تجربه مهاجرت به دبی چگونه است؟

دبی یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای منطقه و حتی جهان است که موقعیت‌های شغلی زیادی دارد و زمینه را برای پیشرفت افراد به‌خوبی فراهم می‌کند. چنانچه قصد مهاجرت به دبی را دارید، می‌توانید مطمئن باشید که مسیر ترقی خود را به درستی انتخاب کرده‌اید.

مهاجرت پزشکان به دبی چگونه است؟

پزشکانی که قصد مهاجرت به دبی دارند، باید یک سری آزمون‌های اولیه را پشت سر بگذارند و با داشتن مدارک مورد تایید بین‌المللی، درخواست خود را برای دریافت ویزای امارات ثبت کنند.

هزینه مهاجرت به دبی چقدر است؟

همان‌طور که در متن مقاله به‌طور کامل توضیح دادیم، روش‌های متنوعی برای مهاجرت دبی وجود دارند که هر کدام هزینه‌های متفاوتی را به همراه خواهند داشت. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

آیا با دریافت ویزای کاری امارات میتوان به طور همزمان با خانواده به امارات مهاجرت کرد؟

در برخی از روش‌های مهاجرت امارات، افراد می‌توانند اقامت امارات را برای همسر و فرزندان خود نیز دریافت کنند. توضیحات بیشتر در این زمینه را می‌توانید در متن مقاله مطالعه بفرمایید.

بیشتر بخوانید:

سخن پایانی

در صورتی که قصد مهاجرت دبی دارید و می‌خواهید برای کار، تحصیل یا سرمایه‌گذاری به کشور امارات بروید، ابتدا باید با روش‌های مهاجرت امارات به‌خوبی آشنا باشید. ما در این مقاله تلاش کردیم که اطلاعات کاملی را در خصوص مهاجرت دبی و اقامت امارات به شما ارائه دهیم. چنانچه سوال دیگری در این زمینه دارید یا می‌خواهیدمهاجرت به دبی – امارات متحده عربی

امارات یکی از کشورهای توسعه یافته حوزه خلیج فارس است که حدود ۹٫۹ میلیون نفر جمعیت دارد. از دسامبر سال ۱۹۷۱ میلادی به بعد، امارات متحده عربی به فدراسیونی متشکل از هفت شیخ‌نشین کوچک (ابوظبی، دبی، شارجه، عجمان، راس‌الخیمه، ام‌القوین و فجیره) تبدیل شد و از آن زمان امارات متحده عربی به سرعت توسعه یافت. مهاجرت به امارات به‌دلیل زیرساخت‌های مدرن، رویدادهای بین‌المللی و موقعیت آن به‌عنوان یک مرکز تجاری و حمل و نقل، مورد توجه قرار گرفته است.

اکثر مردم در جستجوی فرصت‌های شغلی مناسب برای داشتن یک زندگی بهتر و با امنیت هستند، از همین رو کشور امارات را به عنوان مقصدی ایده‌آل در فهرست خود قرار می‌دهند. کشور امارات توانسته است در راستای رفاه اجتماعی و همچنین ارتقا کیفیت زندگی گام‌های مؤثری بردارد به نحوی که امروزه به‌عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای حاشیه خلیج فارس و حتی جهان شناخته می‌شود و پنجمین مقصد جهانگردی است. در میان اتباع کشورهای منطقه، مهاجرت به امارات و اخذ اقامت دبی طرفداران بسیاری دارد.

برای مهاجرت به دبی از کجا شروع کنم؟

امارات متحده عربی به طور فزاینده‌ای تبدیل به کانونی برای مهاجرانی شده است که به‌دنبال مهاجرت به‌ جایی هستند که می‌توانند نه تنها از نظر حرفه‌ و شغل بلکه از نظر شخصی نیز رشد کنند. برای مهاجرت به دبی باید از شرایط زندگی در آن آگاه باشید تا مناسب‌ترین روش را برای مهاجرت انتخاب کنید. امارات متحده عربی از کشورهای مسلمان است که قوانین و مقررات حاکم بر آن تا حدودی مطابق با قوانین اسلامی است.

دبی از شهرهای مدرنی است که هزینه زندگی در آن بالا است اما سطح درآمد نسبتا بالا، امکان زندگی با رفاه مناسب را در آن ایجاد کرده است. میانگین ساعات کاری در دبی حدود ۴۰ تا ۴۸ ساعت در هفته است. برای مهاجرت به دبی راه‌های مختلفی از جمله تحصیل، ازدواج و سرمایه‌گذاری وجود دارد. اما باید بدانید که اقامت در آن دائمی نیست. متقاضیانی که بیش از ۲۵ سال در این کشور کار و اقامت داشته باشند می‌توانند مجوز اقامت دائم را دریافت کنند. از جمله مزایای این شهر می‌توان به رفاه اجتماعی و اقتصادی، ثابت بودن سطح مالیات و بالا بودن سطح حقوق‌ها اشاره کرد. برای مهاجرت به دبی در ابتدا با توجه به هدف از مهاجرت باید ویزای مناسب را دریافت کنید و در نهایت بر اساس مدت ویزا در دبی ساکن شوید.

راه های مهاجرت به دبی

برای مهاجرت به دبی روش‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها دارای شرایط خاصی است. اگرچه راه‌های مختلفی برای مهاجرت به دبی وجود دارد اما هیچکدام اقامت دائم این شهر را به‌دنبال نخواهد داشت و بیشترین مدت اقامت با توجه به متفاوت بودن ویزاهای صادر شده حدود ۱۰ سال است.

راه های مهاجرت به دبی که در ادامه به توضیح هر کدام می‌پردازیم عبارتند از:

  • مهاجرت به دبی از طریق کار
  • مهاجرت به دبی از طریق سرمایه‌گذاری
  • مهاجرت به دبی از طریق تحصیل
  • مهاجرت به دبی از طریق خرید ملک
  • مهاجرت به دبی از طریق ثبت شرکت
  • مهاجرت به دبی از طریق ازدواج
  • مهاجرت به دبی از طریق پناهندگی
  • مهاجرت به دبی از طریق تولد فرزند

مهاجرت به دبی از طریق کار

دبی که گاهی اوقات به‌عنوان “شهر طلا” شناخته می‌شود، بزرگترین شهر امارات متحده عربی و مکانی پر رونق برای تجارت است. ساخت و ساز و سرمایه‌گذاری در بخش ساختمانی و وجود صنایعی چون خودروسازی و هوافضا و پایین بودن نرخ بیکاری در این کشور سبب شده است که افراد بسیاری به فکر مهاجرت به امارات از طریق کار باشند. پایین بودن نرخ بیکاری حاکی از پویا بودن اقتصاد این کشور و حضور فعال سرمایه‌گذاران در اقتصاد آن است. آیا هدف شما مهاجرت به دبی از طریق کار است؟ قبل از اخذ مجوز کار در دبی، اتباع خارجی برای ورود به امارات متحده عربی نیاز به ویزا دارند. امارات دو نوع ویزای کار جاب آفر یا پیشنهاد شغلی و ویزای جاب سیکر یا جست‌وجوی کار و مجوز ورود برای خارجی‌ها صادر می‌کند، .

