طرح ارتقای مهارتهای تحصیلی دانش آموزان دوره دوم متوسطه اجرا میشود.
به گزارش خبر فوری به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، امیر تجلی نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، گفت: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و پیرو تاکیدات وزیر آموزش و پرورش مبنی بر کیفیت بخشی به مدارس دولتی و همچنین ارتقای عملکرد تحصیلی و معدل دانش آموزان و ارائه خدمات مشاوره تحصیلی انتخاب رشته کنکور سراسری به دانش آموزان دوره دوم متوسطه، طرح مشترکی تحت عنوان ارتقای مهارتهای تحصیلی دانش آموزان، با همکاری اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی و دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری برنامه ریزی شده است.
تجلی نیا ادامه داد: در این طرح مشترک که اجرای آن از ۱۵ اسفندماه آغاز خواهد شد از هر شهرستان، ناحیه و منطقه، ۲ مدرسه به عنوان پایگاه اجرایی این طرح انتخاب می گردد.
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اضافه کرد: در این پایگاه ها مشاوران متخصص و آموزش دیده حوزه تحصیلی مستقر خواهند شد و به دانش آموزان دوره دوم متوسطه شیوه های مطالعه موثر، روش های یادگیری، آموزش برنامه ریزی و ارائه برنامه های مطالعاتی، روش های ایجاد انگیزه، آموزش نحوه پاسخگویی به سوالات مفهومی و امتحانات نهایی را آموزش خواهند داد.
وی با اشاره به این طرح، تصریح کرد: به عبارتی در ۱۴۵۶ پایگاه در سراسر کشور با مشارکت ۴۵۰۰ نفر از مشاوران آموزش دیده، به دانش آموزان دوره دوم متوسطه خدمات مشاوره تحصیلی ارائه خواهد شد.
تجلی نیا افزود: همچنین در این پایگاه ها در زمان نزدیک شدن به آزمون کنکور سراسری، راهنمایی های لازم درباره نحوه شرکت در آزمون، مدیریت جلسه کنکور و سایر اطلاعات که دانش آموزان و خانواده های آنان لازم است دراین باره کسب کنند، ارائه خواهد شد.
وی عنوان کرد: پس از اعلام نتایج کنکور خدمات مشاوره تحصیلی انتخاب رشته کنکور در این پایگاه ها به دانش آموزان ارائه خواهد شد و دانش آموزان و خانواده های آنان می توانند با حضور در این پایگاه ها، از مشاوران متعهد، مجرب و آموزش دیده آموزش و پرورش خدمات مشاوره تحصیلی انتخاب رشته را دریافت کنند.
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی در پایان افزود: هدایت تحصیلی مطلوب و کمک به انتخاب مسیر زندگی تحصیلی شغلی دانش آموزان و قرار گرفتن آنان در مسیرهایی که متناسب با استعداد، علائق، توانمندی ها و شرایط و نیازهای جامعه باشد، گام مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.
انتهای پیام