اقتصادیکسب و کار خبر فوری

دریافت استرایپ برای شاپیفای از ایران

اگر به فکر راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار دراپ‌شیپینگ (Dropshipping) باشید، باید چاره‌ای هم برای درگاه پرداخت پیدا کنید. بدون یک درگاه پرداخت بین‌المللی، به‌دست‌آوردن درآمد دلاری به یک رویا شبیه می‌شود؛ چون حتی اگر مشتریان بین‌المللی زیادی هم داشته باشید، آن‌ها نمی‌توانند راهی برای خرید محصولاتی که در وب‌سایت خود قرار داده‌اید، پیدا کنند. به‌همین دلیل، ما در این مقاله به سراغ یکی از درگاه‌های پرداخت بین‌المللی به نام استرایپ (Stripe) رفتیم، از مزایا و معایب آن گفتیم، روش دریافت درگاه استرایپ برای سایت‌های ایرانی را توضیح دادیم و چند نکته مهم در این زمینه را با شما در میان گذاشتیم. تا پایان این مقاله، ما را همراهی کنید.

دریافت درگاه استرایپ + آموزش گام‌به‌گام ثبت‌نام - مای اف اکس زون

استرایپ چیست؟

استرایپ، یک شرکت خدمات مالی و نرم‌افزاری است که به وب‌سایت‌ها و برنامه‌های تلفن همراه امکان پذیرش پرداخت‌های آنلاین را می‌دهد. این شرکت در سال ۲۰۱۰ توسط دو برادر ایرلندی به نام‌های جان و پاتریک کولیسون راه‌اندازی شد و دفتر مرکزی آن در سان‌فرانسیسکو قرار دارد.

استرایپ در بیش از ۴۰ کشور فعالیت می‌کند و افزون بر ۱۳۵ ارز و چند روش پرداخت توسط آن پشتیبانی می‌شوند. در حال حاضر، مجموعه استرایپ یکی از باارزش‌ترین شرکت‌های خصوصی جهان است و سرمایه‌گذارهای بزرگی از شرکت‌های معروف، مانند تسلا و فیس‌بوک دارد.

آیا سایت‌های ایرانی می‌توانند برای دریافت درگاه استرایپ اقدام کنند؟

سایت‌های ایرانی هم می‌توانند برای دریافت درگاه استرایپ دست‌به‌کار شوند؛ ولی انجام این کار به‌سادگیِ گرفتنِ درگاه پرداخت ایرانی نیست. چون ما در ایران تحریم هستیم و از نظر قوانین بین‌المللی، ارائه هرگونه خدمات مالی و بانکی به ما غیرقانونی است، مجموعه استرایپ هم خدمات خود را به‌صورت مستقیم به کاربران ایرانی ارائه نمی‌دهد. با‌این‌وجود، ما می‌توانیم با کمک روش غیرمستقیم، این درگاه را برای کسب‌و‌کار دراپ‌شیپینگ خودمان راه‌اندازی کنیم.

استفاده از درگاه استرایپ، چه فایده‌ای برای فروشگاه‌های دراپ‌شیپینگ دارد؟

دریافت درگاه استرایپ برای سایت‌های دراپ‌شیپینگ (Dropshipping) سه فایده اصلی را به‌دنبال دارد. در ادامه، این موارد را با هم بررسی می‌کنیم.

افزایش مشتریان

سایت‌های دراپ‌شیپینگ با استفاده از درگاه پرداخت استرایپ، می‌توانند امکان دریافت بیش از 135 ارز را برای وب‌سایت خود فراهم کنند. ازاین‌گذشته، پشتیبانی درگاه استرایپ از چندین روش مختلف پرداخت می‌تواند ابعاد خدمت‌رسانی فروشگاه‌های آنلاین به مشتریانشان را گسترده‌تر کرده و لیست مشتریان وفادار این کسب‌و‌کار را افزایش دهد.

کاهش هزینه‌ها

کسب‌و‌کارهای دراپ‌شیپینگ با دریافت درگاه استرایپ، دیگر نیازی به ایجاد یا حفظ یک حساب تجاری بین‌المللی ندارند و می‌توانند پرداخت‌های خود را به‌صورت آنلاین و امن انجام دهند. استرایپ با ارائه نرخ‌های ثابت و شفاف برای هر تراکنش و دوری از هزینه‌های پنهان، اعتماد کسب‌و‌کارهای زیادی را جلب کرده است.

