گوگل دنس Google Dance

کاربران 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز در حال جستجو و پرسیدن سوالات مختلف در فضای وب هستند. گوگل هم برای این‌که بتواند پاسخگوی نیاز کاربران بوده و تجربه خوبی را برای آن‌ها به وجود آورد، باید همیشه درهای خود را به سوی کاربران اینترنتی باز نگه دارد.

موتور جستجوی گوگل: یک داروخانه شبانه روزی برای جستجوی کاربران است

هر روز صفحات اینترنتی جدیدی منتشر می‌شوند و ربات‌های گوگل آن‌ها را ایندکس و آنالیز می‌کنند. هریک از این صفحات در عبارت کلیدی مشخصی کاندید می‌شوند تا زمانی‌که کاربر آن عبارت را جستجو کرد به او نمایش داده شوند. تا این مرحله گوگل محتوای صفحات جدید را بررسی کرده ولی هنوز مطمئن نیست که جایگاه واقعی و میزان رضایت کاربران از محتوای آن‌ها چقدر است.

در ادامه به صورت کامل الگوریتم رقص گوگل و تاثیر آن بر صفحه نتایج جستجو را بررسی خواهیم کرد.

بعد از مدتی تحقیق درمورد کلمات کلیدی، بالاخره لیستی از کلیدواژه‌های پراهمیتِ مربوط به کسب و کارتان را در یک فایل اکسل درست کرده‌اید. در قدم بعدی، شروع به تولید محتوای اختصاصی و مفید می‌کنید.

مقاله‌هایی که تولید می‌کنید با کلمات کلیدی هدف به خوبی بهینه شده‌اند؛ به طوری که در عنوان، سرتیترها و بعضی بخش‌های متن، از کلمات کلیدی طولانی استفاده کرده‌اید. حتی حواس‌تان بوده که Keyword Stuffing نکنید.

حالا بعد از  صرف چند ساعت زمان بر روی کیفیت محتوای خود، یک مقاله 2000 کلمه‌ای بسیار ارزشمند را نوشته‌اید. بنابراین بدون معطلی آن را در سایت خود منتشر می‌کنید.

بعد از چند روز به این فکر می‌افتید که ببینید مقاله‌ای که منتشر کردید، چه رتبه‌ای گرفته است. به همین خاطر، ابزارهای گوگل آنالیز و سرچ کنسول خود را باز می‌کنید. به بخش‌های مختلف آمار وب سایت تان سر می‌زنید تا بلکه خستگی تلاشی که برای نوشتن مقاله خود کشیده‌اید را با یک آمارِ کلیک بالا جبران کنید.

البته نتیجه همیشه مطابق میل شما نیست! در موارد بسیاری جایگاه ما در صفحه دوم یا سوم نتایج گوگل است در حالی‌که؛

تصور می‌کنیم محتوای ما بسیار ارزشمندتر از صفحاتی‌ست که در حال حاضر رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

اما پس از مدتی متوجه می‌شوید که نه تنها Impression سایت شما بالارفته بلکه تعداد کلیک بالایی را هم در چند روز گذشته تجربه کرده‌اید. با خود فکر می‌کنید که این روند در آینده هم ادامه خواهد داشت و از این بابت در پوست خود نمی‌گنجید!

چند روز بعد، دوباره سری به سرچ کنسول می‌زنید و در کمال ناباوری با نتیجه‌ای عجیب و غیرقابل پیش بینی مواجه می‌شوید؛ بله همه چیز به حالت عادی بازگشته است. این ثانیه‌ها یکی از سخت‌ترین لحظلات زندگی کاری شما به عنوان یک کارشناس سئو است. اما مشکل واقعاً کجاست؟ دلیل این رشد ناگهانی چیست؟ چرا دوباره به جایگاه قبلی خود بازگشتیم؟

چطور شده که شما حتی با تولید محتوای عالی و منحصر به فرد و بعد از مدتی افزایش ورودی، با یک افت عجیب جایگاه روبرو شده‌اید؟

این نوسان در جایگاه و رتبه‌بندی زیر سر یک نفر است! الگوریتم رقص گوگل.

بعد از اتفاق افتادن رقص گوگل مشخص نیست که دقیقا چه جایگاهی نصیب شما خواهد شد. ممکن است جایگاه شما بهتر، بدتر و یا حتی مساوی با رتبه قبلی خودتان باشد.

جایگاه جدید شما وابستگی مستقیم به میزان آمادگی شما برای رقص گوگل خواهد داشت.

طبیعتاً انتظار دارید همین حالا یک تعریف سرراست و کتابی از این الگوریتم اسرارآمیز به شما بدهیم. ولی اگر می‌خواهید به خوبی با سازوکار رتبه‌بندی نتایج صفحه جستجو توسط الگوریتم رقص گوگل آشنا شوید، باید چند قدم به عقب بردارید تا کمی درباره این حرف بزنیم که اصلاً چرا باید چیزی به اسم رقص گوگل وجود داشته باشد.

الگوریتم رقص گوگل چرا به وجود آمد؟

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای گوگل برای رتبه‌بندی صفحات وب میزان رضایت کاربران از محتوای آن‌هاست. برای تعیین میزان رضایت، عوامل متعددی بررسی می‌شوند که برخی از آن‌ها پیش از نمایش به کاربر و برخی پس از آن قابل محاسبه هستند.

به طور مثال فاکتورهایی مانند سرعت سایت، نمایش صحیح در موبایل، رعایت استانداردهای طراحی و نگارشی و … قبل از آن‌که سایت شما به کاربران پیشنهاد شود توسط گوگل محاسبه می‌گردد. ولی فاکتورهای دیگری مانند زمان حضور کاربر در صفحه، نرخ کلیک کاربران بر روی سایت شما، اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی و ثبت دیدگاه تنها پس از ورود کاربر به صفحه قابل محاسبه است.

برای آن‌که گوگل بتواند تصمیم بهتری برای مقایسه ارزش و کیفیت صفحات بگیرد باید آن‌ها را در شرایط یکسان قرار دهد.

فاکتورهای مربوط به رضایت کاربر پیش از انتشار محتوا در کارگاه آموزش سئو کاربردی  و فاکتورهای موثر بر رضایت کاربر پس از پیشنهاد توسط گوگل در کارگاه آموزش داده می‌شود.

