خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی

طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی بر نتیجه این جراحی تاثیرات زیادی دارد. این روش برای تغییر سایز سینه یا لیفت سینه انجام می‌شود. چنانچه به نکات مراقبتی بعد از عمل توجه نشود، ممکن است همان نتایج مورد انتظار شما حاصل نشوند. بنابراین باید به نکات مراقبتی عمل که طرز صحیح خوابیدن یکی از آن‌ها است، توجه کافی داشته باشید. در واقع شما باید بدانید که در روزهای ابتدایی بعد از عمل کدام حالت خواب مناسب است و پس از اتمام دوران نقاهت کدام پوزیشن خواب باید استفاده شود. تمام این موارد در ادامه این مطلب ذکر خواهند شد.، پس با ما همراه باشید.

اهمیت استراحت در بهبودی پس از ماموپلاستی

خواب و استراحت در دوران نقاهت بعد از عمل سینه اهمیت زیادی دارند. فرقی ندارد که شما با چشمان بسته استراحت کنید یا بخوابید، قطعا سوخت و ساز بدن خود را به هنگام استراحت بهبود خواهید داد. زمانی که به خواب می‌روید، یک سری تغییرات فیزیکی در جسم شما اتفاق می‌افتد که قادر هستند مقاومت جسمانی شما را ارتقا دهند. خواب و استراحت به کاهش التهاب و بهبود روند خون رسانی در بدن کمک شایانی می‌کند.

جالب است بدانید که استراحت کردن در دوران بعد از عمل می‌‌تواند تورم و التهاب بدن را کاهش دهد. استراحت همچنین در ترمیم زود هنگام برش‌ها کاملا موثر است. بنابراین به هر قیمتی که شده باید خواب و استراحت درستی بعد از این جراحی صورت بگیرد.

بعد از ماموپلاستی چطور بخوابیم؟

ایده آل‌ترین حالت برای خوابیدن بعد از ماموپلاستی، خوابیدن به پشت است. باید قسمت بالا تنه شما از سطح زمین کمی فاصله داشته باشد و زاویه ایجاد کند. طرز خوابیدن بعد از در روزهای ابتدایی بسیار اهمیت دارد. در این روزها می‌توانید روی یک صندلی استراحت کنید. هدف آن است که سر شما بیش از حد خم نشود. همچنین می‌توانید به صورت نشسته بخوابید. در ادامه بهترین پوزیشن‌های خوابیدن بعد از این عمل را شرح داده‌ایم:

به پشت خوابیدن:

بهترین شیوه خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی این است که بیمار به پشت بخوابد. این وضعیت خواب می‌تواند تورمی که در سینه ایجاد شده و درد سینه را بیشتر می‌کند، را از بین ببرد. در این حالت بالا تنه به سمت بالا قرار می‌گیرد و حرکتی ندارد. پس فشار اعمال شده بر روی این ناحیه کمتر شده و دوران بهبود روند سرعت داری را طی می‌کند. اگر قادر به عادت کردن به این وضعیت نبودید، می‌توانید خوابیدن به پشت را امتحان کنید، به شرطی که بدن شما صاف باشد.

خوابیدن به پهلو:

نحوه خوابیدن بعد از ماموپلاستی می‌تواند به پهلو باشد. این روش از خواب بعد از ماموپلاستی بلافاصله پس از عمل توصیه نمی‌شود. بیمار با گذراندن چند روز از دوران نقاهت می‌تواند این روش را امتحان کند. برای خوابیدن به پهلو یک بالش در زیر سینه قرار می‌گیرد، سپس یک سینه بند هم روی برش‌های سینه قرار می‌گیرد تا سینه آسیب نبیند. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید، این است که شما خودتان با کدام شیوه خوابیدن راحت‌تر هستید. چرا که اگر راحت نباشید. نمی‌توانید به خوبی استراحت کنید‌.

موقعیت صحیح خواب بعد از ماموپلاستی

با وجود اینکه روش‌ها مختلف طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی بیان شده‌اند، باز هم برخی از متقاضیان این عمل سوال دارند که طرز خوابیدن بعد از ماموپلاستی دقیقا به چه صورت است. توصیه پزشکان این است که بیماران حدالامکان به روش اول یعنی به پشت بخوابند. پس از این که بدن شما بهبودی کامل خود را بازیافت، می‌توانید عادت خوابیدن را تغییر دهید. اما در دوران نقاهت باید حواستان به سینه خود باشد. پس طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی باید همواره صحیح و اصولی باشد‌.

