خوانندگان سبک آر اند بی جهان

موسیقی ریتم اند بلوز (R&B) یکی از محبوب ترین سبک های موسیقی در جهان است که پس از آن هنرمندان مشهور و بزرگ قرار دارند. این سبک موسیقی برگرفته از کلمات ریتم اند بلوز است و با آواز قدرتمند و تکنیک های خوانندگی منحصر به فرد خود به مخاطب می رسد.

اسطوره های بزرگی مانند ویتنی هیوستون، آرتا فرانکلین و ری چارلز از پیشگامان R&B هستند. این نوع موسیقی در سال های اخیر در کشور ما مورد استفاده نوازندگان قرار گرفته است.

لیست بهترین خوانندگان آر اند بی ایرانی

علیرغم اینکه سبک موسیقی R&B در سال های نه چندان دور وارد صنعت موسیقی ایران شد، خوانندگان این سبک محبوبیت زیادی پیدا کرده اند.

همچنین سبک R&B تاثیر زیادی بر دیگر سبک های موسیقی ایرانی داشته است و شاهد تلفیق این سبک با سبک های دیگر در آثار خوانندگان پاپ و رپ ایرانی هستیم. هنوز جای پیشرفت زیادی در سبک ریتم اند بلوز وجود دارد و امیدواریم در آینده خوانندگان و طرفداران بیشتری به این سبک روی بیاورند. در ادامه با تعدادی از خوانندگان آر اند بی ایرانی آشنا می شویم. برای دانلود بهترین آهنگ ها ایرانی و خارجی به سایت موزیک باران مراجعه نمایید.

امیرتتلو 

امیر تتلو یکی از اولین خواننده های سبک R&B است و به عنوان پدر R&B در ایران شناخته می شود. او که طرفداران جوان و نوجوان زیادی دارد، چندین بار به دلایل مختلف دستگیر شده و خواننده مشهوری است. این خواننده مشهور فعالیت خود را در ایران به عنوان یک فعالیت زیرزمینی آغاز کرد و به شهرت رسید.

امیر تتلو بارها به کشورهای مختلف مهاجرت کرده و اکنون در خارج از کشور زندگی می کند. اخیرا تتلو خواننده مشهور R&B یکی از کلمات پر جستجو در اینترنت بوده است، زیرا نام این خواننده به افراد مشهوری مانند مایک مایکل جکسون و بیانسه نزدیک است.

کهیر

آرش یکی از خوانندگان آر اند بی ایرانی فعال در سبک های پاپ، هیپ هاپ، دنس و هاوس است. او آهنگ های خود را می سازد و با هنرمندان دیگر همکاری می کند. آرش در تهران به دنیا آمد و تا 10 سالگی در ایران زندگی کرد. او بعداً به سوئد مهاجرت کرد و هنوز هم در آنجا زندگی می کند.

آرش پس از فارغ التحصیلی وارد صنعت موسیقی شد و در یک گروه خارجی مشغول به کار شد تا اینکه در اوایل سال 1384 با انتشار اولین آلبوم خود “آرش” به شهرت رسید. اگرچه آرش تقریباً تمام عمر خود را در خارج از کشور زندگی کرده است، اما بیشتر آهنگ های او هنوز به زبان فارسی است. که به گفته خودش به خاطر عشقش به ایران و فارسی است. شگی، او یکی از خوانندگانی است که با هنرمندان غربی مانند پیت بول و اسنوپ داگ همکاری داشته است.

سوگند

سوگند یکی از زیباترین خوانندگان ایران است و یکی از بهترین خوانندگان R&B نیز محسوب می شود. او در اصفهان به دنیا آمد، به خارج از کشور رفت و اکنون در لندن زندگی می کند. بیشتر آهنگ های او در سبک های رپ، پاپ و هیپ هاپ است.

سوگند از اواخر دهه 1380 به طور رسمی وارد دنیای موسیقی شد. در این میان با مشکلاتی مواجه شد و مدتی در ایران زندانی بود تا اینکه به خارج از کشور فرار کرد. همسر سوگند امیرعلی خسروذر معروف به غرید بود که از او صاحب یک فرزند شد. سوگند اخیرا در کنار لیلا فروهر، بیژن مرتضوی و کامیار داوری یکی از داوران تاپ صدای بود.

مهراد هیدن

اگر از طرفداران رپ و هیپ هاپ ایرانی هستید حتما نام مهراد هایدن را شنیده اید. این خواننده مشهور از کودکی به موسیقی پرداخته و دوران کودکی خود را با یادگیری آلات موسیقی گذرانده است. مهراد هیدن از جوانی وارد دنیای موسیقی شد و با گروه زادبازی به همراه سامان ویلسون به شهرت رسید. با این حال آهنگ این گروه جزو پرطرفدارترین آهنگ های رپ فارسی است.

سالها بعد گروه صدباسی منحل شد اما اعضای آن به فعالیت خود ادامه دادند. مهراد هیدن که در حال حاضر در انگلستان اقامت دارد، پس از فروپاشی گروه، آلبوم های انفرادی خود مانند سفر و تونل را منتشر کرد که با استقبال خوبی مواجه شد. از مهراد هیدن می توان به عنوان محبوب ترین و بهترین خواننده آر اند بی ایران نام برد.