متقاضیان ویزای کاری جاب آفر ابتدا یک کارفرما در خاک کشور امارات پیدا می‌کنند که نیازمند نیروی کار است و از این طریق برای کار در دبی اقدام می‌کنند. ویزای کاری جاب سیکر به‌مدت ۶ ماه الی یک سال معمولا برای افرادی صادر می‌شود که در خاک کشور امارات با توجه به حرفه و تخصص خود در پی یافتن کار باشند و پس از پیدا کردن شغل مناسب می‌توانند ویزای خود را به تبدیل کنند. امارات متحده عربی معمولا ویزای جاب سیکر به ایرانیان ارائه نمی‌دهد.

مهاجرت به دبی از طریق سرمایه‌گذاری

یکی از روش‌های متداول برای مهاجرت به دبی، از طریق سرمایه‌گذاری است. آگاهی از شرایط و نحوه اخذ اقامت و تابعیت و همچنین مدت زمان لازم برای اخذ آن از مواردی هستند که مورد توجه متقاضیان است. در امارات متحده عربی شرایط اخذ اقامت دائم بسیار سخت است و به متقاضیانی که مایل به سرمایه‌گذاری در این کشور هستند معمولا اقامت موقت دو تا سه ساله تعلق می‌گیرد. تفاوت در مدت زمان اخذ اقامت در امارات به روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری وابسته است.

انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در دبی

  • سرمایه‌گذاری در دبی معمولا از طریق خرید ملک، ثبت شرکت، کارآفرینی و خرید اوراق قرضه صورت می‌گیرد.
  • با توجه به فراهم بودن خرید ملک در امارات برای متقاضیان بین‌المللی، متقاضیان در صورت تمکن مالی می‌توانند را برای خود و اعضای خانواده اخذ کنند که معمولا دو ساله است.
  • کارآفرینی در دبی آسان است و متقاضیان از این طریق می‌توانند برای خود و اعضای خانواده اقامت ۵ ساله اخذ کنند.
  • یکی دیگر از روش‌های سرمایه‌گذاری خرید اوراق قرضه است. در این روش برخلاف سایر موارد متقاضی نباید کمتر از ۲۱ سال سن داشته باشد. در کل می‌توان گفت خرید اوراق قرضه نسبت به دیگر روش‌های سرمایه‌گذاری برای اقامت دشوارتر است.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در دبی

از مزایای سرمایه‌گذاری در دبی می‌توان به امکان اخذ ویزا برای اعضای خانواده، امکان تمدید آسان اقامت موقت، عدم نیاز به پرداخت گمرک در مناطق آزاد، آزادی انتخاب در محل سکونت، داشتن ثبات سیاسی، موقعیت جغرافیایی مناسب و امکان کار و تجارت با دیگر کسب‌ و کارهای موجود در امارات اشاره کرد.

در کنار مزیت‌های سرمایه‌گذاری در دبی، همواره معایبی نیز وجود دارند. یکی از بزرگترین معایب سرمایه‌گذاری در امارات، فراهم نبودن امکان اقامت دائم برای سرمایه‌گذاران است.

مهاجرت به دبی از طریق تحصیل

تحصیل در خارج از کشور تجربه‌ای گران‌بها برای علاقمندان به کسب علم است و امارات متحده عربی از کشورهای پرمتقاضی برای ادامه تحصیل محسوب می‌شود. نزدیکی دبی به ایران یکی از دلایل مهم در انتخاب دانشجویان ایرانی برای تحصیل است. زبان رسمی امارات، عربی است اما با این حال امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور مهیا است.

در امارات ۱۲۱ دانشگاه و کالج وجود دارد که از بهترین دانشگاه‌های امارات می‌توان به دانشگاه امارات متحده عربی، کالج آمریکایی شارجه، دانشگاه ابوظبی، کالج عالی اطلاعات فناوری، دانشگاه جمیرا و دانشگاه آمریکایی دبی اشاره کرد.

هدف دانشجویان ایرانی از مهاجرت به امارات به‌خاطر تحصیل در یکی از دانشگاه‌هایی است که نماینده دانشگاه‌های معتبری از کانادا، انگلستان، آمریکا و بسیاری دیگر از کشورهای مطرح دنیا است. دانشجویان با تحصیل در یکی از این دانشگاه‌های مطرح می‌توانند بعد از دو سال برای ادامه تحصیل به دانشگاه‌های اصلی در کشور مبدا انتقالی بگیرند و از این طریق امکان اقامت آن‌ها در کشور مبدا فراهم خواهد شد.

داشتن مدرک زبان برای تحصیل در امارات الزامی است. هزینه زندگی و تحصیل در امارات با توجه به سبک زندگی هر فرد متفاوت است اما به‌طور میانگین در سال حدود ۱۰ الی ۱۵ هزار دلار است. هزینه‌های تحصیل براساس مقطع تحصیلی، رشته و نوع دانشگاه متفاوت است، برای مثال شهریه دانشگاه آمریکایی شارجه که در شارجه قرار دارد برای مقطع کارشناسی ۲۱ هزار دلار و برای مقطع کارشناسی ارشد حدود ۱۹ هزار دلار در سال است.

اگر قصد مهاجرت به دبی از طریق تحصیل را دارید، باید بدانید که ویزای دانشجویی دبی یک ساله است و هر ساله باید تمدید شود. برای متقاضیان تحصیل در امارات امکان اقامت بعد از اتمام تحصیل دشوار است. دست‌یابی به کار بعد از فارغ‌التحصیلی سخت است و معمولا افرادی که از طریق تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنند بعد از فارغ‌التحصیلی از طریق سرمایه‌گذاری، اقامتی چند ساله را در این کشور تمدید کنند.

مهاجرت به دبی از طریق خرید ملک

یکی از روش‌های مهاجرت به دبی، خرید ملک است که برای خرید ارزان‌ترین آپارتمان در این شهر، یک میلیون درهم سرمایه نیاز است. براساس مبلغ پرداختی برای خرید ملک، مدت زمان و نوع ویزای دریافتی برای متقاضی متفاوت خواهد بود و معمولا بین دو تا ۱۰ سال متغیر است. متقاضیان مهاجرت به دبی از طریق خرید ملک باید بدانند که بدون دریافت مجوز امکان کار برای آن‌ها وجود ندارد. دو نوع ویزای امارات برای متقاضیان خرید ملک در دبی وجود صادر می‌شود.