فرض کنید که قصد دارید در یک مسابقه رقص شرکت کنید. برای این‌که داوران مسابقه از مهارت شما در رقص اطمینان کامل پیدا کنند، شما را با چالش‌های زیادی مواجه می‌کنند. مثلاً ممکن است آهنگی را برای شما انتخاب کنند که نیاز به تحرک بالایی دارد و بنابراین شما هم برای موفقیت در مسابقه، نیازمند این هستید که از چالش‌هایی که این داوران سر راه شما قرار می‌دهند، با موفقیت عبور کنید.

در نتیجه فرصتی برای خودنمایی بر روی سن رقص به شما می‌دهد. الگوریتم رقص گوگل سایت‌هایی که در رتبه‌های پایین‌تر (صفحات دوم و سوم نتایج جستجو) هستند را برای بازه زمانی کوتاهی به رتبه‌های بالاتر یعنی در صفحه اول گوگل منتقل می‌کند. در این مدت رفتار کاربران در برابر این نتیجه جدید و میزان رضایت آن‌ها از محتوای صفحه را بررسی می‌کند.

به عنوان مثال، وقتی یک مقاله جدید را در سایت خود منتشر می‌کنید، گوگل برای تعیین جایگاه دقیق این محتوا، برای مدتی آن را در صفحه اول و در رتبه‌های بالا نمایش می‌دهد. در این مدت رفتار کاربران در مقابل این صفحه بررسی شده و میزان CTR آن در مقایسه با سایت قبلی که در همین رتبه بوده است مقایسه می‌شود.

به عبارت دیگر، گوگل با قرار دادن شما در نتایج اول صفحه جستجو، محتوای شما را آزمایش می‌کند و در صورت موفقیت، رتبه تان را بهبود می‌دهد. ولی اگر نتوانستید از چالش‌های صفحه اول گوگل (مثلاً محتوای شما نرخ کلیک پایینی داشته باشد) با سربلندی بیرون بیایید، دوباره به جایگاه اول خود بازمی‌گردید. به این جا‌به‌جایی و نوسان در نتایج جستجو را رقص گوگل می‌گویند.

چرا باید به گوگل دنس اهمیت داد؟

حالا که می‌دانید رقص گوگل چیست و اصلاً چرا به وجود آمده، وقت آن رسیده که از دلیل اهمیت این الگوریتم تاثیرگذار در رتبه‌بندی پرده برداریم. در این مرحله، قصد داریم داستانی که در مقدمه به شما گفتیم را کمی جلوتر ببریم.

اگر حجم زیادی از محتوای جدید و ارزشمند را به سایت خود اضافه کنید ولی به جای بهبود جایگاه، شاهد اُفت شدید رتبه سایت شدید، در قدم بعدی چه می‌کنید؟

اولین چیزی که ممکن است به ذهن شما برسد، این است که این کاهش رتبه یک اتفاق منفی یا غیرطبیعی است. پس برای این‌که رتبه سایت خود را به حالت اولیه برگردانید، دست به کارهای مختلفی می‌زنید.

مثلاً ممکن است محتوای خود را ویرایش کنید یا به طور کل آن را حذف کنید. شاید هم در سایت‌های دیگر شروع به لینک‌سازی و حتی خرید بک‌لینک کنید. تمام این کارها را به این امید انجام می‌دهید که گوگل مجدد رتبه سایت شما را به حالت اول برگرداند. اما دست نگه دارید!

نوسان و جا به جایی رتبه در دنیای سئو سایت، یک امر کاملاً طبیعی است. اگر بعد از به‌روزرسانی سایت جایگاه‌تان تنزل پیدا کرد، این کاهش رتبه را به پای به‌روزرسانی سایت خود (مثلاً اضافه کردن محتوا یا صفحه جدید) نگذارید. این بالا و پایین آمدن رتبه سایت نتیجه الگوریتمِ رقصِ گوگل است.

پس مهم‌ترین نکته‌ای که باید در مورد الگوریتم رقص گوگل به خاطر بسپارید این است که؛

بالا و پایین آمدن‌های ناگهانی گوگل تنها به دلیل تغییر در سیستم رتبه‌بندی گوگل است و لزوما ارتباطی به خوب یا بد بودن محتوای شما ندارد

سخن آخر در مورد رقص گوگل

اما باید بدانید که هدف اصلی گوگل از تغییر دادن رتبه سایت شما به صورت ناگهانی، تنها و تنها به چالش کشیدن محتوای سایت و تعیین جایگاه واقعی آن است. بعد از این بالا و پایین پریدن‌های طوفانی، موزیکِ رقص گوگل به بخش‌های آرامش می‌رسد و به دنبال آن، جایگاه شما هم در نتایج جستجاگر قرار بود یک محتوا در وبلاگ فرین آکادمی بنویسم و لیست زجرآورترین چیزها در سئو را در آن قرار بدهم، قطعا الگوریتم گوگل دنس یا همان رقص گوگل، یکی از موضوعاتی بود که در صدر قرار میگرفت!

چیزی به اسم الگوریتم گوگل دنس وجود ندارد!

قبل از شروع؛ ببینید دوستان در سئو چیزهایی هستند که گوگل هیچ وقت آنها را تایید نکرده و اگر در موردشان صحبتی میکنیم، یا به استناد تجربه سئوی خودمان است یا حداقل مقالات انگلیسی از سایت های معتبرِ فعال در زمینه بهینه سازی سایت. (بیشتر از 30 درصد تکنیک های مهم سئو هم دقیقا همینطور هستند و گوگل تاییدشان نمیکند.)

الگوریتم گوگل دنس هم از همان چیزهاست! در واقع گوگل هیچ موقع وجود چنین الگوریتمی را تایید نکرده. در ادامه بعضی از منابع هم میگویند که اصلا چیزی به اسم گوگل دنس وجود ندارد! مثلا سایت مینویسد:

البته این صرفا گفته یکی از منابع در سئو است و الزاما به معنی درست بودنش نیست. اما خب اگر بخواهم تجربه خودم را هم بگویم؛ در این 2/3 سال اخیر واقعا تغییرات ناگهانی در نتایج جستجو کاهش پیدا کرده و میتوانیم بگوییم اگر هم چیزی به اسم گوگل دنس وجود داشته باشد، واقعا کم کارتر شده. در هر حال، در ادامه مقاله تعریفی از گوگل دنس که بیشتر مورد پذیرش دیگر منابع سئو است را به شما ارائه میکنم.

بالا و پایین شدن رتبه های سایت، نتیجه کار گوگل دنس

گوگل دنس، الگوریتمی از الگوریتم های گوگل است که مثل بقیه آنها سعی در پیدا کردن بهترین سایت ها و صفحات در سطح وب دارد؛ اما با یک رویکرد و روش متفاوت!

