ایده های جذاب استفاده از ترمووال در دکوراسیون

ترمووال به عنوان یک دیوار پوش زیبا و جذاب در دکوراسیون داخلی کاربرد دارد، ترکیب ترمووال با سایر متریال می تواند سبک دکوراسیون را مدرن و کلاسیک کند امروزه با توجه به تنوع در دکوراسیون ترمووال ها بسیار محبوبیت پیدا کرده اند اکثراً ترمووال ها جنس پی وی سی هستند و طرح های مختلفی دارند به دلیل زیبایی ظاهری و قیمت مقرون به صرفه و کیفیت جنس برای طراحی دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد، ترکیب ترمووال با آینه، کاغذ دیواری، سنگ و…نمایی شگفت انگیز را به وجود می آورد در ادامه ایده های جذاب استفاده از ترمووال در دکوراسیون را باهم مورد بررسی قرار می دهیم.

ایده های جذاب استفاده از ترمووال در دکوراسیون

ویژگی های ترمووال

تنوع رنگ و طرح

ترمووال تنوع در رنگ بندی و طرح بندی بسیار متفاوتی دارد و به راحتی با توجه به سبک دکوراسیون منزل خود می توانید طرح و رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید، ترمووال ها در طرح چوبی و یا ساده قابل سفارش هستند.

قابلیت عایق بودن

ترمووال ها در برابر صدا و حرارت قابلیت عایق دارند و در فصول گرم از نفوذ گرما به داخل فضا جلوگیری می کند و به خنک نگه داشتن فضای اتاق کمک می کند هم چنین از مانع از عبور صدا در فضا اتاق می شود.

مقاومت بالا

ترمووال از مقاومت بالایی در برابر حرارت، اشعه UV، رطوبت و خرابی هایی که در اثر رطوبت به وجود می آید دارد پس در این محصول تاب برداشتن، پوسیده شدن و … دیده نمی شود و به با خیال راحت می‌توانید در نما و دکوراسیون از آن استفاده کنید.

زیبایی چشم گیر

ترمووال به عنوان یک سبک نوین زیبایی و جلوه، گرمای خاصی را به دکوراسیون می بخشد و به دلیل تنوع در رنگ و طرح به راحتی با دکوراسیون ست می شود و زیبایی منزل شما را چندین برابر می کند.

نصب آسان

به دلیل این که نصب ترمووال بسیار راحت و بدون نیاز به بنایی و تخریب دیوار و سقف و.. می باشد مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.

ایده های جذاب استفاده از ترمووال در دکوراسیون

ایده های استفاده از ترمووال

دیوار پوش

با استفاده از ترمووال می توانید یک دیوار تأکیدی یا همان دیوار دلنشین زیبا و منحصر به فرد در پذیرایی، اتاق خواب یا هر فضای دیگری ایجاد کنید می توانید از رنگ های طبیعی چوب ترمو یا رنگ های مختلفی که برای این متریال قابل استفاده هستند، برای ایجاد فضایی گرم و صمیمی یا مدرن و شیک استفاده کنید.

پوشش سقف

ترمووال می تواند جایگزینی زیبا و طبیعی برای گچ یا رنگ سقف باشد، استفاده از این متریال در سقف، فضایی گرم و دلنشین در خانه شما ایجاد می کند و می تواند به عایق صوتی و حرارتی سقف نیز کمک کند.

پارتیشن بندی

ترمووال به دلیل وزن سبک و قابلیت برش آسان، گزینه ای مناسب برای ایجاد پارتیشن بندی در فضاهای مختلف است، می توانید از این متریال برای تقسیم فضای یک اتاق بزرگ به بخش های مختلف یا برای ایجاد حریم خصوصی در فضاهای باز استفاده کنید.

نمای خارجی

ترمووال به دلیل مقاومت بالا در برابر شرایط جوی مختلف، گزینه ای عالی برای پوشش نمای خارجی ساختمان است، این متریال می تواند به زیبایی ظاهری نمای ساختمان شما بیفزاید و همچنین عایق حرارتی و برودتی ساختمان را نیز ارتقا دهد.