ویزای صادر شده برای خریدار ملک متفاوت است. در ویزای نوع اول اگر ارزش ملک خریداری شده در دبی بین یک تا پنج میلیون درهم باشد، اقامت صادر شده برای متقاضی دو سال است، اگر ارزش ملک بین پنج تا ۱۰ میلیون درهم باشد، اقامت صادر شده ۵ سال و در نهایت اگر قیمت ملک بیش از ۱۰ میلیون درهم باشد، اقامت صادر شده برای متقاضی ۱۰ سال است.

ویزای نوع دوم برای امکان ورود به دبی برای چندین بار است که اقامتی ۶ ماهه است. از شرایط دریافت ویزای نوع دوم، خرید ملکی به ارزش حداقل یک میلیون درهم است که ملک خریداری شده باید دارای گواهی پایان کار باشد. متقاضیانی که قصد خرید ملک در امارات را دارند باید نسبت به استاندارهای سرمایه‌گذاری و شاخص‌های اقتصادی این کشور آگاه باشند که می‌توان به استانداردهای نرخ مصادره اموال و کنترل فساد، تورم و مالیات و شاخص رشد اقتصادی اشاره کرد.

متقاضیان برای مهاجرت از طریق خرید ملک، ابتدا ملک را انتخاب نموده و با استفاده از ویزای توریستی وارد دبی می‌شوند و در نهایت سند به نام متقاضی انتقال داده می‌شود. از مزایای خرید ملک در دبی می‌توان به امنیت سطح بالا و پایین بودن میزان جرم و جنایت، امکان اجاره دادن ملک خریداری شده و وجود مدارس مطابق با استانداردهای جهانی برای فرزندانتان اشاره کرد.

مهاجرت به دبی از طریق ثبت شرکت

امارات متحده عربی با بیش از ۴۰ منطقه آزاد و فعالیت شرکت‌ها در این مناطق مشهور است و در این میان شهر دبی با چشم‌اندازی وسیع در زمینه کسب‌ و کار و تجارت بین‌المللی همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران بزرگ از سراسر دنیا است. راه‌اندازی کسب و کار در زمینه‌های مختلف صنعتی و فناوری از شرایط بسیار خوبی برخوردار است.

ترغیب بازرگانان و تاجران برای سرمایه‌گذاری در این کشور به‌دلیل وجود قوانین ساده در بخش‌های اداری، مالی و گمرکی و همچنین وجود معافیت‌های مالیاتی است. برای ثبت شرکت در دبی، دریافت مجوز لازم است که هزینه‌های مربوط به آن با توجه به نوع فعالیت شرکت متفاوت است و معمولا بین ۳۰ تا ۸۰ هزار درهم است. انواع مختلفی شرکت در دبی وجود دارد که از مجوزهای ثبت شرکت می‌توان به مجوز‌های صنعتی، تجاری و حرفه‌ای اشاره کرد.

از شرکت‌های موجود در امارات می‌توان به شرکت‌های سهامی عام، غیر سهامی، محلی و خارجی و هولدینگ اشاره کرد که بهترین گزینه‌ها برای ایرانیان ثبت شرکت‌های با مسئولیت محدود، سهامی و غیرسهامی است.

بهترین کشور عربی برای ثبت شرکت، امارات است که از مزایای آن می‌توان به عدم نیاز به مدرک زبان، عدم نیاز به داشتن کارمند بیمه‌ای، عدم نیاز به مدرک تحصیلی (به‌جز حوزه‌های مجوز حرفه‌ای)، امکان اخذ اقامت برای اعضای خانواده و برخورداری از حق تحصیل و بیمه سلامت اشاره کرد. متقاضیان ثبت شرکت می‌توانند پس از ثبت شرکت خود و شروع به کار اقامت سه ساله را از امارات دریافت کنند که دارای قابلیت تمدید به‌صورت نامحدود است.

مهاجرت به دبی از طریق ازدواج

شرایط ازدواج در کشور امارات بسیار متفاوت و خاص است که اصلی‌ترین شرط این است که حداقل یکی از طرفین باید تبعه امارات باشد. در امارات متحده عربی ازدواج به دو صورت ازدواج اسلامی و ازدواج مسیحی انجام می‌شود.

در ازدواج از نوع مسیحی حداقل سن ازدواج برای دختر ۱۸ و برای داماد ۱۸ الی ۲۱ است که باید برای اخذ اقامت خود یک نسخه امضا شده از سند ازدواج را به مراکز معتبری چون دادگاه، وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه ارائه کنند.

برای ازدواج اسلامی باید داماد مسلمان باشد و ازدواج در دادگاه انجام می‌شود. در ازدواج اسلامی، در صورتی ‌که مرد با بیشتر از یک زن ازدواج کرده باشد، فقط برای یکی از همسرانش می‌تواند درخواست اقامت کند و باید دارای حداقل حقوق ۴۰۰۰ درهم برای حمایت مالی از همسرش باشد.

دریافت ویزای اقامت از طریق ازدواج در کشور امارات دارای قوانین بسیار سختگیرانه‌ای است و متقاضیان باید بدانند که این روش به‌صورت یک طرفه است. در واقع با ازدواج یک زن خارجی با مرد اماراتی، زن می‌تواند اقامت این کشور را دریافت نماید اما با ازدواج با یک زن اماراتی نمی‌توان اقامت را دریافت کرد. دریافت ویزای اقامت برای همسر تنها در صورتی امکان‌پذیر است که واقعی بودن ازدواج ثابت شود و در صورت ازدواج صوری، اقامت لغو و طرفین مجازات خواهند شد. طول مدت ویزای اقامت برای متقاضیانی که خواهان اقامت در دبی از طریق ازدواج هستند حدود یک الی سه سال است و پس از آن باید مجددا تمدید شود. اخذ تابعیت کشور امارات در این حالت پس از هفت الی ۱۰ سال زندگی در این کشور امکان‌پذیر خواهد بود.

مهاجرت به دبی از طریق پناهندگی

امارات یکی از کشورهایی است که مهاجرپذیر نیست و دریافت اقامت از این طریق توصیه نمی‌شود. طبق گزارش‌های سازمان ملل متحد، امارات یکی از کشورهایی است که در کمک به پناهجویان نقش پررنگی دارد اما تابعیت و اقامت امارات را به پناهجویان نمی‌دهد. در واقع امارات متحده عربی پناهجویان را تحت حفاظت موقت خود قرار می‌دهد تا شرایط مناسب برای انتقال آن‌ها به کشور ثالث امکان‌پذیر شود.

مهاجرت به دبی از طریق تولد فرزند

یکی از روش‌های آسان و سریع در اخذ اقامت از امارات که طرفداران بسیاری دارد، مهاجرت از طریق تولد است. طبق قانون شماره ۱۷ سال ۱۹۷۲ که درباره حق تابعیت کشور امارات است، تولد در خاک امارات به منزله دریافت اخذ شهروندی نیست و این تنها در صورتی امکان‌پذیر است که والدین دارای تابعیت اماراتی باشند. متقاضیان مهاجرت به دبی از طریق تولد باید بدانند که براساس قوانین این کشور تابعیت صرفا متکی بر اصل خونی است و طبق این اصل تنها فرزندانی تابعیت امارات را خواهند داشت که پدر و مادر اماراتی یا پدر اماراتی داشته باشند.