تاثیر عمل ماموپلاستی بر الگوی خواب

عمل ماموپلاستی نیز مانند هر عمل جراحی دیگر باعث می‌شود که الگوی خواب شما مختلف شود. برای مثال افرادی که عادت دارند دمر بخوابند، به سختی با عادات جدید خواب سازگار خواهند شد. با وجود این که خواب لازمه بهبود بدن است، رابطه استراحت درست با نتایج این عمل رابطه تنگاتنگی است. بهتر است به هنگام خواب از بالشت‌ها و رختخواب‌های اضافی استفاده نمایید تا به سینه فشار وارد نشود.

راهنمایی‌های مراقبتی خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی

ضمن انتخاب صحیح طرز خوابیدن بعد از این تکنیک، باید به نکات مراقبتی مهم پس از این عمل توجه کافی داشته باشید. تمامی بیماران با توجه به این نکات قادر خواهند بود که در مدتی کوتاه بهترین نتایج را از ماموپلاستی دریافت کنند. برخی از توصیه‌های در ادامه شرح داده شده‌اند:

  • به هنگام خواب در قسمت زیر کمر، زیر زانو و زیر بازو بالش قرار دهید. بالشت‌ها می‌توانند فرآیند استراحت و خوابیدن بعد از عمل سینه را آسان‌تر کنند.
  • خوابیدن به شکم در دوران نقاهت ماموپلاستی اصلا جایز نیست. همان طور که اشاره کردیم، طرز خوابیدن بعد از این عمل می‌تواند بسیار مهم باشد. خوابیدن روی شکم ضمن این که فشار بالایی را به بافت آسیب دیده سینه وارد می‌کند، ممکن است روند بهبودی را به تعویق بیندازد. پس اصلا توصیه نمی‌شود.
  • محیط خوابی که شما انتخاب می‌کنید باید محیطی آرام باشد.
  • برای این که به هنگام خواب سینه‌های خود را ثابت کنید، می‌توانید از سوتین نگهدارنده استفاده نمایید. سوتین باعث می‌شود که تورم موجود در سینه کاهش یابد و به برش روی سینه نیز آسیبی نرسد.‌
  • بهتر است در شش هفته ابتدایی بعد از عمل پوزیشن خوابیدن پشت را انتخاب کنید. در این وضعیت چون فشار روی قفسه سینه بسیار کمتر می‌شود، پس تورم و ناراحتی نیز به حداقل خواهد رسید.
  • دوش آب گرم در عصر یا شب می‌تواند ماهیچه‌های بدن را کمی شل کند و زمینه را برای استقبال از یک خواب راحت فراهم نماید. پس هر از گاهی دوش بگیرید.
  • برای جلوگیری از اختلالات خواب بعد از عمل سینه توصیه می‌شود که مصرف الکل، سیگار را کم کنید.
  • مصرف داروها در زمان مناسب نیز عاملی مهم برای داشتن یک خواب با کیفیت است. چنانچه الگوی خواب شما بعد از این عمل کاملا دگرگون شده است، جهت بهبود خواب می‌توانید دارو را سر موقع مصرف کنید.
  • پیاده روی آرام باعث گردش خون در بدن شده و خطر لخته شدن خود را کم و کمتر می‌کند. بنابراین به کمک این روش هم می‌توان خواب بهتری را تجربه کرد.

طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی و تاثیرات شگفت انگیز آن

طرز خوابیدن بعد از عمل ماموپلاستی به صورت مستقیم بر نتایج این عمل تاثیر می‌گذارد و فوق العاده مهم است. شما می‌توانید در روزهای ابتدایی بعد از عمل به پشت بخوابید اما پس از آن امکان خوابیدن به پهلو هم وجود دارد. اگر کیفیت خواب شما کم شده است، می‌توانید با پیاده روی کردن، دوش آب گرم، استفاده از بالش، مدت زمان مطالعه 9 دقیقه

زیبایی و خوش فرم بودن سینه ها، یک عامل تعیین کننده در جذابیت و تناسب اندام است. منظور از سینه های زیبا، لزوما سینه های بسیار بزرگ نیست. چیزی که باعث زیباتر بنظر رسیدن می شود، متناسب بودن سایز و فرم سینه با حالت کلی بدن است. ماموپلاستی یک روش جراحی برای تغییر سایز و شکل سینه ها بوده و هم برای بزرگ کردن سینه ها کاربرد دارد، هم کوچک کردن آن ها. در این مقاله اطلاعات بسیار مهمی درباره ی ماموپلاستی و مراقبت های بعد از آن ارائه شده است. با ما همراه باشید…

مامو پلاستی چیست؟

ماموپلاستی عنوانی برای جراحی سینه است که در آن جراح سعی دارد تا سایز سینه هارا کاهش دهد. طی این جراحی زیبایی نیاز است تا سینه های شل و افتاده بالا کشیده شود و پوست سینه نیز جمع شود. افتادگی سینه به دلیل تحلیل رفتن و از دست دادن بافت سینه رخ می دهد و معمولا عوامل مختلفی مانند افزایش سن، بارداری و شیردهی های متعدد، افزایش وزن و .. در این عارضه موثر واقع می شوند. در ادامه به بررسی مراقبت های بعد از ماموپلاستی می پردازیم.