در واقع گوگل دنس، سایت های مختلف در سطح وب را با بالا و پایین کردن رتبه شان تست میکند. مثلا فرض کنید روی کلمه تکنیک های سئو، مقاله سایت من در صفحه 6 قرار گرفته. حالا گوگل دنس به سراغ آن می آید، برای مدت کوتاهی، مثل چند ساعت یا چند روز آن را به صفحه اول میبرد.

خب، اینجا تازه تست شروع میشود. بعد از این، گوگل به دقت رفتار کاربران نسبت به این صفحه را در نظر میگیرد. چطور؟ به این ترتیب:

  1. اول از همه نرخ کلیک صفحه را بررسی کرده و میبیند که آیا اصلا سایت من برای کاربران علاقه مند به سئو آنقدر شناخته شده و معتبر هست که بیخیال دیگر سایت ها شده و روی آن کلیک کنند؟
  2. بعد از این، به رفتار کاربران در سایت توجه میکند. مثلا اینکه آیا محتوای من آنقدر جذاب هست که بتواند کاربر را در سایت برای زمان زیادی نگاه دارد؟
  3. آیا سایت من آنقدر سایت خوبی است که بتواند کاربران را به خواندن دیگر صفحات ترغیب کرده و زمان بیشتری سرگرم شان کند؟
  4. آیا کاربران از این محتوا آنقدر ناراضی هستند که به محض ورود به سایت، از آن خارج شوند؟ آیا اصلا کاربران صفحه را به پایین اسکرول میکنند تا دیگر بخش هایش را مطالعه کنند؟ و…

حالا نتیجه چه شد؟ تصور کنید در تمامی فاکتورهای بالا مثل نرخ پرش، زمان ماندگاری کاربران، نرخ کلیک و… سایت من شکست خورد و نتوانست استانداردهای گوگل و الگوریتم رقص گوگل را برآورده کند. در این شرایط صفحه مورد نظر یا به رتبه قبلی در صفحه 6 برمیگردد یا اینکه رتبه بدتری میگیرد!

در مقابل اما امکان دارد صفحه مورد نظر در تمامی یا اغلب فاکتورهای گفته شده، موفق عمل کرده و توانسته باشد گوگل را راضی کند. در این شرایط یا در همین صفحه اول باقی میماند یا حداقل نسبت به قبل، چند رتبه بهبود پیدا میکند.

نمونه یک سایت درگیر گوگل دنس

سایت انگلیسی زبان serp، در مقاله اش در مورد گوگل دنس میگوید: یکی از سایت های ما درگیر الگوریتم گوگل دنس شده بود که ما به طور دقیق آن را زیر نظر داشتیم. در تصویر پایین میتوانید تغییرات رتبه را سایت مورد نظر که تحت تاثیر رقص گوگل بود، مشاهده کنید:

همانطور که در تصویر بالا هم مشخص است، صفحه در یک دوره زمانی دائما با کاهش و افزایش رتبه همراه بوده. اما بعد از مدتی، دیگر گوگل به این نتیجه رسیده که این صفحه برای بودن در نتایج بالای گوگل انتخاب خوبی است بنابراین رتبه اش را ثابت کرده.

چرا گوگل از الگوریتم رقص رونمایی کرد؟

جالب اینجاست که پشت سر بیشتر الگوریتم هایی که گوگل از آنها رونمایی کرده، یک داستان وجود دارد. اما در عین حال پشت سر اغلب شان، یک داستان مشترک هم هست و آنهم اینکه: ((گوگل این الگوریتم را برای مبارزه با سئوکارهای کلاه سیاه به وجود آورد!))

بله، گوگل از همان ابتدا تا همین امروز سعی در شناختن سئوکارهای کلاه سیاه دارد که به کمک ضعف ها و باگ های مختلف، سایت کارفرماهای شان را به شکل غیر قانونی سئو میکنند. مشکل واقعی اینجاست که سایت هایی که این افراد سئو میکنند، محتوای واقعا مفیدی ندارند و دیده شدن شان در نتایج جستجو، نتیجه ای جز کاهش اعتبار گوگل نخواهد داشت.

گوگل دنس هم دقیقا یکی از همین الگوریتم ها برای پیدا کردن سایت هایی با محتوای نامناسب و جایگزین کردن آنها با سایت های مناسب بود. در واقع گوگل سعی کرد به کمک این الگوریتم، سایت هایی را در نتایج جستجو به کاربران نمایش بدهد که واقعا آنها را راضی میکند.

البته این نکته را هم باید بدانید که فاکتورهایی مثل نرخ پرش، نرخ کلیک، زمان ماندگاری و… چیزهایی نیستند که گوگل آنها را به کمک الگوریتم دنس خودش بررسی کند. بلکه این فاکتورها را الگوریتم هوش مصنوعی و قدرتمند گوگل، یعنی “رنک برین” بررسی میکند. بنابراین گوگل دنس صرفا وظیفه بالا و پایین کردن رتبه سایت ها را دارد و مابقی اش به الگوریتم های دیگری مثل رنک برین مرتبط است.

آیا گوگل دنس مثل قبل فعال است؟

ببینید، در آن اوایل، حوالی سال 2003، گوگل قدرت کمی برای ایندکس کردن سایت ها در نتایج داشت. منظورم از ایندکس کردن، بررسی صفحات سایت ها و رتبه بندی آنها در نتایج است.

در آن سال ها به طور کلی طی سال، کل وب توسط گوگل 10 بار ایندکس میشد. این یعنی در هر 36 روز، صرفا یک بار ربات ها سایت شما را ایندکس میکردند. حالا در این شرایط، عملا گوگل دنس فعالیت زیادی داشت و بعد از هر بار ایندکس، ممکن بود با کاهش یا افزایش شدید رتبه روبروی تان کند. مخصوصا که در همین شرایط دائما هم الگوریتم های جدیدی منتشر یا بروزرسانی میشدند و نتایج را تحت تاثیر قرار میدادند.

اما امروز شرایط فرق کرده. علاوه بر اینکه گوگل قدرتش را در ایندکس صفحات افزایش داده، از الگوریتم های بیشتری برای بررسی صفحات وب باکیفیت استفاده میکند و به طور کلی دیگر مثل قبل دائما سر به سر سایت ها نمیگذارد. پس شاهد کم کار شدن گوگل دنس هستیم. اما این یعنی دیگر نباید به این الگوریتم توجه کنیم؟ چرا!