دکوراسیون داخلی

از ترمووال می توان برای ساخت انواع المان های دکوراتیو مانند قفسه کتاب، میز، کمد و … استفاده کرد به کاربردن این متریال به دلیل زیبایی و گرما، می تواند حس طبیعی و صمیمی را به دکوراسیون داخلی شما القا کند.

تی وی وال

با استفاده از ترمووال می‌توان تی وی وال بسیار جذابی را در نما به اجرا درآورد و جذابیت دیوار پشت تلویزیون در دکوراسیون تأثیر بسیار زیادی دارد.

ایده های جذاب استفاده از ترمووال

نکات مهم هنگام خرید ترمووال

ترمووال، که به عنوان چوب ترمو یا چوب اصلاح شده با حرارت نیز شناخته می شود، نوعی متریال چوبی با ظاهر زیبا و مزایای کاربردی فراوان است و این متریال به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت، پوسیدگی و حشرات، و همچنین عایق حرارتی و صوتی بودن، گزینه ای عالی برای استفاده در دکوراسیون داخلی و خارجی محسوب می شود.

در هنگام خرید ترمووال باید به چند نکتهٔ مهم توجه کنید تا از کیفیت و مرغوبیت محصول اطمینان حاصل کنید:

  1. نوع چوب:

ترمووال از چوب های مختلفی مانند کاج، بلوط، زبان گنجشک و … تولید می شود. هر کدام از این چوب ها ویژگی های خاص خود را دارند. برای مثال، چوب کاج سبک تر و ارزان تر است، در حالی که چوب بلوط سنگین تر و مقاوم تر است.

نوع چوبی که انتخاب می کنید به نیاز و سلیقه شما بستگی دارد. اگر به دنبال ترمووال با قیمت مناسب هستید، چوب کاج گزینهٔ خوبی است. اما اگر به دنبال ترمووال با دوام و استحکام بالا هستید، چوب بلوط را انتخاب کنید.

  1. ضخامت:

ضخامت ترمووال بر اساس کاربرد آن متفاوت است.

برای دیوارپوش ها و نمای خارجی، ترمووال با ضخامت 19 تا 21 میلی متر مناسب است.

برای کفپوش ها، ترمووال با ضخامت 23 تا 26 میلی متر و یا ضخامت بیشتر توصیه می شود.

  1. گرید یا درجه:

ترمووال در گریدهای مختلفی عرضه می شود گرید A یا ممتاز، بالاترین کیفیت را دارد و عاری از هر گونه نقص و ایراد است و گرید B یا درجه دو، دارای ایرادات جزئی است و قیمت پایین تری دارد.

برای مصارف حساس و ظریف، ترمووال گرید A را انتخاب کنید. برای مصارف عمومی، ترمووال گرید B نیز می تواند مناسب باشد.

  1. برند و اصالت:

ترمووال را از برندهای معتبر و شناخته شده خریداری کنید. برندهای معتبر از چوب های با کیفیت بالا و فرآیندهای تولید استاندارد استفاده می کنند.

همچنین می توانید از گواهینامه ها و استانداردهای مربوطه مانند FSC یا PEFC برای اطمینان از کیفیت و اصالت ترمووال استفاده کنید.

  1. قیمت:

ترمووال در مقایسه با کارایی و مزایا قیمت مناسب و مقرون به صره ای دارد.

قیمت ترمووال به نوع چوب، ضخامت، گرید و برند آن بستگی دارد پس قبل از خرید، قیمت ترمووال را از چندین فروشگاه مختلف استعلام کنید.

  1. گارانتی:

برخی از برندها برای ترمووال خود گارانتی ارائه می دهند گارانتی نشان دهندهٔ اطمینان برند به کیفیت محصول است.

کلام پایانی:

به دلیل تنوع و کیفیت ایده های جذاب استفاده از ترمووال در دکوراسیون مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است، نمای داخلی، خارجی، و سقف و دکور با استفاده از ترمووال مدرن و زیباتر خواهد شد این سبک از دیزاین جذابیت خاصی را به فضا می بخشد.

منبع