برای فرزندانی که دارای مادر اماراتی و پدر خارجی هستند تابعیت به‌ندرت به آن‌ها اعطا می‌شود و این در صورتی اتفاق خواهد افتاد که وضعیت پدر کودک نامشخص باشد. تابعیت دائمی با مهاجرت به امارات از طریق تولد فرزند در شرایط خاصی سلب خواهد شد که از موارد سلب تابعیت می‌توان به ارتکاب جنایات سنگین، خروج از دبی برای چهار سال پیاپی و بدون بازگشت، اقدام علیه امنیت کشور در هر جای جهان، دریافت تابعیت یکی دیگر از کشورهای جهان، به استخدام درآمدن در هر یک از ارتش‌های جهان و همچنین دریافت تابعیت از طریق جعل سند اشاره کرد.

ساده ترین راه مهاجرت به امارات

همواره افرادی که به فکر مهاجرت به کشورهای مختلف جهان هستند به‌دنبال ساده‌ترین روش برای مهاجرت هستند. کشور امارات به‌دلیل شرایط زندگی و اقتصادی یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای مهاجرت است. روش‌های مهاجرتی بسیاری به امارات متحده عربی وجود دارد که مهم‌ترین آن از طریق سرمایه‌گذاری است و روشی پرتقاضا و شناخته شده است. در صورتی‌که امکان سرمایه‌گذاری برای متقاضی وجود نداشته باشد، مهاجرت از طریق تحصیل می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد که یکی از کم ریسک‌ترین روش‌ها برای مهاجرت به‌شمار می‌آید. مهاجرت به دبی با روش‌های دیگری چون تولد فرزند، ثبت شرکت، پناهندگی، خرید ملک و… امکان‌پذیر است اما، هیچکدام از روش‌های مهاجرتی تابعیت دائم دبی را به‌دنبال ندارد.

افرادی که از طریق کار به دبی مهاجرت می‌کنند برای دریافت اقامت دائم نیاز است که ۳۰ سال در این کشور به کار و زندگی مشغول باشند. دریافت اقامت از طریق پناهندگی در امارات امکان‌پذیر نیست و همچنین متقاضیانی که از طریق خرید ملک قصد اقامت دارند در صورت فروش ملک خود اقامت موقت خود را نیز از دست می‌دهند. با هر روشی که قصد مهاجرت به دبی را داشته باشید اقامت دائم بسیار دشوار و پس از سال‌های طولانی زندگی در این کشور حاصل می‌شود که دارای شرایط خاصی است اما در بین تمامی روش‌ها، مهاجرت از طریق تحصیل آسان‌تر خواهد بود.

مدارک لازم برای مهاجرت به دبی

اولین مرحله مهاجرت برای تمامی روش‌های مهاجرتی کسب اجازه ورود به دبی و دریافت ویزا است که این کشور برای صادر کردن ویزاهای مختلف معیارهای مختلفی را در نظر می‌گیرد. از جمله معیارهایی که برای صدور ویزا مورد سنجش قرار می‌گیرد می‌توان به هدف متقاضی از مهاجرت (سوابق سفرهای خارجی متقاضی)، وضعیت و سوابق مالی و وضعیت خانوادگی اشاره کرد. مدارک مورد نیاز برای ویزای دبی بر اساس ملیت‌ها متفاوت است و شرایط برای شهروندان ایالات متحده آمریکا آسان‌تر است. با در نظر گرفتن تمامی شرایط عمومی در روش‌های مختلف مهاجرتی، مدارک لازم برای مهاجرت به دبی شامل موارد زیر است:

  • حداقل شش قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • بیمه سفر
  • سند ازدواج (در صورت وجود)
  • گذرنامه معتبر برای حداقل شش ماه در اهداف تجاری و حداقل سه ماه در مقاصد توریستی
  • کپی از گذرنامه حامی مالی
  • کپی قرارداد کاری برای کارگران و افرادی که هدف کاری دارند

برای مهاجرت به دبی چه مدرک زبانی نیاز است؟

امارات متحده عربی یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است که به دلایلی چون امنیت بالا، رفاه بالای زندگی و اجتماعی و همچنین رشد چشمگیر اقتصادی از جمله مقاصد مهاجرتی به‌شمار می‌آید. متقاضیانی که قصد مهاجرت به دبی را دارند لازم است که به زبان عربی یا انگلیسی مسلط باشند. داشتن مدرک زبان با توجه به نوع مهاجرت و شرایط لازم آن متفاوت است. به‌عنوان مثال برای مهاجرت تحصیلی دارا بودن مدرک زبان انگلیسی الزامی است اما سطح آن وابسته به نوع دانشگاه متفاوت خواهد بود. با توجه به این‌که اکثر مردم امارات به زبان انگلیسی آشنایی دارند و زبان اصلی آنان نیز عربی است لذا تسلط به یکی از زبان‌های گفته شده برای مهاجرت کفایت می‌کند.

شرایط مهاجرت به دبی

برای مهاجرت به دبی شرایط خاصی حاکم است. از مهم‌ترین شرایط مهاجرت دریافت ویزای کشور مقصد است. امارات متحده عربی برای مهاجران چند نوع ویزا صادر می‌کند که می‌توان به ویزای طلایی امارات، ویزای توریستی و ویزای ترانزیت امارات اشاره کرد. ویزای طلایی امارات یک نوع ویزای بلند مدت است که برای استعدادهای برتر و متخصصان نیروی کار به مدت ۵ الی ۱۰ سال اعتبار دارد و قابل تمدید است. شانس گرفتن این نوع ویزا برای دارندگان مدرک دکتری از دانشگاه‌های معتبر جهان در رشته‌های گوناگونی چون برنامه نویسی، برق، مهندسی کامپیوتر و… فراهم شده است.

ویزای طلایی امارات امکان زندگی و همچنین انجام فعالیت‌های تجاری و تحصیلی را بدون داشتن اسپانسر داخلی برای متقاضیان فراهم می‌کند. برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در دبی، دریافت این نوع ویزا مستلزم داشتن حداقل سرمایه‌ای حدود ۱۰ میلیون درهم است. اخذ ویزای توریستی دبی برای تمامی متقاضیان واجد شرایط از سراسر جهان امکان‌پذیر است که برای یک ماه اعتبار دارد. از دیگر شرایط مهاجرت به دبی می‌توان به شرط سنی حداقل ۱۸ و حداکثر ۶۵ سال اشاره کرد. برای روش‌های مختلف مهاجرت شرایط مختلفی نیز حاکم است به‌عنوان مثال برای تحصیل شرط سنی خاصی وجود ندارد اما داشتن مدرک زبان لازم است.