نوسان؛ طبیعی است!

اگر تجربه سئو کردن یک سایت را داشته باشید، احتمالا متوجه شده اید که نوسان کردن صفحات سایت تان در نتایج، طبیعی است! در واقع من در این چند سال تجربه سئوی سایت و در پروژه های مختلف، یاد ندارم سایتی را سئو کرده باشم که صفحاتش نوسان نکرده و رتبه هایش کم و زیاد نشده باشند.

حالا نکته مهم اینجاست: ما راهی برای تشخیص دلیل این نوسان ها نداریم! این یعنی نمیتوانیم تشخیص بدهیم که این نوسان حاصل گوگل دنس است، حاصل جریمه شدن سایت است، حاصل فعالیت بهتر رقباست یا… . پس چه کنیم؟

در مواقع نوسان منفی صفحات چه کنیم؟

اگر صفحه ای از سایت تان با کاهش ناگهانی رتبه در گوگل روبرو شد؛ این مسیر را طی کنید. این دقیقا مسیری است که خودم در طی میکنم:

در مرحله اول اگر در حال انجام تکنیک های سئو کلاه خاکستری یا سئو کلاه سیاه بودید، دست نگاه دارید. این یعنی اگر در حال خرید یا ساخت بک لینک بودید، یا کامل آن را متوقف کنید یا حداقل سرعت و حجم کار را پایین بیاورید.

بعد از این، میتوانید برای اطمینان بیشتر، چند بک لینک واقعا ارزشمند، مثلا بک لینک رپورتاژی از سایت های معتبر برای سایت و صفحه مورد نظر بخرید.

در مرحله سوم؛ اگر تکنیک سئو کلاه سفید خاصی در دسترس دارید که بتوانید برای سئوی خارجی سایت انجام بدهید، دریغ نکنید. مثلا اگر در توییتر اکانتی دارید که فالوور زیادی دارد، حتما لینک یکی از صفحات ارزشمند سایت، مخصوصا خود صفحه مورد نظر را در آن منتشر کرده و از مخاطبان بخواهید لینکش را برای تان به اشتراک بگذارند. به این ترتیب سوشیال سیگنال های قدرتمندی میگیرید.

بعد از همه اینها و مهم ترین کاری که باید در این مسیر انجام بدهید، بهبود سئوی داخلی و مخصوصا محتوای صفحه مورد نظر است. خود من در این شرایط اقدام به آپدیت کردن متن صفحه، اضافه کردن ویدیو و عکس و صوت میکنم. همینطور سعی میکنم کامنت های صفحه را افزایش بدهم.

حالا یا با اشتراک گذاری لینک آن در شبکه های اجتماعی و دعوت مخاطبان به دیدن صفحه، یا حتی استفاده از تکنیک کامنت مارکتینگ فیک و نظر دادن با دستگاه ها و رایانه های مختلف در صفحه. عملا شما با این کارها بیشترین تلاش را برای بازگرداندن رتبه صفحه و حتی بهبود آن کرده اید. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره مدت زمان یادگیری سئو را بخوانید.

کدام سایت ها بیشتر تحت تاثیر گوگل دنس هستند؟

طبق تجربه، موارد و شرایطی هست که اگر سایت شما شامل شان باشد، بیشتر احتمال دارد که تحت تاثیر گوگل دنس رتبه های تان بالا و پایین شود:

  1. سن سایت

اصولا سایت هایی که سن کمتری دارند، بیشتر مورد توجه گوگل دنس هستند. البته در ماه های ابتدایی راه اندازی سایت، به دلیل اینکه تحت تاثیر الگوریتم سندباکس یا همان جعبه شنی هستید، خیلی منتظر بهبود رتبه نباشید.

  1. رقابت

مخصوصا اگر کلمه و کلماتی که برای سئو شدن انتخاب کرده اید رقابت زیادی دارند، بیشتر تحت تاثیر گوگل دنس قرار میگیرید. در این شرایط تغییر رتبه هم ممکن است بیشتر به سمت پایین و از نوع کاهشی باشد! یعنی گوگل رتبه شما را کاهش بدهد تا یک سایت دیگر را جای تان بگذارد و تستش کند.

مطالعه بیشتر: گوگل (Medic) چیست و چه اثری بر سئو دارد؟

  1. لینک سازی خارجی

بله، هرچه برای سایت تان بک لینک بیشتری بسازید یا بخرید، بالا و پایین شدن رتبه های تان بیشتر است. البته در صورت خرید بک لینک های قدرتمند، در اغلب مواقع رتبه های تان افزایش پیدا میکند. در صورتی هم که بک لینک های بدی دریافت کرده باشید، بیشتر باید منتظر نوسان های رو به پایین باشید.

  1. آپدیت محتوایی

((محتوای صفحه را بروزرسانی کردم و رتبه ام کم شد! چرا؟)) این یکی از رایج ترین سوالاتی است که همیشه از من پرسیده میشود. در جواب هم همیشه میگویم: ((اگر محتوای ارزشمندی به صفحه اضافه کرده اید، نگران نباشید چون در 90 درصد مواقع رتبه تان بازگشته یا رتبه بهتری میگیرید.)) پیشنهاد میکنم مقاله گراف دانش گوگل را بخوانید.

نکات مهم در مورد الگوریتم رقص گوگل

خب، اجازه بدهید قبل از تمام شدن مقاله در مورد الگوریتم گوگل دنس، اطلاعات بیشتری به شما بدهم تا در آینده در مواجهه با آن، به مشکل نخورید.

  1. از اول در پِی کمال باشید!

اگر فرض بگیریم که گوگل دنس واقعا الگوریتمی است که وجود دارد و نوسانات در نتایج جستجو زیر سر آن است، باید سعی کنید در همان ابتدایی که قصد تولید محتوا دارید، یک محتوای ارزشمند و عالی بنویسید!

البته منظورم این نیست که الزاما از همان ابتدا مثلا یک مقاله چند هزار کلمه ای بنویسید، محتوای تصویری و صوتی به آن اضافه کنید و… . چراکه در این شرایط احتمالا میخواهید برای نوشتن هر محتوا زمان زیادی بگذارید و خب این فرآیند سئو شدن سایت تان را مخصوصا در شروع، عقب می اندازد. اما حداقل در تولید هر محتوا، مطمئن شوید که اصل مطلب و موضوع را به طور کامل برای مخاطب توضیح داده اید و هیچ کج فهمی وجود ندارد. به این ترتیب اگر محتوا تحت تست قرار گرفت، احتمال دریافت رفتار خوب از مخاطب و بهبود رتبه اش زیاد میشود. بعد از اینهم میتوانید با آپدیت محتوا، کیفیتش را به شدت افزایش بدهید.

