اخبار عمومی

پیگیری قوه قضاییه برای حل چالش اسناد رفسنجان در جزیره قشم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، مجتبی قهرمانی در حاشیه برگزاری تور رسانه‌ای قوه قضاییه در این استان اظهار کرد: چالش اسناد رفسنجان یکی از مشکلات مهم در جزیره قشم است که بر اساس آن حدود ۷ هزار و ۱۴۲ فقره سند موسوم به اسناد رفسنجان تحویل مردم شریف جزیره قشم شده است که این موضوع هم مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده و هم موانعی را در پیشبرد اهداف سازمان منطقه آزاد قشم ایجاد کرده است.

وی گفت: حدود ۷۰ سال پیش یک دفترخانه در رفسنجان اقدام به صدور اسناد دفترخانه ای برای زمین های قشم کرد اطلاعات این زمین ها توسط اهالی محلی و صاحبان این املاک به اطلاع این دفترخانه که به صورت موقت در قشم فعال بود ارائه می شد و آن دفترخانه هم برای این املاک سند صادر می کرد.

قهرمانی تصریح کرد: اما از آنجا که بسیاری از این اسناد دچار مشکلات زیادی بودند و صاحبان این املاک هم به دلیل همین مشکلات نمی توانستند از این اسناد استفاده کنند، دادگستری استان طی یک برنامه ریزی توانست تعداد این اسناد را مشخص کند.

وی افزود: این یکی از مشکلات دیرینه جزیره قشم است که با همکاری دولت در صدد گره گشایی از آن هستیم.

رییس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که از سوی دستگاه قضایی انجام شده است و با مدیریتی که در این خصوص صورت گرفته امیدواریم در کمیسیون‌های مربوطه به زودی فرایند رفع این چالش و مشکل طبق قانون و با در نظر گرفتن حقوق مردم و حقوق بیت المال صورت پذیرد.