بررسی شرایط سنی برای مهاجرت به دبی

در هر نوع مهاجرتی همواره شرایط خاصی حاکم است که یکی از آن‌ها، شرایط سنی متقاضی است. با توجه به این‌که روش‌های مهاجرتی به دبی متفاوت است شرایط سنی برای هر یک از آن‌ها نیز متفاوت خواهد بود اما به‌طور کلی می‌توان گفت که حداقل سن برای مهاجرت به دبی ۱۸ سال و حداکثر ۶۵ سال است. پس از ۶۵ سالگی امکان دریافت ویزای دبی دشوار خواهد بود و معمولا با توجه به نوع مهاجرت ویزای یک ساله برای متقاضی صادر خواهد شد.

هزینه مهاجرت به دبی

یکی از مسائل حائز اهمیت در مهاجرت، هزینه مهاجرت و زندگی در کشور مقصد است. هزینه‌هایی چون انگشت‌نگاری، پیگیری پرونده و همچنین ویزا از جمله هزینه‌های پیش‌روی مهاجران است.

هزینه مربوط به دریافت ویزای طلایی پنج ساله امارات حدود ۶۵۰ درهم است در حالی‌که هزینه دریافت ویزای ترانزیت امارات حدود ۵۰ درهم است. علاوه بر هزینه‌های دریافت ویزا هزینه‌های زندگی در امارات نیز با توجه به عوامل مختلف متفاوت خواهد بود. اگرچه هزینه‌های زندگی پس از زمان رکود اقتصادی امارات کاهش یافته است اما هزینه‌های مربوط به مسکن همچنان بالا هستند. مبلغ اجاره مسکن با توجه مناطق مختلف در دبی و امکانات ساختمان متفاوت است اما به‌طور میانگین اجاره‌بهای یک آپارتمان یک خوابه در مرکز دبی حدود ۵۰۰۰ درهم است.

علاوه بر اجاره مسکن باید هزینه‌های مربوط به شارژ و قبض‌های مصرفی را نیز مدنظر داشته باشید که به‌طور متوسط ۵۰۰ درهم در ماه خواهد بود. هزینه‌های مربوط به تهیه مواد غذایی، پوشاک و حمل و نقل و همچنین هزینه‌های پزشکی و درمانی از دیگر هزینه‌های جانبی هستند. هزینه هفتگی مواد غذایی در دبی حدود ۳۰۰ الی ۱۰۰۰ درهم است.

وکیل مهاجرت به دبی

با توجه به این‌که اقشار گوناگون با مهارت‌ها و صلاحیت‌های متفاوتی برای مهاجرت و اخذ اقامت امارات تلاش می‌کنند و همچنین ارائه امتیازاتی جدید در خصوص اعطای شهروندی و پاسپورت دبی به اتباع خارجی واجدالشرایط، حضور به دبی امری اجتناب‌ناپذیر است. وکیل مهاجرتی با آشنایی کامل به قوانین مهاجرتی و همچنین دانش کافی نسبت به تغییرات و اصلاحات انجام شده در قوانین کشور مقصد، با اتخاذ تصمیمی صحیح و انجام اقدامات لازم می‌تواند به متقاضی کمک کند.

هزینه وکیل برای مهاجرت به دبی

پروسه اخذ اقامت دبی به روش‌های مختلف یک پروسه کاملا قانونی است. بدیهی است که هرگونه اهمال و اعتماد به افراد سودجو در این پروسه تماما به ضرر سرمایه‌گذار و متقاضی خواهد بود. اگر در طول پروسه خرید ملک یا ثبت شرکت و… یک اشکال غیر قانونی وجود داشته باشد، جرایم سنگینی از جمله عدم امکان مجدد درخواست برای اخذ اقامت وجود دارد. برای همین همواره در کنار خود یک وکیل متخصص که اشراف کامل بر جدیدترین قوانین مهاجرت به دبی و امارات را داشته باشد، استخدام کنید. هزینه وکیل برای مهاجرت به دبی نیز بسته به نوع درخواست و نوع مهاجرت شما متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این راستا می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

قوانین مهاجرت به دبی

هر ساله ایرانیان بسیاری به کشورهای مختلف جهان مهاجرت می‌کنند که لازمه این امر آگاهی کامل به شرایط و قوانین مهاجرتی است. متقاضیان مهاجرت بایستی در ابتدا نسبت به دریافت ویزای خود از طریق یکی از مراکز پلیس + ۱۰ اقدام کنند که نوع ویزا با توجه به روش مهاجرتی متفاوت خواهد بود. در صورتی‌که قصد دارید از طریق کار به دبی مهاجرت کنید باید کارفرمای ساکن در خاک امارات شما را از لحاظ مالی حمایت کند و برگه قرارداد کاری بین شما و کارفرما برای دریافت ویزا الزامی است. عدم سوء پیشینه، معاینه پزشکی و همچنین برگه اثبات تمکن مالی از موارد کلی برای دریافت ویزا است.

مزایای مهاجرت به دبی

از جمله مزایای این کشور عربی زبان برای مهاجرت می‌توان به نزدیکی به ایران، آشنایی مردم امارات به زبان انگلیسی و وجود دانشگاه‌های بین‌المللی با رتبه‌های جهانی اشاره کرد. دبی از شهرهایی محسوب می‌شود که در حال تبدیل شدن به یک قطب جهانی برای تجارت است و اقتصاد شکوفای آن از دیگر دلایل مهاجرت متقاضیان برای سرمایه‌گذاری و کار محسوب می‌شود.

امنیت زندگی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار در انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت است و امنیت بالای زندگی در دبی و کم بودن میزان جرم و جنایت در نتیجه قوانین سختگیرانه آن، از دیگر مزایای دبی برای مهاجرت محسوب می‌شود.

در حال حاضر می‌توان گفت که حدود ۶۰ درصد از جمعیت دبی را مهاجران به خود اختصاص می‌دهند. زندگی در کشوری چند فرهنگی با اقتصادی چشم‌گیر و موقعیت‌های مناسب شغلی و سطح بالای درآمد و وجود امکانات رفاهی در حد استانداردهای اروپا و آمریکا و همچنین ارتباط عالی با مهاجران از دیگر عواملی محسوب می‌شوند که متقاضیان دبی را برای مهاجرت انتخاب کنند.

معایب مهاجرت به دبی

بالا بودن هزینه‌های زندگی یکی از معایب دبی برای مهاجرت است که برای داشتن زندگی با کیفیت باید شغل و درآمد خوبی داشته باشید. اقامت دائم در دبی برای مهاجران وجود ندارد و متقاضیانی که بیش از ۲۵ سال در این کشور به کار و زندگی مشغول هستند می‌توانند این نوع اقامت را دریافت کنند. بالا بودن ساعات کاری و همچنین رطوبت و گرمای هوا از دیگر معایب زندگی و مهاجرت بهدر ادامه اطلاعاتی درباره دبی ارائه می‌دهیم و پس از آن هم روش‌های مهاجرت به امارات و اقامت دبی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. در صورتی که می‌خواهید با این کشور بیشتر آشنا شوید و اطلاعات عمومی بیشتری درباره آن به‌دست آورید، مطلب را مطالعه کنید.