نکته: نوشتن عنوان های جذاب برای صفحات که با عنوان بقیه رقبا متفاوت باشد و مخاطب را ترغیب به کلیک کند، اهمیت بسیار زیادی در موفقیت شما حین تحت تاثیر گوگل دنس قرار گرفتن، دارد.

  1. گوگل دنس را با تاریخچه جستجو اشتباه نگیرید!

البته من به طور کلی پیشنهاد نمیکنم خیلی حین سئو کردن سایت و صفحات، به دنبال این باشید که ببینید هر صفحه امروز در چه رتبه ای است و… . چراکه در این شرایط کمی وسواسی میشوید و ممکن است ذهن تان دائم به دلیل پایین و بالا شدن رتبه ها برهم بریزد.

اما در هر حال اگر از آن دسته متخصصان سئویی هستید که میخواهید دائم رتبه یک صفحه را چک کنید، یادتان باشد که گوگل بعضی مواقع رتبه صفحات را بر اساس تاریخچه جستجوی تان نمایش میدهد! این یعنی ممکن است وقتی شما کلمه سئو محتوا را در گوگل جستجو میکنید، این صفحه فقط در مرورگر شما در رتبه 2 گوگل باشد در حالی که رتبه واقعی اش، مثلا رتبه 5 است.

چرا؟ چون گوگل وقتی متوجه شود شما دائما به یک سایت وارد میشوید و صفحاتش را میخوانید، ترجیح میدهد در نتایج هم صفحات آن سایت را بیشتر در اختیارتان قرار بدهد. در این شرایط اگر میخواهید رتبه های واقعی را بررسی کنید، در مرورگر کروم به بخش incognito بروید.

در این بخش، دیگر تاریخچه گوگل روی جستجوهای تان تاثیرگذار نیست. برای ورود به آنهم کافی است از دکمه 3 نقطه کنار صفحه کمک بگیرید و روی گزینه سوم که در تصویر مشخص است، بزنید.

  1. همه چیز رفتار کاربر نیست!

یادتان باشد، همه چیز در سئو رفتار کاربر نیست! این یعنی اگر انتظار دارید همین امروز در یک حوزه یک محتوای ارزشمند بنویسید و بعد رقص گوگل آن را در صفحه اول تست کرده و به دلیل رفتار خوب کاربر نسبت به آن دیگر در رتبه بالا بمانید، انتظارتان اشتباه است!

چراکه تجربه ثابت کرده هنوز هم فاکتورهایی مثل بک لینک ها، سوشیال سیگنال، برندینگ، لینک داخلی، قدرت سایت و… روی رتبه های شما خیلی تاثیرگذارند و حتی گاها از رفتار کاربر و فاکتورهایی مثل نرخ پرش و… هم اهمیت بیشتری دارند.

در هر حال اگر از آن دسته عزیزانی هستید که علاقه ندارید سایت تان را به کمک بک لینک و سئو کلاه خاکستری بهینه کنید، پیشنهاد میکنم برای کمک گرفتن از گوگل دنس و به طور کلی احتمال بیشتر دیده شدن سایت تان، از این 3 استراتژی کمک بگیرید:

  • اول از همه استراتژی انتخاب کلمات کلیدی لانگ تیل: یعنی نوشتن محتواهایی که کلمات کلیدی طولانی دارند و رقابت در آنها اندک است.
  • دوم استراتژی تاپیک کلاستر: یعنی نوشتن یک دسته محتوا که با هم ارتباط زیادی دارند و لینک داخلی از میان آنها به یکدیگر میدهید.
  • سوم هم استراتژی : یعنی نوشتن محتواهای طولانی و کاملی که همه جوانب یک موضوع را پوشش داده است.

کلام آخر

خب، بالاخره به انتهای این مقاله رسیدیم. اگر همه مقاله را تا به اینجا خوانده باشید، مطمئنم نکات بسیار زیادی از سئو و تکنیک های آن یاد گرفتید. در این مقاله علاوه بر اینکه فهمیدیم گوگل دنس چیست، سعی کردم با توضیح یک سری نکات مهم و مرتبط، کاری کنم بیشتر از چیزی که فکر میکردید را دریافت کنید. امیدوارم به هدفم رسیده باشم. در آخر اگر هر سوالی در مورد مفاهیم این مقاله یا موضوعات مرتبط دارید، در بخش نظرات منتظر شما هستم. پیشنهاد میکنم مقاله ثبت سایت در گوگل را بخوانید.

برخی سوالات متداول:

گوگل دنس، الگوریتمی از الگوریتم های گوگل است که مثل بقیه آنها سعی در پیدا کردن بهترین سایت ها و صفحات در سطح وب دارد؛ اما با یک رویکرد و روش متفاوت! گوگل دنس ،سایت های مختلف در سطح وب را با بالا و پایین کردن رتبه شان تست میکند.

کدام سایت ها بیشتصور کنید به صورت آزمایشی معلم یک کلاس ۲۰ نفره هستید و شرط استخدام شما این باشد که از بین این ۲۰ دانش‌آموز فقط یک نفر که توانایی و استعدادهای برتری نسبت به بقیه دارد را شناسایی کنید. چه روشی برای پیدا کردن فرد برتر مفید خواهد بود؟ آزمون خیلی سخت آخر سال؟ اگر همه یا چند نفر نمره یکسان بگیرند چه؟ چه شاخص‌هایی می‌توان برای استعداد تعیین کرد؟ وضعیت گوگل هم مشابه این معلم بیچاره است. گوگل باید در هر ثانیه میلیون‌ها صفحه‌ها را بررسی کند و هزاران فاکتور را در نظر بگیرد تا متوجه شود که سایت برتر، کدام است!

حالا فرض کنید رقابت آنقدر شدید شده که چندین سایت مختلف با کلمات کلیدی یکسان کاملاً در یک سطح قرار گرفته‌اند؛ الان گوگل باید چه کار کند؟

اینجا دیگر نه فامیل‌بازی جواب می‌دهد، نه رشوه دادن به گوگل!