پوبون
پوبون یکی از استعدادهای جوانی است که می توان او را بهترین خواننده آر اند بی ایرانی نامید. او ابتدا فعالیت هنری خود را به عنوان بازیگر آغاز کرد و در سریال هایی چون آواز خاک، کلانتری غیرانتفاعی و مدرسه ما به ایفای نقش پرداخت. پوبون از کودکی شروع به تحصیل موسیقی کرد و آهنگ هایی را تنظیم و ساخت. او سرانجام در سال 2013 اولین آهنگ خود را به نام “دور” منتشر کرد.

پوبون اکنون به عنوان یکی از استعدادهای جدید و محبوب ایرانی شناخته می شود که هر بار آهنگ های او را به خوبی دریافت می کند. او سال هاست که در خارج از کشور زندگی می کند.

فهرست برترین خوانندگان خارجی R&B

موسیقی ریتم اند بلوز در موسیقی غربی قدیمی تر است و ریشه آن به اواسط قرن بیستم باز می گردد. این سبک در صنعت موسیقی جهان جایگاه ویژه ای دارد و بسیاری از خوانندگان محبوب از این سبک در آثار خود استفاده می کنند. در ادامه بهترین خوانندگان R&B را معرفی می کنیم که نام آنها هر سال در لیست بهترین ها تکرار می شود.

جکسون

مایکل جکسون خواننده و ترانه سرای آمریکایی یکی از غول های تاریخ موسیقی است و به عنوان بهترین خواننده R&B در جهان شناخته می شود. او فعالیت موسیقی خود را با پیوستن به جکسون فایو، گروهی که با برادرانش تشکیل داد، آغاز کرد. آنها در اواخر دهه 1970 محبوب شدند. اما مایکل جکسون در سال 1989 با انتشار آلبوم “Thriller” به شهرت جهانی رسید.

در طول دوران حرفه‌ای‌اش، او آهنگ‌های موفقی منتشر کرد که موقعیت مایکل جکسون را به عنوان پادشاه پاپ تثبیت کرد. بیش از 10 سال از درگذشت او می گذرد، او همچنان یکی از الگوهای خوانندگان امروزی به شمار می رود و تاثیرش در دنیای موسیقی غیرقابل انکار است.

بیانسه

بیانسه یکی از بهترین خواننده های R&B است که با گروهی مشابه به نام Destiny’s Child به شهرت رسید. او پس از کسب موفقیت های بزرگ با گروه خود، اولین آلبوم خود را در سال 2003 منتشر کرد و محبوبیت باورنکردنی به دست آورد. بیانسه به خاطر قدرت روی صحنه و صدای قدرتمندش شناخته می شود.

او آلبوم هایی منتشر کرده است که مورد تحسین بسیاری از منتقدان اصلی موسیقی قرار گرفته است. بیانسه یکی از نام هایی است که همیشه در رده بهترین ها قرار می گیرد و امسال نیز شاهد حضور پررنگ او در لیست بهترین خواننده های سال 2023 بودیم. که توانست تاثیر زیادی بر صنعت داشته باشد.

خواننده کانادایی The Weeknd با انتشار میکس تیپ خود در سال 2010 یکی از محبوب ترین هنرمندان R&B است. او با ترکیب موسیقی R&B، پاپ و الکترونیک توانست سبک جدیدی خلق کند و نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کند. دی ویکند در سال 2015 با انتشار آلبوم “زیبایی پشت جنون” به شهرت رسید و توانست جایگاه خود را در صنعت موسیقی به عنوان یکی از بهترین ها تثبیت کند. آثار متنوع D The Weeknd توانسته افراد زیادی را به سمت آثارش جذب کند و او را بهترین هنرمند مرد دنیا در حال حاضر لقب داده اند.

آلیشیا کیز

علیشا کیز یکی از محبوب ترین خوانندگان زن جهان است که از سنین پایین وارد دنیای موسیقی شد. او از همان ابتدا استعداد خود را در موسیقی و نواختن پیانو نشان داد. آلیشیا کیز با انتشار اولین آلبوم خود در 20 سالگی موفق شد جوایز گرمی بیشتری را به حرفه خود اضافه کند. او یکی از هنرمندانی است که آر اند بی، سول، جاز و هیپ هاپ را به خوبی ترکیب می کند و به همین دلیل مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است.

آشر

آشر را یکی از بزرگان ژانر آرنت می دانند که از 15 سالگی به طور رسمی کار خود را آغاز کرد. این خواننده محبوب در سنین جوانی به شهرت باورنکردنی دست یافت و در سال 1997 با آلبوم “راه من” به یکی از تاثیرگذارترین خوانندگان معاصر R&B تبدیل شد. آشر برنده جایزه بهترین اجرای مرد R&B در جشنواره گرمی شد و نشان دهنده قدرت زیاد خود در این ژانر است. تقریبا غیرممکن است که از بهترین خوانندگان R&B جهان خبری به دست آورید و نام آشر را در میان آنها پیدا نکنید.