نکته مهم: در حال حاضر می‌توانید با ، به این کشور مهاجرت کنید. ما پیشنهاد می‌کنیم خودتان را محدود نکرده و ببینید شانستان برای مهاجرت به سایر کشورها مثل آلمان، استرالیا، کانادا و … چقدر است. اگر  را پر کنید، ما شرایطتان را بررسی و کمک می‌کنیم تا بهترین تصمیم را بگیرید.

درباره دبی

شهر دبی به‌عنوان یکی از قطب‌های اصلی تجارت و سرمایه‌گذاری اقتصادی در خاورمیانه شناخته می‌شود. این شهر زیبا در سواحل خلیج فارس قرار گرفته و به بزرگ‌ترین شهر تجاری امارات متحده عربی مشهور است.

دبی حدود 2.9 میلیون نفر جمعیت دارد و از لحاظ اقتصادی در شرایط بسیار خوبی به سر می برد. به همین دلیل، بسیاری از افراد و شرکت‌های بین‌المللی به دنبال سرمایه‌گذاری و حضور در این منطقه هستند و سعی می‌کنند با روش‌های گوناگونی اقامت دبی را دریافت کنند.

اگر قصد مهاجرت به امارات را دارید و می خواهید اقامت دبی را بگیرید، باید نسبت به شرایط مهاجرت، قوانین و دیگر موضوعات مرتبط با آن آگاهی یابید.

در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا با آگاهی بهتری بتوانید ویزای امارات را گرفته و با شرایط مهاجرت به دبی و سایر شهرهای این کشور بیشتر آشنا شوید.

راه های مهاجرت به امارات

در مقایسه با چندین سال پیش، روش‌های مهاجرت اتباع خارجی به امارات متنوع‌تر شده است. مسئولان امارات قوانین و مقررات جدیدی در رابطه با شرایط استخدام، فرصت‌های شغلی و شرایط تحصیلی مهاجران در این شهر وضع کرده‌اند.

دولت امارات متحده عربی براساس اهداف مهاجرتی شما چندین نوع برنامه ویزایی مثل کاری یا تجاری، تحصیلی، ، ویزای ازدواج و غیره برای مهاجرت به امارات در نظر گرفته است.

دبی به عنوان بزرگ‌ترین شهر، پایتخت تجاری و اقتصادی امارات و به عنوان دومین شهر بزرگ و پایتخت سیاسی امارات شناخته می‌شود.

امارات از 7 شیخ نشین کوچک تشکیل شده که عبارت‌اند از:

شیخ نشین‌های امارات متحده عربی
ابوظبی Abu Dhabi دبی Dubai
شارجه Sharjah راس الخیمة Ras Al Khaimah
عجمان Ajman فجیره Fujairah
ام القوین Umm al-Quwain

در ادامه راه‌های مهاجرت به امارات را معرفی و بررسی می‌کنیم تا اگر مشخصاً قصد اخذ اقامت امارات را دارید با آگاهی بهتری به آن برسید.

مهاجرت به امارات از طریق کار

وضعیت مطلوب کار در امارات یکی از انگیزه‌های اصلی مهاجرت به دبی است. میانگین درآمد معمولی در دبی ماهانه حدود 21 هزار درهم است.

به طور کلی محدوده حقوق در دبی حدودا بین 4810 درهم (کمترین حقوق) تا 99000 درهم (بیشترین حقوق) است.

مهم‌ترین دلایل برای ایرانیان، کسب درآمد و حقوق نسبتاً بالا در مقایسه با داخل ایران است. باتوجه به وضعیت نوسانات ارزی در ایران و روند صعودی قیمت دلار، بسیاری از افراد در ایران به فکر مهاجرت به امارات و گرفتن اقامت دبی هستند.

بنابراین در صورتی که متقاضیان کار در دبی بتوانند ویزای کار دبی را اخذ کنند و قادر باشند در دبی به کار مشغول شوند می‌توانند از این طریق حقوق بالایی کسب کنند. برای یافتن کار در امارات می‌توانید از لیست سایت‌های موجود در مقاله بهره ببرید.

برای همین منظور دولت امارات متحده عربی یک برنامه ویزایی برای افراد متقاضی کار در امارات طراحی کرده که هدف از این ویزا ایجاد یک محیط و فضای مطلوب برای مشاغل و رشد اقتصادی امارات است.

بهتر است قبل از هرگونه اقدام، با مشاغل مورد نیاز دبی و سایر شهرهای امارات و بازار کار این مناطق آشنا شوید. لیست ترندترین مشاغل را می‌توانید در مطلب مطالعه کنید.


یکی از ترندترین مشاغل برای مهاجرت این کشور، مشاغل پزشکی و درمانی هستند. نیاز این کشور به نیروی درمانی باعث افزایش آمار در سال های اخیر شده است.

برای کار در امارات معمولا باید یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای مورد تایید اماراتی داشته باشید. اطلاعات بیشتر درباره ویزای کار امارات را در مطلب زیر مطالعه کنید:

اقامت امارات با سرمایه گذاری

یکی دیگر از راه‌های مهاجرت و گرفتن اقامت امارات، سرمایه‌گذاری است. در فوریه 2022، امارات متحده عربی در قانون شهروندی این کشور تغییرات اساسی ایجاد کرد. دولت امارات این اجازه را می‌دهد تا سرمایه‌گذاران واجد شرایط و افراد با استعدادهای خاص، همراه با خانواده هایشان تابعیت این کشور را بگیرند. روش‌های متفاوتی دارد که پرطرفدارترین روش به حساب می‌آید.


سرمایه‌گذاری در امارات روش‌های مختلفی دارد که خرید ملک، ثبت شرکت، خرید اوراق قرضه و کارآفرینی مهم ترین آن ها هستند.

کشور امارات متحده عربی با وجود ذخایر نفتی و فعالیت در صنایع گوناگون مثل پتروشیمی، کشاورزی، آلومینیوم و منسوجات، فرصت گرانبهایی را برای سرمایه‌گذاران ایرانی فراهم می‌کند تا ازاین طریق بتوانند اقامت دبی را دریافت کنند.

باتوجه به شرایط سختی که کشور امارات برای اخذ اقامت برای اتباع خارجی درنظر گرفته؛ اتباع خارجی می‌توانند از طریق سرمایه‌گذاری در یکی از عرصه‌های یاد شده اقامت موقت 2 الی 3 ساله را در این کشور اخذ کنند و این مدت طبق شرایط بعدی می‌تواند قابل تمدید باشد.

اگر قصد دارید به عنوان یک سرمایه‌گذار اقامت امارات را بگیرید باید قبل از آن نسبت به استانداردهای سرمایه‌گذاری مهاجرت به امارات آگاهی یابید.