در چنین شرایطی، گوگل آنقدر سایت شما و دیگر سایت‌های مشابه‌تان را می‌رقصاند، تا بهترین تصمیم را بگیرد! شاید بپرسید که رقص گوگل اصلاً یعنی چه و چطور گوگل با رقصاندن سایتمان نتیجه‌گیری می‌کند؟

ما در این مقاله به طور مفصل به بحث رقص گوگل پرداخته‌ایم؛ گوگل دنس قدیمی و جدید را مقایسه کرده‌ایم؛ تاثیر گوگل دنس روی سایت‌های مختلف را بررسی کرده‌ایم و تمام نکاتی را که سایت شما لازم دارد تا در این رقابت نفس‌گیر پیروز شود گفته‌ایم.

پیشنهاد میکنم اگر عاشقِ دنیای گوگل، رقص و مسابقه‌های هیجان‌انگیز و رقابتی هستید، تا پایان این مقاله با ما باشید.

گوگل دنس یا رقص گوگل چیست؟

آیا رقص گوگل الگوریتم است؟

رقص گوگل یا همان گوگل دنس جزو الگوریتم‌های معروفی مثل ، و محسوب نمی‌شود.

اگر از نظر فنی و موشکافانه نگاه کنیم، بله همین بالا و پایین کردن هم یک الگوریتم پیچیده است اما بیشتر کارشناسان سئو آن را در فهرست آپدیت‌های بزرگ الگوریتم گوگل قرار نمی‌دهند.

بعضی‌ها اعتقاد دارند که گوگل دنس همان دوره زمانی 3-15 روزه است که سایت‌ها بالا و پایین می‌شوند؛ بعضی‌های دیگر هم اعتقاد دارند که گوگل دنس بخشی از الگوریتم اصلی موتور جستجوی گوگل است.

اما اگر نظر من را بخواهید، می‌گویم که اصلاً هیچکدام از این‌ها مهم نیست؛ مهم این است که بدانیم رقص گوگل چگونه عمل می‌کند و چطور باید سایتمان را برای آن آماده کنیم. فقط بد نیست بدانید که گوگل از سال ۲۰۰۳ شروع به استفاده از این روش برای بهبود رتبه‌بندی سایت‌ها کرده و در سال ۲۰۱۴ پتنت (حق امتیاز) آن را به ثبت رسانده است.

رقص گوگل در عمل چطور کار می‌کند؟

به زبان خیلی ساده، گوگل با بالا آوردن موقتی یک سایت یا محتوای تازه به آن فرصت می‌دهد تا بیشتر در معرض دید کاربران قرار گیرد. واکنش کاربران (از جمله کلیک روی لینک، اسکرول کردن صفحه، زمان ماندن در صفحه، نرخ پرش و…) در دوره‌ای که این سایت بالا است به دقت زیر نظر ربات‌های گوگل قرار می‌گیرد و اگر این محتوای تازه توانست کاربران را راضی کند، رتبه آن ارتقا پیدا می‌کند. اگر نه، به سر جای اول خود یا حتی پایین‌تر سقوط می‌کند.

گوگل با این روش از کاربران کمک می‌گیرد، تا محتوایی را که شایستگی دیده‌ شدن دارد بشناسد و جایگاه بهتری را به آن اختصاص دهد.

اگر ۳۰ مطلب مشابه با کلید واژه یکسان وجود داشته باشد، الگوریتم‌های پیشرفته گوگل شروع به رتبه‌بندی بر اساس شاخص‌های اصلی می‌کند اما در عین حال این ۳۰ نتیجه جستجو در دوره‌های زمانی متغیری و برای تعداد محدودی از کاربران بالا و پایین می‌شوند.

اگر مطلبی با عنوان جذاب‌تر تحت تاثیر رقص گوگل به صورت موقت به صفحه اول نتایج رسید و سپس تعداد کلیک بالایی را جذب کرد و بعد از آن هم کاربران زمان بیشتری را در آن صفحه ماندند، گوگل متوجه می‌شود این مطلب لیاقت کسب رتبه بالاتر را دارد.

برعکس این امر نیز صادق است. اگر سایتی موقتاً رتبه خوبی در گوگل بگیرد و با استقبال خوب کاربران مواجه نشود، به زودی به همان جایگاهی که داشت (یا حتی کمتر از آن) برمی‌گردد.

تاثیر رقص گوگل بر جهان جستجو

در ابتدا گوگل خیلی کار سختی برای رتبه‌بندی نداشت. هر عبارتی که جستجو می‌شد را با عنوان و تراکم کلیدواژه در متن مطابقت می‌داد و در نهایت هم نگاهی به بک‌لینک‌ها می‌انداخت.

حدس می‌زنید چه اتفاقی ‌افتاد؟ حدس شما کاملاً درست است! اینطوری همه سعی می‌کردند صفحاتی بی‌محتوا و بی‌ارزش بسازند که تا خرخره از کلیدواژه پر شده و بدتر از آن، از چندین سایت بی‌ارزش هم بک‌لینک گرفته است! خیلی‌ها وقتی از این گاگول بازیِ گوگل خبردار شدند شروع کردند به دست انداختنش و یک شبه رفتند زنبیل‌هایشان را گذاشتند در رتبه‌های یک گوگل.

هنوز هم از این سایت‌ها می‌بینید؟

گوگل وقتی این وضعیت را دید دست‌ به کار شد و بدون این که جیکش را دربیاورد شمشیرش را تیز کرد تا سر وقت به سراغ تک‌تک این زنبیل به‌دست‌ها برود.

آپدیت بوستون، اولین به‌روزرسانی از به‌روزرسانی‌های ماهانه‌ای بود که گوگل قولش را داد اما بعدها ترجیح دادند زمان‌بندی دقیقی تعیین نکنند. نوسان در نتایج جستجو درست بعد از به‌روزرسانی بوستون شروع شد اما نوسان در نتایج جستجو یا گوگل دنس در آن سال‌ها دلایل دیگری هم داشت که در ادامه روشن می‌شود.

به‌روزرسانی کسندرا یک حمله تمام عیار به لینک‌سازی با روش‌های اسپم و بعد از آن فلوریدا طوفانی بود که به جان سایت‌های استفاده کننده از روش اشباع کلیدواژه (keyword stuffing) افتاد.

سه به‌روزرسانی گفته شده برای مقابله با در حد نشان دادن شمشیر بودند اما به‌روزرسانی‌های بزرگ بعدی سئودان‌های زرنگ‌نما را با کاتانا تکه‌تکه کرد.

گوگل حالا از شاخص‌های مبتنی بر رفتار کاربر استفاده می‌کند

امروزه شاخص‌هایی مثل نرخ پرش، میزان اسکرول کردن صفحه، تعامل کاربر با بخش‌های دیگر سایت، به اشتراک‌گذاری و ده‌ها شاخص دیگر روی رتبه‌ای که یک صفحه یا سایت در نتایج جستجو به دست می‌آورد تاثیر می‌گذارند.

اکثر شاخص‌های جدید گوگل مبتنی بر تعامل و رفتار کاربران است پس به همین دلیل است که جلب رضایت کاربران را باید در اولویت اول قرار داد.

گوگل دنس قدیم و گوگل دنس جدید

گفتیم که گوگل قدیم به نسبت ساده‌تر بود و به راحتی فریب می‌خورد. در سال‌های نه چندان دور هر بار فهرست کردن (index) همه وبسایت‌ها و رتبه‌بندی آن‌ها در سرورهای گوگل تقریباً ۳۶ روز زمان نیاز داشت. تغییرات در رتبه‌بندی بعد از این دوره‌های ایندکس کردن به وضوح قابل مشاهده بودند. مثلاً یک صفحه ۳۶ روز در رتبه ۲ می‌ماند، اما در ایندکس بعدی و یک شبه به زمین‌های خاکی لیگ دسته سه سقوط می‌کرد!

به این دوره‌های به‌روزرسانی‌ گسترده در ایندکس پایگاه داده گوگل و رتبه‌بندی دوباره، به اصطلاح رقص گوگل می‌گفتند.

از ماه اوت سال ۲۰۰۳ به بعد دیگر خبری از رقص گوگل به معنای بروزرسانی گسترده در پایگاه داده نیست اما در عوض گوگل دنس یک مفهوم جدید پیدا کرد.

حالا ایندکس شدن وبسایت‌ها به شیوه‌ای هوشمندتر و با سرعت بیشتری انجام می‌شود. الگوریتم‌ها روز به روز پیشرفته‌تر می‌شوند و رفتار کاربران بیش از گذشته روی رتبه‌بندی نتایج جستجو تاثیر می‌گذارد.

رقص گوگل جدید دیگر به معنای تغییرات دوره‌ای همزمان با بروزرسانی دیتابیس سرورهای گوگل نیست. گوگل دنس جدید یک فرصت‌‌سازی عمدی برای دیده شدن همه است.

یک مثال از نتیجه خوب و بد رقص گوگل

فرض کنید در فروشگاه اینترنتی خود به تازگی فروش کالایی را شروع کرده‌اید و از نظر قیمت، پشتیبانی، محتوا و سئو چیزی کم نگذاشته‌اید.

با گذشت چند ماه از شروع فروش و تلاش برای به‌روزرسانی منظم وبلاگ و صفحات مختلف سایت متوجه می‌شوید که رتبه سایت شما در کلیدواژه‌های اصلی مورد نظر چنگی به دل نمی‌زند. مثلاً سایت شما در صفحه چهارم نتایج جستجو دیده می‌شود و بازیگران بزرگ بازار در صفحه اول جا خوش کرده‌اند.

اگر از وجود رقص گوگل خبر نداشتید همینجا دست از کار می‌کشیدید و بعد از بدوبیراه گفتن به گوگل می‌رفتید سراغ باز کردن مغازه سر چهارراه!

اگر اصول اولیه سئو را رعایت کردید، این مشکل می‌تواند صاحب خبری خوب یا بد باشد.

خبر خوب این که فروشگاه اینترنتی شما همیشه در صفحه ۴ نیست. گوگل بعضی وقت‌ها به فروشگاه شما رتبه بهتری می‌دهد تا آن را توسط کاربرانش محک بزند. شاید رقبای این فروشگاه بسیار قدرتمند و قدیمی باشند اما نباید نگران بود چون گوگل به همه فرصت خواهد داد.

تلاش برای بهبود و شتاب‌زده عمل نکردن بهترین کار ممکن در این وضعیت است.

خبر بد این که شاید در ماه‌های گذشته چندین بار در معرض رقص گوگل بوده‌اید. گوگل فهمیده‌ است کاربرها علاقه‌ای به فروشگاه شما ندارند و رتبه فعلی که به دست آورده‌اید نتیجه گوگل دنس است.

در این حالت به دنبال ایرادها بروید و سریع‌ درستشان کنید.

توجه: به کمک ابزارهای آنالیز می‌توان از این تغییرات در رتبه‌بندی و بالا و پایین شدن سایت‌ها آگاه شد. تغییرات موقتی (حدود چند روز) و پر نوسان حاکی از رقص گوگل است و اگر بعد از این نوسان‌ها یک ثبات نسبی مشاهده کردید، یعنی جایگاه فعلی تا مدتی تغییر نخواهد کرد.

دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟

تو دوره فرصت‌های اینترنتی بهترین راه رو بهت نشون میدیم!
برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

رقص گوگل تا چه اندازه تاثیر گذار است؟

صدها عامل مختلف روی رتبه سایت‌ها تاثیر می‌گذارند. بعضی مثل کمیت و کیفیت بک‌لینک، توجه به نکات اصلی سئو و مطابقت محتوا با نیاز کاربران تاثیر بیشتری دارند و بعضی دیگر تاثیر بسیار کمتری دارند. رقص گوگل یک به‌روزرسانی بزرگ در الگوریتم نیست که بر اساس آن بتوان گفت چه فاکتورهایی تاثیر بیشتری پیدا کردند یا چه عواملی باعث کاهش رتبه می‌شوند.

رقص گوگل در واقع یک روش برای محک زدن محتوا از نگاه کاربران است. به همین دلیل است که از دیدن وبسایت‌هایی با طراحی و رابط کاربری ضعیف یا بدون رعایت در صفحه اول نتایج گوگل نباید تعجب کرد.

با نگاه منصفانه می‌توان فهمید که محتوای همین سایت‌ها چقدر برای کاربران کاربردی و جذاب بوده است.

هر اندازه که محتوا و عوامل دیگر مثل تجربه کاربران از سایت بهتر باشد‌، رقص گوگل باعث بهبود رتبه می‌شود یا بالعکس هرچه محتوا ضعیف و تجربه کاربران از مراجعه به سایت بدتر باشد رقص گوگل رتبه پایین‌تری خواهد داشت.

 رقص گوگل چقدر طول می‌کشد؟

این دوره امکان دارد چند روز تا چند ماه طول بکشد. هیچ عدد و رقم دقیقی درباره دفعات یا مدت زمانی که گوگل نتایج جستجو را بالا و پایین می‌کند وجود ندارد. اگر از رتبه فعلی محتوای سایت خود راضی نیستید کافی است آنها را بروزرسانی کنید و منتظر بمانید ربات‌های خزنده گوگل متوجه تغییرات شوند. به همین راحتی رقص شروع می‌شود!

هرچه بروزرسانی، تازگی محتوا، بک‌لینک‌سازی و به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی بیشتر باشد، نوسان رتبه بیشتر خواهد بود.

اگر تجربه ایجاد یک سایت جدید را داشته باشید این وضعیت برای شما آشناست. تا مدتی امکان دارد یک سایت جدید برای چند روز در صفحه اول دیده شود و چند روز بعد در صفحه هفتم مشاهده شود. البته در نظر داشته باشید که این مصداق در صورتی صحیح است که سایر عوامل را به صورت پیش‌فرض دخالت ندهیم.

نکته مهم: دستیابی به رتبه بالا به معنای رسیدن به نقطه امن و با ثبات دائمی نیست. هر رقیب دیگری می‌تواند با تحلیل درست و پیدا کردن نقاط ضعف و قوت عملکرد بهتری داشته باشد. باقی ماندن در رتبه بالا نیازمند تلاش مداوم در شناسایی رقبا، بروزرسانی و رعایت ده‌ها نکته مختلف سئو است.

کدام وبسایت‌ها بیشتر تحت تاثیر رقص گوگل دارند؟

متخصصین گوگل درباره این موضوع هیچ اطلاعات دقیقی ارائه نمی‌کنند اما تجربه وبمسترها و کارشناسان سئو نشان می‌دهد سایت‌هایی که وضعیتی مثل موارد زیر دارند بیشتر دچار گوگل دنس می‌شوند.

  • سایت‌هایی که تازه راه‌اندازی شده‌اند و به سرعت در حال توسعه هستند.
  • سایت‌هایی که محتوایی با کلمات کلیدی جدید و کم رقابت منتشر می‌کنند.
  • سایت‌هایی که لینک‌سازی سریع و ناگهانی انجام داده‌اند.

چطور می‌توان در دوره رقص گوگل رتبه بالاتر گرفت؟

پاسخ به این سوال فقط یک جمله یا کلمه نیست اما می‌توان گفت تحلیل رقبا مهم‌ترین کاری است که باید انجام داد. یعنی ببینید رقبا چه چیزهایی دارند یا چه چیزهایی ندارند.

استفاده از ابزارهای تحلیل و آمارگیری گوگل یعنی گوگل وبمسترتولز و گوگل آنالیتیکس کمک زیادی به پیدا کردن نقاط ضعف و قوت می‌کنند.

دانستن و عمل کردن به چند نکته زیر هم می‌تواند کمک زیادی به کسب رتبه بالاتر بعد از گوگل دنس کند.

  • از عنوان‌های جذاب و ترغیب کننده استفاده کنید
  • توضیحات متا را جدی بگیرید
  • در عنوان می‌تواند جلب توجه کند
  • لینک‌‌سازی داخلی را به درستی انجام دهید تا نرخ تعامل بیشتری به دست آورید
  • در تهیه محتوا همیشه راضی کردن کاربران را در اولویت قرار دهید

چرا رتبه صفحات سایت من همواره در حال بالا و پایین شدن است؟

دوباره چالشی را که در مقدمه گفته شد یادآوری کنید. کلاس ۲۰ نفره که قرار است یک دانش‌آموز برتر در آن انتخاب شود. بعد از دانستن این که رقص گوگل چیست حالا می‌دانیم که برای پیدا کردن دانش‌آموز برتر باید چالش‌های مداوم و متنوعی را طراحی کرد تا استعدادهای مختلف در زمان‌ها و شرایط متفاوت ظاهر شوند.

اگر یک درصد هم احتمال این وجود داشته باشد که ۱۰ نفر در این کلاس در یک سطح ظاهر شوند و امکان رتبه‌بندی درست بین‌ آن‌ها وجود نداشته باشد، پس باید چندین آزمون سخت‌تر و متنوع‌تر در رشته‌های مختلف برگزار کرد.

یکی از دلایل نوسان رتبه در نتایج جستجو می‌تواند همین موضوع باشد. یعنی رقابت در کلیدواژه مورد نظر شدید نیست و بقیه هم در سطحی مساوی قرار دارند.

در این شرایط رتبه‌بندی دقیق سخت‌تر می‌شود. بالا و پایین شدن مداوم در رتبه‌بندی به این معنی است که هنوز هیچ‌کدام از نتایج نتوانسته‌اند در وهله اول رضایت کاربران و در وهله دوم رضایت گوگل را به دست بیاورند.

چنین وضعیتی مثل آب گل‌آلود است. یک کارشناس سئو به راحتی می‌تواند نوک قله را فتح کند و رقبا را انگشت به دهان نگه دارد.

حرف آخر

حالا دیگر دلیلی ندارد که از بالا و پایین شدن ناگهانی نمودارهای سایتتان تعجب کنید. تمام این اتفاقات بخشی از سازوکار موتور جستجوی گوگل است که در مقاله امروز با آن آشنا شدید. حالا دیگر می‌دانید که رقص گوگل چیست، چه فرصت‌های طلایی به شما می‌دهد و شما چگونه باید از این فرصت‌ها استفاده کنید.

فقط فراموش نکنید که رتبه بالا نگرفتن همیشه به معنای رضایت‌بخش نبودن محتوا نیست. ایندکس نشدن درست سایت، سئو منفی، خطاهای سرور و … از مشکلات فنی هستند که می‌توانند تاثیر زیادی روی رتبه سایت بگذارند.

اگر سوالی برایتان باقی مانده که فکر می‌کنید به گوگل دنس و سایر الگوریتم‌های گوگل ربط دارد می‌توانید در این مقاله از ما بپرسید.

تر تحت تاثیر گوگل دنس هستند؟

طبق تجربه، موارد و شرایطی هست که اگر سایت شما شامل شان باشد، بیشتر احتمال دارد که تحت تاثیر گوگل دنس رتبه های تان بالا و پایین شود: سن سایت – رقابت – لینک سازی خارجی – آپدیت محتوایی

و تثبیت می‌شود.

پس از همین حالا آماده باشید، تا زمانی‌که به سن رقص دعوت شدید بهترین نمایش خود را پیش چشم تماشاچیان اجرا کنید.

برای دسترسی به مقالات بیشتر و ادامه مطالعه (هدفمند) پیشنهاد می‌کنیم به صفحه مراجعه کنید.