آیا رژ لب ضرر دارد

اگر روز استراحت تان در خانه هستید و نمی خواهید جایی بروید باز هم آرایش می کنید یا اجازه می دهید پوستتان نفس بکشد؟ مسلما به خودتان و پوستتان استراحت می دهید اما برای اینکه کمی شاداب و پرنشاط به نظر برسید قطعا از رژ لب مایع لاکچری کوین استفاده می کنید. این ابزار آرایشی که به شدت مورد استفاده خانم ها قرار می گیرد می تواند باعث روحیه و اعتماد به نفس در بانوان شود.

زمانی که به لب دارید روحیه و اعتماد به نفس می گیرد و می توانید روز خود را بسازید. معمولا در طول روز حداقل 2 الی 3 بار با کمک این ابزار آرایش لب هایتان را تمدید می کنید. شاید این سوال برایتان پیش بیاید و ذهن تان را به خود درگیر کند که آیا رژ لب زدن موجب ضرر و آسیب به لب ها و سلامتی تان می شود؟ در این مقاله می خواهیم در مورد عوارض استفاده زیاد از رژلب برایتان بگوییم. پس اگر شما هم جزء خانم هایی هستید که از این ابزار آرایشی به دفعات زیاد در طول روز استفاده می کنید پیشنهاد می کنم با ما همراه باشید.

مدل های مختلف رژ لب

این ابزار آرایشی بر اساس فرمولاسیون و مواد اولیه دارای دو نوع کلی رژ لب جامد و مایع تقسیم می شوند. قیمت پنکک لاکچری کوین  و کیفیت آن به دلیل داشتن میزان بیشتر روغن می تواند باعث نرمی و لطافت پوستتان شود. اما در مورد رژ لب جامد کاملا متفاوت است. با توجه به اینکه رژلب مایع می تواند لب ها را نرم و لطیف کند پس چرا خانم ها نوع جامد این ابزار آرایشی را ترجیح می دهند؟

نوع جامد این ابزار آرایش می تواند به شما آرایش تمیز و حرفه ای تری دهد. تنوع رنگی بالایی دارد و شما گزینه های زیادی برای انتخاب دارید. در نتیجه شما می توانید رنگ رژ لب تان را حتی با ریزترین وسیله در استایل تان ست و هماهنگ کنید. مثلا رنگ آن را با اکسسوری، کمربند، کیف، کفش یا حتی لباس تان ست نمایید و شیک و جذاب به نظر برسید. ماندگاری کمی دارد و نیاز است که شما در طول روز چند بار آرایش خود را تمدید کنید. متاسفانه نوعی از این ابزار آرایش وجود دارد که موجب خشکی لب ها و آسیب به آن می شود. این نوع رژ لب را همه ما با عنوان رژلب جامد 24 ساعته می شناسیم.

رژ لب هایی که ماندگاری کمی دارند به دلیل اینکه دارای چربی هستند زود پاک می شوند. اما نوع 24 ساعته میزان چربی بسیار پایین دارد و می تواند این شکی را به لب هایتان منتقل کند. اگر به این خشکی لب رسیدگی نکنید می تواند در اثر استفاده طولانی و چند باره لب هایتان خشک و پوسته پوسته شود. این خشکی تا حدی پیش می رود که با کوچکترین فشاری که به لب هایتان وارد می شود لب هایتان ترک می خورد. اگر بپرسید که آیا زدن رژ لب ضرر دارد باید بگوییم شما از چه نوع رژ لبی استفاده می کنید. اگر محصولی که استفاده می کنید همانی است که برایتان از خشک شدن لب ها گفته ایم، بله موجب آسیب و صدمه به لب هایتان خواهد شد. اما برای اینکه بتوانید رژ لب را روی لب های مان ماندگاری کنیم از چه روشی استفاده کنیم؟

افزایش مدت ماندگاری رژ لب بدون صدمه به لب

شما می توانید از ابزارهای آرایشی مانند ، یا حتی استفاده نمایید. قبل از زدن رژ لب جامد ابتدا لب هایتان را با موادی که گفته شد ماساژ دهید سپس با کمک ابزارهای آرایش لب، آن را بیارایید. این روش می تواند ماندگاری رژلب را بدون اینکه به لب هایتان آسیب وارد کند بالا ببرد. این نکته را فراموش نکنید و همیشه به خاطر داشته باشید. لوازم آرایشی که دیرتر و سخت تر از صورت شما پاک می شود دارای کیفیت پایین است و می تواند باعث آسیب شود. مثلا در مورد ، ضد آب باعث قرارگیری مایع زیاد ریمل روی مژه ها می شود و چون ضد آب است به سختی از روی مژه هایتان پاک خواهد شد. در مورد رژلب هم، آن ماده ای که دیرتر پاک می شود می تواند صدمه بزند. این نوع ماده آرایشی میزان سرب بیشتری دارد. این سرب می تواند از طریق پوست نازک و حساس لب ها جذب شود و به لب ها آسیب وارد کند.

زمانی که رژ لب به لب دارید و چیزی می خورید یا می نوشید اگر دقت کنید متوجه میشوید که مقداری از رژ لب به لیوان یا قاشق شما می چسبد. پس این ماده میتواند به راحتی توسط چیزی که میل می کنید وارد سیستم گوارشی تان شود و از آن طریق جذب بدنتان شود. زدن این نوع کرم شب لاکچری کوین باعث بروز بیماری های جدی و خطرناک مانند سرطان می شود. پس اگر باز هم بپرسید که زدن رژ لب می تواند ضرر داشته باشد باید بگوییم که اگر محصول انتخابی شما دارای کیفیت لازم نباشد و استاندارد و مرغوب نباشد می تواند به شدت آسیب بزند.