سرمایه‌گذاری در امارات دارای برخی از مزایا و امتیازهای ویژه‌ای است که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • سکونت در کشوری ثروتمند و مرفه
  • داشتن ثبات سیاسی و اقتصادی
  • برخورداری از پرداخت هزینه رایگان گمرک در مناطق آزاد
  • سهولت در تمدید مجدد ویزا
  • اخد ویزا برای سایر اعضای خانواده
  • پیشرفت و رشد اقتصادی

در ادامه با مهم‌ترین روش‌های سرمایه گذاری در امارات یعنی خرید ملک و ثبت شرکت آشنا خواهید شد:

اقامت در امارات با خرید ملک

خرید ملک در امارات یکی از روش های سرمایه گذاری در این کشور است که با استفاده از آن می‌توانید ملکی را در کشور امارات خریداری کنید و از طریق آن اقامت این کشور را دریافت کنید.

ویزاهایی که از راه خرید ملک در امارات برای فرد متقاضی صادر می‌شود با توجه به هزینه‌ای که برای خرید ملک می‌کنید متفاوت است.


اگر برای خرید ملک در دبی بیش از 1 میلیون درهم هزینه کنید به شما اقامت 3 ساله اعطا می‌کنند و یا هزینه بیش از 5 و 10 میلیون درهم به ترتیب به شما ویزای 5 و 10 ساله می‌دهند.

لازم به ذکر است خریدار ملک در امارات می‌تواند همراه با همسر یا فرزند و یا جدای از این دو، 3 نفر مدیر را در خرید ملک سهیم کند.

برای اقامت در دبی با خرید ملک چند شرط وجود دارد که باید هر کدام از آنها را رعایت کنید:

  • سهم شما از ملک خریداری شده حداقل باید 1 میلیون درهم باشد.
  • باید ثابت کنید هزینه خرید ملک را با وام تامین نکرده اید.
  • ملک مورد نظر باید مسکونی و مراحل ساخت آن به پایان رسیده باشد.
  • فرد باید تا 3 سال ملک خریداری شده را در دبی حفظ کند.
  • ملک باید در مناطق آزاد باشد.

پس از انجام روال اداری خرید و ثبت ملک می‌توانید وارد مرحله و مهاجرت شوید و به امارات بروید.

اقامت امارات از طریق ثبت شرکت

یکی از روش‌های مهاجرت به این کشور است که در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. ثبت شرکت در امارات مزایای زیادی دارد که در زیر با چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها آشنا خواهید شد:

  • عدم نیاز به مدرک زبان
  • عدم نیاز به مدرک تحصیلی (به‌جز برخی مشاغل و حوزه‌های مجوز حرفه‌ای)
  • عدم نیاز به داشتن شرکت از قبل
  • عدم نیاز به داشتن کارمند بیمه‌ای
  • امکان انجام تا 10 فعالیت تجاری با 1 لایسنس یا مجوز ثبت شرکت (به شرطی که در یک گروه باشند)
  • بدون محدودیت سنی خاص: افراد بین 60-18 سال می‌توانند اقدام کنند.
  • امکان اخذ اقامت امارات برای همسر و فرزندان

ثبت شرکت در امارات بدون کفیل و با کفیل ممکن است. مجوزهای ثبت شرکت هم به 3 دسته تقسیم‌بندی می‌شوند:

انواع مجوز ثبت شرکت در امارات
مجوز حرفه‌ای
Professional License
مجوز تجاری
Commercial License
مجوز صنعتی
Industrial License

شرایط ثبت شرکت در امارات با استفاده از هر مجوز متفاوت است. اگر به‌فکر راه اندازی یک کسب‌وکار در امارات و کار در این کشور هستید، این فرصت خوبی برای اخذ اقامت دبی است. سرمایه‌گذاری در امارات و فعالیت اقتصادی در این کشور می‌تواند تضمین‌کننده آینده موفق و پیشرفت برای شرکت شما باشد.

اطلاعات کامل‌تر در خصوص ثبت شرکت در دبی و سایر شهرهای امارات را در مطلب زیر مطالعه کنید:

مهاجرت به امارات از طریق تحصیل

در تاریخ 24 نوامبر سال 2018 دولت امارات متحده عربی برای دانشجویانی که برای تحصیل در امارات قصد مهاجرت به این کشور را دارند یک برنامه ویزایی برای مقاطع مختلف آموزشی طراحی کرده است.

این ویزا برای دانشجویان مهاجری صادر می شود که بیش از 18 سال سن دارند و جزو دانشجویان شاخص و برتر هستند. مدت این ویزا برای این دست از دانشجویان 5 ساله است.

اقامت ورزشی در دبی

یکی دیگر از روش‌های دریافت اقامت امارات مهاجرت از طریق ویزای ورزشی است. این ویزا فقط برای ورزشکاران و افرادی که سابقه داشتن کارنامه ورزشی درخشان دارند مناسب است.

بنابراین اگر شما فردی ورزشکار هستید و از این طریق می‌خواهید اقامت دبی را دریافت کنید باید به عنوان یک بازیکن، قهرمان ورزشی، داور یا مربی از سوی کارفرما یا تیم باشگاهی با شما قراردادی عقد شود تا بتوانید از طریق آن شرایط مهاجرت به دبی برای شما فراهم شود.

احتمالا می‌دانید برای متقاعد کردن باشگاه‌ها و سرمایه‌گذارها و اخذ ویزای دبی باید رزومه ورزشی درخشانی داشته باشید.

اقامت دبی از طریق تولد فرزند

کشور امارات تابعیت تولد فرزند در خاک این کشور را مجاز اعلام کرده و آن را به عنوان اصل حق خون معرفی کرده است. شرایط اقامت در دبی از طریق فرزند از این قرار است که:

  • فرزند متولد شده در امارات متحده عربی والدین نامعلومی داشته باشد
  • یا اینکه فرزند دارای پدر و مادر اماراتی باشد
  • یا اینکه پدر فرزند نامعلوم باشد ولی فرزند دارای مادری اماراتی باشد

براساس این شروط تعیین شده قانون تابعیت امارات مفاد دریافت تابعیت دبی از راه  تولد فرزند را تعیین کرده و افراد دارای شرایط را برای اعطای حق تابعیت مجاز می‌داند.

بنابراین کودکانی مشمول دریافت تابعیت امارات هستند که اولا از پدر اماراتی زاده شوند. ثانیا از مادر اماراتی و پدر خارجی متولد شده باشند. ثالثا از پدر و مادر نامعلوم یا بدون تابعیت متولد شوند.

تنها با توجه به این سه شرط می توان به فرزند متولد شده تابعیت و حق اقامت امارات داده شود.

اقامت امارات از طریق ازدواج

یکی دیگر از راه‌های مهاجرت به امارات ازدواج است. ازدواج یک فرد خارجی با فردی که تابعیت کشور امارات را دارد می‌تواند شرایط اقامت در امارات را برای او فراهم کند.

