اخبار جامعه

۸۵ طرح طب سنتی برای کمک به بهبود بیماران کرونا

مشاور امور بین الملل دفتر پزشکی ایران در وزارت بهداشت با بیان اینکه 85 پروژه تحقیقاتی برای کمک به درمان شریان بیماری کرونا تحت آزمایش های بالینی قرار دارند گفت: از این تعداد 23 پروژه به دفتر پزشکی ایران در وزارت بهداشت ارائه شده است.

دکتر آرمان زرگران در مصاحبه با خبر فوری وی گفت: تاکنون 85 پروژه تحقیقاتی مصوب در زمینه طب سنتی و داروهای مکمل برای کمک به درمان بیماری عروق بیماری کرونا قلب تصویب شده است ، از کمیته اخلاق کدی دریافت کرده و در سیستم آزمایش های بالینی کشور ثبت شده و مجوز قانونی اجرای این پروژه را کسب کرده اند.

وی افزود: تعداد قابل توجهی از این پروژه ها نتایج خوبی داشته و 3 مورد از این پروژه ها به کمیته علمی در مقر تاج پیشنهاد شده و در حال بررسی بیشتر است. نتایج 23 از این 85 پروژه و گزارش نهایی به دفتر پزشکی ایران در وزارت بهداشت ارسال شده است که نتایج بسیار خوبی داشته است.

او تأکید کرد که هیچ کس در این سیاره نیازی به درمان عروق بیماری کرونا ندارد و بیماران مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب فقط برای کمک به بهبود شرایط تحت مطالعه هستند.، نشان داد: برخی از این داروها توانستند زمان بستری شدن بیماران را به نصف کاهش دهند و به آنها کمک کنند تا با بیماری عروق بیماری کرونا قلب مقابله کنند.. مطالعات چندنفره و چندمرکز بر روی تعدادی از پروژه ها انجام شده است و مقالاتی درباره بسیاری از پروژه ها برای چاپ در آینده نزدیک آماده شده است.

زرگران ادامه داد: ایجاد یک مرکز طب سنتی برای بیماران مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اتفاق مثبتی بود ، زیرا سایر دانشگاه ها ایجاد چنین مرکزی را تشویق می کردند تا بیمارانی که می خواهند خدمات طب سنتی را دریافت کنند بدانند کجا باید بروند. مرجعی برای قطع دست کلاهبرداران و برندگان این حرفه.

وی در مورد تعداد افرادی که در این مطالعات بالینی داروی سنتی را دریافت کرده اند ، توضیح داد: اندازه نمونه هر پروژه بسته به نوع دارو متفاوت است ، در این پروژه ها کمتر از 300 تا 400 نفر در پروژه های مورد مطالعه قرار می گیرند.

مشاور امور بین الملل در دفتر پزشکی ایرانی وزارت بهداشت گفت: “بسته به نوع برنامه ، جامعه هدف خود را قبل از شروع آزمایشات بالینی تعیین می کنیم.” برخی از طرح ها در کلینیک های سرپایی و برخی دیگر در بیمارستان ها و بدتر از آنها آزمایش شده اند. در واقع ، هر طرح با توجه به ادعای تیم استفاده می شود. گروه سنی نیز بسته به نوع مطالعه متفاوت است.

انتهای پیام