اخبار فرهنگی

این نمایشگاه از جنس زمین است

نمایشگاه «گوهر زمین» عصر جمعه ـ ۱۸ خرداد ماه ـ در گالری شکوه افتتاح شد.

به گزارش خبر فوری، «گوهر زمین» عنوان پنجمین نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های آزاده یعقوب‌پور است که عصر جمعه، ۱۸ خردادماه با حضور هنرمندان در گالری شکوه آغاز به کار کرد.

آزاده یعقوب‌پور درباره نمایشگاهش می‌گوید: «زمین‌شناسی و هنر در جایی به‌هم می‌رسند که موضوع، زمین و حیات انسان در این کره خاکی و مشاهداتش از محیط است. زمین پر از شگفتی است و هنر خداوند که خالق عالم هستی است در هر گوشه پیداست. به هر سمت و سویی که نگاه می‌کنیم رنگ و زیبایی می‌بینیم که چشم‌نواز است و من هم با الهام از این زیبایی‌ها، در آثارم زمین‌شناسی و نقاشی را تلفیق کردم. این نمایشگاه به نوعی میان‌رشته‌ای تلقی می‌شود و تلاش کرده‌ام تا داشته‌های علمی خود را با ایده‌های هنری‌ تلفیق و کاری نو ارایه کنم.»

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «زمین شناسی و هنر از ابتدای جهان باهم در آمیخته هستند. شاید بعضی‌ها متوجه نباشند که ریشه الهام و حس و حال هنری شان از بطن زمین است. زمین شناسی علمی است که دیدی عمیق و جامع بر اعماق زمین ریشه حیات و زندگی منابع آب و انرژی کانی‌ها، سنگ‌ها، گوهرها، کوه‌ها، اقیانوس‌ها و غیره دارد. زمین شناسی یکی از علوم مهم است زیرا که هر آن‌چه داریم از زمین است و ریشه در زمین دارد. هنر شامل احساسات و مشاهدات ما از محیط و دنیای اطراف ماست. من آزاده یعقوب پور هستم زمین‌شناس و هنرمند. کارم بسیار نو و متفاوت است و نامش را آزاده گذاشتم. زیرا هر کس مانند اسم من آزاد است هرگونه حس و برداشت شخصی از نقاشی‌های من را داشته و هر چیزی را در آثارم ببیند و تصور کند. آثارم تلفیقی از هنر و زمین شناسی و همه با خودکار و روان نویس کشیده شده‌اند. بعضی از آثارم دارای گوهرسنگ اصل طلا، مس، نقره، فسیل و صدف هستند و آثارم در ایران به صورت برند و لوگو به نام «آزاده» ثبت شده است.»

این نمایشگاه از جنس زمین است

نمایشگاه «گوهر زمین» تا ۲۵ خردادماه در گالری شکوه به آدرس بلوار اندرزگو، سلیمی‌شمالی، کوچه امیر نوری پلاک ۱۹ برقرار است.

انتهای پیام 

بخش فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.