افزایش امنیت

درگاه استرایپ به سایت‌های دراپ‌شیپینگ این امکان را می‌دهد تا از ابزارهای به‌روز برای جلوگیری از کلاهبرداری و تایید هویت مشتریان‌شان کمک بگیرند. جالب‌تر اینکه، استرایپ از استانداردهای بین‌المللی امنیتی مانند PCI DSS برای رمزنگاری اطلاعات بانکی مشتریانش کمک می‌گیرد.

استرایپ چه گزینه‌های پرداختی دارد؟

دریافت درگاه استرایپ به شما این امکان را می‌دهد تا تقریبا از هر نوع روش پرداختی که مشتریانتان استفاده می‌کنند، پشتیبانی کنید. در ادامه، چند نمونه از این روش‌های پرداخت را برایتان مثال می‌زنیم.

  • کارت‌های اعتباری و بدهی: مانند Visa Card، Master Card، American Express، Discover و غیره؛
  • کیف پول‌های دیجیتال: مانند Apple Pay، Google Pay، Microsoft Pay، Alipay و غیره؛
  • بانک‌های آنلاین: مانند iDeal، Sofort، GIRO، FastBillPay و غیره؛
  • پرداخت‌های بر اساس شبکه: مانند HTCP، SEPA، BACS و غیره؛
  • پرداخت‌های پیشرفته: مانند Afterpay، Klarna، FPX و استفاده از Stripe Terminal برای پرداخت حضوری با استفاده از دستگاه‌های کارت‌خوان یا نرم‌افزارهای موبایلی.

آیا درگاه پرداخت استرایپ به‌اندازه کافی امن است؟

استفاده از درگاه پرداخت Stripe برای وب‌سایت شما کاملا ایمن است. چند دلیل پشت این ماجرا وجود دارند که آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

  • این مجموعه، تکنولوژی‌های رمزنگاری قوی و استانداردهای امنیتی بالا را به کار می‌گیرد تا از اطلاعات مالی شما و مشتریانتان محافظت کند.
  • Stripe از ابزارهایی مانند Stripe Radar و 3D Secure برای جلوگیری از کلاهبرداری و تایید هویت مشتریان استفاده می‌کند.
  • خدمات شرکت استرایپ در بیش از 40 کشور مورد تایید قرار گرفته‌‌اند و با قوانین و مقررات مربوط به حفظ حریم خصوصی و حفاظت از داده‌ها مطابقت دارند.

بنابراین، شما با خیال آسوده می‌توانید به سراغ دریافت درگاه استرایپ و آغاز تجارت جهانی خود بروید. ویژگی‌های مدیریت موجودی محصول در Shopify Sales Recap به شما کمک می‌کند اعلان موجودی محصول را دریافت کنید و وقتی محصولات رو به اتمام هستند، اعلان آن را دریافت کنید

چه کسانی از درگاه‌های پرداخت استرایپ استفاده می‌کنند؟

کاربران زیادی بدون آنکه حتی متوجه باشند، هر روز در حال استفاده از خدمات درگاه پرداخت بین‌المللی استرایپ هستند. بر اساس تخمینی که شرکت استرایپ زده است، بیش از 90 درصد بزرگسالان ایالات متحده آمریکا دست‌کم یک‌بار از کسب‌و‌کاری که درگاه استرایپ دارد خرید موفق داشته‌اند. شرکت‌هایی که از Stripe استفاده می‌کنند، عبارت‌اند از:

  • Instacart
  • Shopify
  • Salesforce
  • Google
  • Amazon
  • Lyft
  • Slack
  • Zoom

آیا استفاده از خدمات درگاه پرداخت استرایپ، رایگان است؟

دریافت درگاه استرایپ رایگان است، ولی شما در ازای هر تراکنش موفقی که انجام می‌شود، باید هزینه‌ای را پرداخت کنید. در کنار این موضوع، استرایپ چند هزینه اضافی را برای به‌روز نگه‌داشتن خدمات امنیتی و غیره از شما دریافت می‌کند. جدا از این موارد، هیچ هزینه ماهانه‌ای برای ارائه خدمات از شما گرفته نمی‌شود. کارمزدهای Stripe بسته به نوع تراکنش متفاوت هستند. در ادامه، این کارمزدها را می‌بینید.

