گشت مشترک بازرسی ازصنوف عرضه لوازم یدکی خودرو در گناوه اجرا شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، عبدالمهدی شاهین زاده عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح گشت مشترک و نظارت بر صنوف عرضه کننده لوازم یدکی خودرو با همکاری بازرسین ادارات صمت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف همسو با مصوبات کارگروه تنظیم بازار استان با نظارت ویژه استاندار بوشهر و فرمانداری گناوه اجرایی شد.

سرپرست اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان گناوه با بیان اینکه این طرح در راستای اجرای کامل پروژه رصد کالاها و ثبت معاملات در سامانه جامع تجارت انجام شده گفت: با توجه به اهمیت موضوع ثبت اطلاعات لوازم یدکی و مصرفی خودرو در سامانه جامع تجارت برای جلوگیری از قاچاق کالا، همه واحدهای صنفی فعال در حوزه لوازم یدکی خودرو مکلف هستند برای جلوگیری از تبعات قانونی، از خرید کالای بدون کد رهگیری از شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده خودداری کنند.

وی گفت: هر گونه تولید و توزیع این کالاها بدون ثبت در سامانه جامع تجارت و دریافت کد رهگیری، قاچاق محسوب شده و با آن برخورد می‌شود.

شاهین زاده تصریح کرد: از مجموع ۱۱ واحد صنفی بررسی شده امروز تعدادی واحد صنفی با عناوین تخلف گران فروشی، تداخل صنفی و عدم اجرای تکالیف صنفی شناسایی و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شدند.

وی ضمن تاکید بر رعایت قانون توسط متصدیان واحدهای صنفی از همشهریان خواست در صورت بروز تخلفات صنفی مراتب گزارش خود را از طریق سامانه خبری ۱۲۴ اعلام کنند.