آیا ماسک های ورقه ای خوب هستند؟

ماسک های ورقه ای یکبار مصرف یک روند بزرگ مراقبت از پوست هستند ، اما آیا به اندازه سایر ماسک های صورت که می توانید در خانه استفاده کنید موثر هستند – یا سازگار با محیط زیست هستند؟ آیا ماسک های صورت حرفه ای و چند منظوره بهتر هستند؟ ما حقیقت را در مورد ماسک های ورقه ای در مقابل ماسک های حرفه ای به اشتراک می گذاریم.

حقیقت در مورد ماسک های ورقه ای

بسته به برندی که استفاده می کنید،خرید ماسک های ورقه ای می توانند فوایدی مانند هیدراتاسیون داشته باشند. با این حال، ماسک های ورقه ای نمی توانند جایگزین ماسک های حرفه ای شوند. حتی بهترین ماسک های ورقه ای معمولا در یک فرمول مبتنی بر سرم “یک ترفند” آغشته می شوند که نمی تواند با لایه برداری اضافی یا مزایای پاکسازی عمیق چند کار انجام دهد.

فقط به این دلیل که ماسک های ورقه ای معمولا دارای فرمول های مبتنی بر سرم هستند، به این معنی نیست که می توانند جایگزین سرم های سنتی شوند. ماسک های ورقه ای برای استفاده روزمره در نظر گرفته نشده اند، در حالی که فرمول های حرفه ای با کیفیت بالا اغلب هستند. آنها همچنین محدود هستند که در چه نگرانی هایی می توانند واقعا برطرف شوند.

ولی… آیا ماسک های ورقه ای برای شما مضر هستند؟ حقیقت این است که اکثر ماسک های ورقه ای حاوی مواد با کیفیت بالا نیستند. همیشه باید برچسب های هر چیزی را که روی پوست خود قرار می دهید بخوانید. حتی اگر یک محصول مراقبت از پوست بگوید که حاوی مواد منفی مانند پارابن نیست، باز هم می تواند حاوی مواد دیگری باشد که می تواند پوست شما را تحریک کرده و به آن آسیب برساند. ماسک های ورقه ای اغلب مملو از رایحه های مصنوعی، رنگ ها و سایر مواد پرکننده هستند که هیچ فایده ای برای پوست ندارند.

اگر این محصول حاوی رایحه های مصنوعی، “عطر”، رنگ های مصنوعی، پارابن، فتالات یا DEA باشد، این یک محصول با کیفیت بالا نیست که واقعا بتواند به پوست شما کمک کند.

ماسک های ورقه ای برای انواع پوست های مستعد آکنه + چرب وحشتناک هستند

شاید بزرگترین نکته منفی در مورد ماسک های ورقه ای این باشد که آنها اغلب برای پوست های چرب یا پوست های مستعد آکنه طراحی نشده اند. ماسک های ورقه ای برای پوست های چرب یا برای پوست های مستعد آکنه در واقع می توانند باکتری های روی سطح پوست را افزایش دهند زیرا پوست شما در زیر ماسک ورقه ای به دام افتاده است که می تواند باعث جوش شود. دبورا جونز، متخصص زیبایی و مربی عناصر زیستی می گوید: «اگر پوست شروع به عرق کردن کند و رطوبت اضافی آزاد کند، این احتمال بازگشت سموم به منافذ را افزایش می دهد. اگر از هر یک از این نگرانی های پوستی رنج می برید، ماسک های ورقه ای را کنار بگذارید و ماسک های حرفه ای را انتخاب کنید که نگرانی های خاص شما را هدف قرار می دهد.

شما نمی توانید با ماسک های ورقه ای چند ماسک بزنید

شما نمی توانید مانند ماسک های حرفه ای با ماسک های ورقه ای دو یا چند ماسک کنید. این امر میزان خاص بودن شما را در مراقبت از پوست در خانه محدود می کند. ماسک چندگانه به ویژه برای کسانی که نگرانی های متفاوتی در نواحی مختلف صورت خود دارند، مانند ناحیه T چرب و متراکم و پوست خشک در قسمت بیرونی صورت، مفید است.

وقتی صحبت از ماسک های ورقه ای به میان می آید، نمی توانید چند کار را انجام دهید. برخی از ماسک ها بسیار نرم هستند، بنابراین تمایل دارند از روی صورت شما بلغزند و شما را مجبور می کنند دراز بکشید یا به عقب خم شوید تا از افتادن آنها جلوگیری کنید. همچنین نمی توانید یک شبه از ماسک ورقه ای استفاده کنید، زیرا آنها می افتند. برخی از ماسک های حرفه ای مانند توانبخشی کلاژن و نجات درخشندگی را می توان به عنوان یک درمان آبرسان فشرده یک شبه باقی گذاشت.

بسیاری از ماسک های ورقه ای حاوی حدود 1 اونس مایع محصول هستند – که ارزش یک بطری کامل سرم است!

ماسک های ورقه ای مقرون به صرفه نیستند

ممکن است هنگام خرید ماسک های ورقه ای مانند یک معامله به نظر برسد ، اما معمولا در دراز مدت گران تر می شوند. یک کرم ، خاک رس یا سایر ماسک های حرفه ای می تواند ماه ها برای شما دوام بیاورد ، زیرا این فرمول ها بسیار غلیظ هستند و مواد تشکیل دهنده آنقدر فعال هستند که فقط به اندازه کوچک نخود محصول مورد نیاز است. هنگامی که هزینه هر جلسه ماسک را تجزیه می کنید ، ماسک های حرفه ای تقریبا همیشه مقرون به صرفه تر هستند و از 15 تا 20 بار برای هر محصول استفاده می کنند.

ماسک های ورقه ای سازگار با محیط زیست نیستند

دلیل دیگر برای جلوگیری از ماسک های ورقه ای؟ اگر می خواهید ردپای کربن خود را کاهش دهید و تأثیر بهتری بر جهان داشته باشید، باید ماسک های ورقه ای یکبار مصرف را برای همیشه کنار بگذارید. ماسک های ورقه ای ممکن است راحت باشند، اما راحتی آنها هزینه دارد: ماسک های ملحفه ای معمولا پس از انداختن در سطل زباله خراب نمی شوند و بسته بندی آنها نیز قابل بازیافت نیست. بهتر است به یک ماسک صورت چند منظوره بروید که در بسته بندی پایدار عرضه می شود و تجربه بهتری را هم برای شما و هم برای زمین فراهم می کند.