  • 2.7٪ به علاوه 5 سنت برای تراکنش‌های حضوری؛
  • 2.9٪ به علاوه 30 سنت برای تراکنش‌های آنلاین؛
  • 3.4٪ به علاوه 30 سنت برای تراکنش‌های کلیدی دستی؛
  • 4.4٪ به علاوه 30 سنت برای تراکنش‌های بین‌المللی کارت.

درگاه پرداخت استرایپ چگونه کار می‌کند؟

پردازش پرداخت‌ها در استرایپ، شش گام زیر را سپری می‌کند.

  1. مشتری، اطلاعات کارت خود را به‌صورت آنلاین ارائه می‌دهد. جزئیات کارت مشتری وارد درگاه پرداخت Stripe می‌شود و سپس، داده‌ها در لحظه رمزگذاری می‌گردند؛
  2. Stripe این داده‌ها را برای خریدار می‌فرستد. در این وضعیت، خریدار، همان بانکی است که تراکنش را از طرف شما پردازش می‌کند. به زبان ساده، استرایپ به‌عنوان تاجر به مالک کسب‌و‌کار – یعنی شما – خدمات ارائه می‌دهد. به‌همین دلیل است که برای دریافت درگاه استرایپ نیازی به راه‌اندازی حساب تجاری ندارید و پرداخت‌ها از طریق یک شبکه کارت اعتباری مانند ویزا یا مسترکارت به بانک صادرکننده کارت انجام می‌گیرند؛
  3. بانک صادرکننده پرداخت را تایید یا رد می‌کند. این سیگنال از بانک صادرکننده از طریق شبکه کارت به خریدار و سپس از طریق درگاه پرداخت به مشتری اطلاع داده می‌شود؛
  4. پس از تایید نهایی بانک صادرکننده کارت، می‌توانید وجه را از Stripe به حساب بانکی خود منتقل کنید؛
  5. مشتریان Stripe می‌توانند پس از پایان پردازش تراکنش‌ها که معمولا دو روز کاری طول می‌کشد، پرداخت‌ها را دریافت کنند. ازاین‌گذشته، پرداختی‌ها می‌توانند بر اساس برنامه زمانی موردنظر شما به‌عنوان‌مثال، روزانه، هفتگی یا ماهانه هم انجام شوند؛
  6. دریافت کارمزد هم آخرین گامی که قبل از واریز پرداختی‌ها به شما انجام می‌گیرد.

روش استفاده از درگاه پرداخت استرایپ در وب‌سایت دراپ‌شیپینگ

نه‌تنها سایت‌های دراپ‌شیپینگ، بلکه تمام سایت‌های هدفمند می‌توانند با دریافت درگاه استرایپ، قدم بزرگی برای جهانی‌شدن بردارند. برای استفاده از خدمات این درگاه پرداخت بین‌المللی باید گام‌های زیر را پشت سر بگذارید.

  • یک حساب کاربری در وب‌سایت استرایپ ایجاد کرده و با واردکردن اطلاعات موردنیاز، آن را فعال کنید؛
  • یکی از روش‌های پیاده‌سازی درگاه استرایپ را برای وب‌سایت دراپ‌شیپینگ خود در نظر بگیرید؛
  • کد مربوط به روش انتخابی خود را در وب‌سایتتان قرار دهید و آن را تست کنید.

استرایپ در ایران:

در نظر داشته باشید به منظور افتتاح حساب stripe و دریافت درگاه پرداخت(مورد نیاز کسب و کار های آنلاین) ارایه مدارک زیر الزامی است:

۱-آدرس دامنه وبسایت شما
۲-پاسپورت

با توجه به عدم سرویس دهی استرایپ به کشور ایران و عدم پذیرش کارت های بانکی ایرانی برای تصفیه حساب از درگاه پرداختی استرایپ، شرکت ایزو وریفای برای شما حساب بانکی بین المللی از کشور انگلستان افتتاح خواهد کرد،که برای انتقال موجودی ارزی خودتان به ایران می توانید از صرافی ها استفاده نمایید. جهت شرکت در ورکشاپ سینا سینری به شماره درج شده پیام دهید.