ماموپلاستی برای افرادی با سینه های شل و افتاده مناسب است و می تواند علاوه بر کم کردن سایز سینه ها باعث لیفت شدن آن نیز بشود. مراقبت های بعد از ماموپلاستی از موارد حائز اهمیت در این راستا است.

انواع ماموپلاستی

جراحی ماموپلاستی روشی برای زیباسازی سینه ها است. بنابراین می تواند در جهت بزرگ کردن یا کوچک کردن سینه ها انجام شود.

ماموپلاستی در 3 نوع مختلف قابل انجام است:

ماموپلاستی افزایشی

در این روش عمل ماموپلاستی، برای بزرگ تر و حجیم تر کردن سینه ها انجام می شود. برای افزایش سایز پستان ها، معمولا از پروتز یا ایمپلنت استفاده می شود.

ماموپلاستی کاهشی

برای کوچک کردن سینه ها، عمل ماموپلاستی کاهشی انجام می شود. بزرگی بیش از حد سینه ها می تواند فرد را دچار مشکلات متعددی کند. فشار به گردن و ستون مهره و درد کتف ها از معضلات بزرگ و افتاده بودن پستان ها هستند. در ماموپلاستی کاهشی، بافت های اضافی چربی و همچنین پوست های اضافی که در اثر آویزان شدن سینه ها بوجود آمده اند، برداشته خواهند شد. ماموپلاستی کاهشی معمولا همراه با لیفت سینه انجام می شود تا فرم سینه ها نیز بهبود پیدا کند.

ماموپلاستی ترمیمی (بازسازی پستان)

بیمارانی که به دلیل سرطان پستان یا هر مشکل دیگری، یکی یا بخشی از سینه ی خود را از دست داده اند، با ماموپلاستی ترمیمی می توانند فرم معمولی سینه های خود را باز به دست آورند. در این روش، جراح از طریق قرار دادن پروتز های سیلیکونی یا سالینی، اقدام به بازسازی پستان می کند.

کاندیدای مناسب ماموپلاستی

در حقیقت افرادی که به هر دلیلی از ظاهر و اندازه ی سینه های خود رضایت ندارند، می توانند برای عمل ماموپلاستی کاندید شوند. موارد زیر از عمده ترین دلایل انجام ماموپلاستی هستند:

  • بزرگ بودن بیش از حد سینه ها
  • فشار به مهره های گردن و کمر در اثر سنگینی پستان ها
  • عدم توانایی در پیدا کردن لباس مناسب
  • شل و افتاده بودن پستان ها
  • عدم تقارن
  • کوچک بودن سینه ها

شما با داشتن هر یک از مشکلات گفته شده، می توانید برای ماموپلاستی به جراح پلاستیک مراجعه کرده و مشاوره های لازم را انجام دهید. پزشک، با معاینه ی بالینی و بررسی درخواست شما از عمل، درباره ی مناسب ترین روش آن تصمیم گیری می کند. علاوه بر این برای جلوگیری از خطرات احتمالی، باید تمام سوابق بیماری و داروهایی هایی که مصرف می کنید را به اطلاع پزشک خود برسانید.

ماموپلاستی چه عوارضی دارد؟

علاوه بر مزایایی که در رابطه با عمل ماموپلاستی وجود دارد، عوارض جانبی و خطراتی نیز با آن همراه است. البته بیشتر این عوارض کوتاه مدت بوده و موارد مشترکی هستند که بعد از هر عمل جراحی ممکن است تجربه شوند. در کل، موارد زیر از عوارض جانبی ماموپلاستی به شمار می روند:

  • خونریزی
  • کبودی و خون مردگی در سطح پوست
  • حساسیت به داروی بیهوشی
  • التهاب و درد
  • عفونت زخم ها
  • نامتقارن بودن سینه ها بعد از عمل
  • اختلال در شیردهی
  • از دست دادن حس نوک سینه
  • باقی ماندن جای زخم ها
  • افتادن نوک سینه (در موارد نادر اتفاق می افتد)
  • قرار گرفتن نوک سینه ها در جای نامناسب
  • دفورمیتی پستان ها
  • ایجاد گوشت اضافه در داخل بافت سینه و پشت زخم ها