رژ لبی که ضرر ندارد بخرید

در این بین برندهایی وجود دارند که سلامتی مشا در کنار زیبایی تان دارای اهمیت است. به عنوان مثال برند دارای رژ لبی است که نه تنها به پوست لب هایتان آسیب وارد نمی کند بلکه صدماتی که از مواد آرایشی دیگر وارد لب هایتان شده است را برطرف می کند و موجب شادابی و نشاط لب هایتان می شود. این محصول دارای عسل در مواد اولیه خود است. عسل یک آبرسان ارگانیک و طبیعی است و همیشه به خانم ها توصیه می شده است که برای از بین خشکی لب، زمان هایی که آرایش ندارید و لب هایتان تمیز است به لب هایتان عسل بزنید. حالا این ماده ارگانیک آبرسان در رژلب شما وجود دارد. شما با استفاده از این ابزار آرایش نه تنها پوشش کامل و یک دستی برای خود ایجاد میکنید و زیبایی تان دوچندان می شود بلکه موجب سلامتی لب های و نرمی و لطاعوارض و مضرات مصرف

سرب ماده ای است سمی که از طریق پوست جذب می شود و برای بدن بسیار ضرر دارد. متاسفانه درصد بالایی از رژلب ها دارای مواد اکسیدآهن، پلی اتیلن و دی اکسید تیتانیوم هستند و خطر ابتلا به سرطان های ریوی و سینه هنگام استفاده از آن بالاست. در این بخش از با شفاف سازی مواد اصلی ساخت رژلب های شیمیایی، به عوارض آنها نیز اشاره خواهیم داشت. مواد سمی موجود در رژلب ها در رژلب‌ها، ممکن است مواد سمی مانند سرب و قطران زغال سنگ به کار رود که می‌توانند عوارض جدی برای سلامتی داشته باشند. همچنین، رنگ‌های دریاچه‌ای نیز استفاده می‌شوند که ممکن است حاوی ترکیبات سمی و سرطانزا باشند.

سرب استفاده غیرمجاز از سرب در ترکیب رژلب و خوردن آن می‌تواند منجر به عوارض جدی شود، از جمله ناباروری، کم‌خونی، عقب‌ماندگی ذهنی و سرطان. رنگ‌های دریاچه‌ای استفاده از رنگ‌های محلول در آب دریاچه‌ها، که از واکنش‌های شیمیایی و گیاهان و سنگ‌های موجود در رودخانه‌ها به دست می‌آیند، می‌تواند بسیار سمی و سرطانزا باشد و تحریک پوست و ایجاد سرطان‌های پوستی را ایجاد کند. قطران زغال سنگ قطران زغال سنگ برای رنگ آمیزی رژلب‌های قرمز استفاده می‌شود. در صورت بلعیدن، ممکن است منجر به تهوع، و سوزش پوست شود.

خوشبو کننده ها خوشبوکننده‌ها می‌توانند به دلیل برخی ترکیبات شیمیایی، باعث التهاب، خشکی و ترک‌خوردگی لب‌ها شوند. حقیقت تلخ این است که زنان در طول زندگی خود حدود 2 کیلوگرم رژلب را بلعیده و استفاده می‌کنند. این موضوع خطر ابتلا به سرطان‌های ریه و سینه را در زنان به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد بنابراین، در انتخاب رژلب، باید دقت بیشتری داشته باشید و ترجیحاً رژلبی با ترکیبات طبیعی و بدون استفاده از مواد سمی انتخاب کنید.

فرمالید، ترکیب مضر دیگری در رژلب فرمالدئید یک ماده شیمیایی است که در خیلی از محصولات زیبایی و آرایشی مانند رژلب، و غیره یافت می‌شود. این ماده می‌تواند باعث التهاب و تحریک پوستی شود و در صورت مواجهه مزمن، می‌تواند باعث ضعف عمومی نیز شود. علاوه بر فرمالدئید، رنگ‌های شیمیایی متعددی نیز در محصولات آرایشی و زیبایی مصرف می‌شوند که می‌توانند اگر استانداردهای خاص رعایت نشوند، مشکلاتی را به همراه داشته باشند. این رنگ‌ها ممکن است با هم ترکیب شده و رنگ خاصی ایجاد کنند که علاوه بر اثرات نامطلوب پوستی، ممکن است عوارض داخلی نیز به همراه داشته باشد. به ویژه در مورد رژلب که به طور مکرر در طول روز مصرف می‌شود و احتمال ورود مقداری از آن به بدن از طریق خوردن نیز وجود دارد، این عوارض می‌تواند افزایش یابد.

خوردن رژلب یک عادت رایج اما بسیار خطرناک است که اکثر خانم‌ها انجام می‌دهند. معمولا کسانی که زیاد از استفاده می‌کنند و عادت به خیس کردن لب‌های خود دارند، اصلا متوجه نیستند که چه حجم از ترکیبات سمی و مضری را وارد بدن خود می‌کنند و تصورشان این است که تا به حال که اتفاقی برایمان نیفتاده پس همچنان به تکرار این عادت ادامه می‌دهند. غافل از اینکه عوارض خوردن رژلب در دراز مدت خود را نشان می‌دهند و قرار نیست با یکی دوبار خوردن رژ لب، متوجه تاثیرات بد آن بشوید.