متقاضیان (مرد) که می‌خواهند از طریق ازدواج اقامت امارات را بگیرند باید استطاعت مالی لازم را برای همسر اماراتی خود داشته باشند.

برای طی کردن مراحل اخذ اقامت امارات از طریق ازدواج همسر متقاضی باید از داخل کشور امارات روادید سفر را دریافت نماید.

یکی از شرایط دریافت اقامت امارات از طریق ازدواج این است که فرد خارجی در این صورت می‌تواند نسبت به اقامت دائمی خود در امارات مطمئن باشد که حداقل سه سال از مدت ازدواج آنها سپری شده باشد.

در صورتی که ازدواج آنها منجر به طلاق شود تابعیت امارتی از فرد خارجی سلب می‌شود.

ویزای توریستی امارات

یکی از روش‌های پرطرفدار مهاجرت به امارات اخذ ویزای توریستی است که با توجه به شیوع همه گیری کرونا چندین بار در سال 2020 متوقف شده و دوباره به حالت قبلی خود بازگشته است.


بسته به برنامه ریزی شما، ویزای توریستی به امارات متحده عربی می‌تواند به مدت 30 الی 90 روز برای ورودهای Single یا multiple صادر شود.

ویزای توریستی بدون نیاز به خروج از امارات می‌تواند به مدت 30 روز دیگر تمدید شود. ویزای توریستی برای کسانی است که در هنگام ورود به امارات متحده عربی واجد شرایط ویزا نیستند.

ویزای توریستی را توریست‌های مستقل واجد شرایط از سراسر جهان می‌توانند دریافت کنند. لازم به ذکر است زنان زیر 18 سال مجاز به درخواست این نوع ویزا نیستند مگر اینکه با والدین خود به امارات متحده عربی سفر کنند.

فرآیند اخذ ویزای توریستی امارات زیاد طول نمی‌کشد و شما بعد از دریافت این ویزا می‌توانید به دبی سفر کنید و از جاذبه‌های توریستی این شهر زیبا دیدن کنید.

ویزای ده ساله امارات

یا ویزای ده ساله امارات متحده عربی یکی دیگر از برنامه‌های اقامتی در امارات است که از سال 2019 توسط دولت امارات برای گروه خاصی از مهاجران طراحی شده است.

برنامه ویزای طلایی امارات به اتباع خارجی این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به اسپانسر داخلی در امارات زندگی و به فعالیت‌های تجاری و تحصیلی بپردازند.

صاحبان مشاغل و سرمایه‌گذاران خارجی همچنین مجاز به مالکیت 100 درصدی مشاغل خود در امارات هستند. این ویزا برای 5 یا 10 سال صادر می شود و به طور خودکار تمدید می‌شود.

اطلاعات بیشتر درباره گلدن ویزای امارات را در مطلب زیر مطالعه کنید:

اقامت دبی با خرید ملک

گرفتن اقامت یکی از رایجترین روش‌های مهاجرتی در کلیه کشورها به حساب می‌آید. دقت کنید که این اقامت در کشور امارات و دبی به 3 صورت امکان پذیر است:

اخذ اقامت 3 ساله دبی

برای اخذ اقامت دبی به مدت 2 سال کافی است که ملکی به مبلغ 750 هزار درهم را در دبی خریداری کنید. این مبلغ در سال های گذشته حدود یک میلیون درهم بود که با اصلاحات جدید در قانون این کشور این رقم کاهش پیدا کرده است. نکته جالب در خصوص اخذ اقامت دبی این است که تماماین هزینه باید از خارج کشور امارات تهیه و وارد شده باشد و از طرفی هم به مدت 3 سال این ملک نگهداری شود.

اخد اقامت 5 ساله دبی

اقامت 5 ساله نیاز به مبلغی معادل 5 میلیون درهم در کشور امارات دارد. یعنی لازم است این مبلغ از خارج کشور امارات و بدون وام وارد این کشور و صرف سرمایه گذاری و خرید ملک در دبی شود. در نهایت به فرد یا افراد سرمایه گذار اقامتی به مدت 5 سال داده می‌شود.

اخذ اقامت 10 ساله دبی

اقامت 10 ساله دبی جز اقامت های طولانی مدت در دبی محسوب می شود. در این روش هم مانند روش های پیشین مبلغی بدون وام و از خارج کشور امارات باید صرف سرمایه گذاری شود. مبلغ این سرمایه گذاری 10 میلیون درهم خواهد بود. دقت کنید که این مبلغ می تواند از روش هایی نظیر سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری، شراکت در کسب و کار و ثبت شرکت هم وارد این کشور شود. در نهایت اقامت 10 ساله برای خریدار یا خریداران صادر می شود.

نکته : در کلیه روش های فوق اقامت دبی قابل تمدید است.

هزینه مهاجرت و زندگی در امارات

برای مهاجرت به امارات باید هزینه‌هایی مثل هزینه ویزا، انگشت‌نگاری و پیگیری پرونده را پرداخت کنید. هزینه صدور بعضی از این ویزاها در زیر آمده است:

هزینه ویزاهای امارات
نوع ویزا هزینه
ویزای توریستی امارات 14 روزه الی 3 ماهه بین 100 الی 200 درهم
ویزای تحصیلی امارات 100 درهم
ویزای سرمایه گذاری امارات ( شرکت) 1.035 درهم
ویزای طلایی 5 ساله امارات 650 درهم
ویزای طلایی 10 ساله امارات 1.150 درهم
ویزای بازنشستگی امارات 888 درهم
ویزای ترانزیت امارات 50 درهم
ویزای خانوادگی 268.90 درهم

همچنین هم به‌عنوان یکی از گران‌ترین کشورهای منطقه ممکن است پرخرج باشد. در مطلب می‌توانید با مخارج و هزینه‌ها زندگی در این کشور آشنا شوید.

سخن پایانی

درصورتی که قصد مهاجرت به امارات و دبی را دارید باید شرایط لازم را داشته باشید. در این مقاله تلاش کردیم روش‌های مهاجرت به امارات را به شما معرفی کرده و شرایط اخذ ویزای امارات را توضیح دهیم.
علاوه بر معرفی آنها به موضوع هزینه اقامت و مخارج تقریبی پرداختیم در صورتی که در مورد اقامت دبی و یا مهاجرت به امارات سوال یا ابهاماتی دارید با پارسی کانادا در ارتباط باشید.

بله. از سال 2018 دولت امارات یک برنامه ویزایی برای تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی این کشور طراحی کرده است و مدت این ویزا 5 ساله است.

امارات تقریبا به هیچ یک از اتباع خارجی اقامت دائم نمی‌دهد. برای اینکه اقامت شما همیشه در این کشور ماندگار شود شما باید هر 2 الی 3 سال یکبار ویزای خود را تمدید کنید.

 

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی