اخبار عمومی

مرکز اصحاب هنر و رسانه استان مرکزی به بهره برداری رسید – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه در آئین افتتاح مرکز اصحاب هنر و رسانه استان مرکزی گفت: در طول ۲ سال گذشته ۱۰۰ هزار میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی و سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل زیرساخت‌ها تخصیص یافته است.

محمد مهدی اسماعیلی با بیان اینکه فکر باید همگام با زیرساخت‌ها حرکت کند تا حرکت مناسب شکل بگیرد، افزود: برنامه کاملی برای نظریه حکمرانی نوین فرهنگی در کشور تهیه و تدوین و زیر ساخت‌های آن فراهم شده است.

وی ادامه داد: در این راستا قرارگاه شهید آوینی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال برای حمایت از فعالیت‌های محتوایی استان‌ها، اظهار کرد: انجمن‌های نمایشی، حوزه آموزشگاه و انجمن‌های ادبی، کانون فرهنگی و هنری و تمام فعالان که در عرصه فرهنگ، هنر، رسانه و قرآن فعالت دارند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

اسماعیلی بیان کرد: دهکده شورای فرهنگی در کشور ایجاد شده و چند استان متقاضی ایجاد این مرکز هستند و در استان‌های قشم، قزوین و پردیس تهران در حال عملیاتی شدن است.

وی افزود: ۳۷ سرفصل در سند تحول دولت وجود دارد که یکی از آنها اقتصاد فرهنگی بوده و هنر باید اقتصاد خود را ترمیم کند.

وی با تاکید بر اینکه هنرمندان نباید در مسائل اولیه دچار مشکل باشند، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد در حوزه صندوق هنر تسهیلاتی را برای گسترش صنایع خلاقیت دیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه خاستگاه تحول جامع و بنیادی در کشور باید حوزه فرهنگی باشد، اظهار کرد: در حوزه فرهنگی یک هم افزایی و اجتماع نخبگی روی مفاهیم اصلی محورهای مهم پیشرفت شکل گرفته و دست‌اندرکاران باید به این اجتماع بپیوندند و بدون این اجتماع حرکت ماندگار شکل نمی‌گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حوزه فرهنگ بیش از آنکه نیازمند بخش عمرانی باشد به زیرساخت فکری نیاز دارد و این مهم افراد را در رسیدن به هدف مشترک پیش می‌برد.

اسماعیلی با تاکید بر به رسمیت شناختن تفاوت‌ها، محدود نکردن سلیقه‌ها در حوزه فکر و فرهنگ افزود: تصمیم گیران کشور در رده‌های مختلف محلی، استانی و ملی باید به شکلی برنامه‌ریزی کنند که وقتی مجموعه فرهنگی شکل می‌گیرد همه گرایش‌های فکری حق کار و ارائه دیدگاه داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رئیس دولت سیزدهم پیش از ورود به مدیریت اجرایی و کارزار انتخاباتی، ایده مرکزی دولت را مطرح کردند و چیزی که بیش از هر چیز به آن رسیدند آن بود که همه فعالیت‌ها باید به سوی مردم حرکت کنند و مردمی‌سازی فرهنگ و هنر انجام شود.

اسماعیلی بیان کرد: در گام دوم انقلاب دستگاه‌ها وظیفه حمایت و تسهیلگری را باید انجام دهند و انجمن‌های هنری، نمایشی، رسانه‌ها و مطبوعات و هیأت‌های و کانون‌های هنری حلقه میانی هستند.

وی افزود: تمامی حصارکشی‌ها و نگاه دستگاهی باید کنار گذاشته شود و کار را با هم افزایی و هماهنگی سایر مدیران باید به پیش برد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در صورتی که تمامی ظرفیت‌های کشور پای کار آورده شود در حوزه فرهنگ و هنر کشور اتفاق مناسبی رخ می‌دهد.

تفکر خلاقانه و جوانگرایی رویکرد محوری مرکز اصحاب هنر و رسانه استان مرکزی است

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی نیز گفت: تفکر خلاقانه، جوانگرایی و ایده پردازی جهت کارآفرینی رویکرد محوری مرکز اصحاب هنر و رسانه استان مرکزی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حریزاوی اظهار کرد: این مجتمع فرهنگی به عنوان چهارمین مرکز رسانه استانی همانند دیگر استان‌ها با طراحی ممتاز راه‌اندازی شده است و ایجاد ۱۰ مرکز دیگر تا پایان سال جاری در کشور هدفگذاری شده تا فضای تقویت و بالندگی فعالان جبهه فرهنگی و انقلابی را بیش از گذشته فراهم کند.

وی تاکید کرد: امید است این الگوی الهام‌بخش استان مرکزی به عنوان استان فرهنگی و مهد مفاخر کشور در سایر استان‌ها به‌عنوان الگو و قطب فرهنگی و حرکت هم‌افزا تبدیل شود و در آینده نزدیک شاهد بالندگی این مرکز باشیم.

استان مرکزی به قطار اقتصاد فرهنگی کشور اضافه شد

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه جای اقتصاد فرهنگی در قطب صنعت کشور خالی بود، گفت: با بهره برداری از مرکز ماهور استان مرکزی به قطار اقتصاد فرهنگی کشور اضافه شد.

فرزاد مخلص الائمه افزود: مرکز فرهنگ و رسانه (ماهور) یک اقدامی نوآورانه برای پاسخ به نیاز تاریخی در استان و اراک است.

وی ادامه داد: در گذشته مرکز مناسب برای تربیت حوزه هنر و رسانه در استان مرکزی نبود.

استاندار مرکزی اظهار کرد: ماهور، مرکز باشگاه تبادل نظر اصحاب رسانه و محلی برای فکر کردن اهالی رسانه و فرهنگ است.

استاندار مرکزی بیان کرد: ارتباط بین صنعت و فرهنگ در این استان برقرار نشده و بسیاری از استان‌ها و شهرهای کشور درگیر این مشکل هستند.

وی ادامه داد: مرکز هنر و رسانه استان مرکزی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، پارک علم و فناوری و استانداری مرکزی در مدت زمان هشت ماه از ایده به عمل تبدیل شد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه این خطه از ظرفیت‌ها و استعدادهای بسیاری برخوردار است، گفت: برای استفاده از این ظرفیت‌ها نیازمند صدها ماهور هستیم.

مخلص الائمه با اشاره به ایجاد مرکز آموزش صدا و سیما در استان مرکزی افزود: باید با همکاری و همراهی مسؤولان اقداماتی که دارای شتاب هستند به محصول تبدیل شوند.

هدفگذاری تولید آثار فاخر در مرکز اصحاب هنر و رسانه استان مرکزی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: در مرکز رسانه ماهور، فعالان فضای مجازی و رسانه‌ای استان مرکزی با تولید آثار فاخر زیر چتر حمایتی قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام جواد فراهانی افزود: زیر بنای این مجتمع فرهنگی یک هزار و ۲۰۰ متر مربع در چهار طبقه با اسکلت فلزی و سقف کامپوزیت احداث شده که ۲۰۰ مترمربع محوطه سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه طبقه نخست این مجتمع فرهنگی به کافه نوش اندیش اختصاص یافته، افزود: در این مکان به اهالی رسانه استان مرکزی خدماتی در حوزه‌های مختلف از جمله تدوین، فتوشاپ، موشن گرافی، هنری و گرافیکی به صورت حرفه‌ای داده شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه در طبقه دوم این مرکز، واحد عملیات رسانه مستقر شده و تمامی برنامه‌های مذهبی از جمله غدیر و اربعین در طول سال در این واحد برگزار و پشتیبانی‌های لازم در زمینه تبلیغات محیطی، کنشگران فضای مجاز و تولیدات محتوایی که در سطح شهر پخش می‌شود، در این واحد قابل دریافت است.

حجت الاسلام فراهانی افزود: واحد رشد و نوآوری رسانه استان مرکزی نیز برای نخستین بار زیر نظر پارک علم و نوآوری در طبقه سوم مرکز ماهور مستقر شده است.