اقتصادی

پیش بینی اوپک از کمبود عرضه نفت

اوپک پیش بینی می کند که عرضه نفت در ماه آگوست کم است و همزمان با بازگشایی اقتصاد در ماه های آینده ، این گروه و متحدانش گفتند که در جلسه این هفته مجال افزایش تولید دارند.

به گزارش خبر فوری ، اوپک و متحدانش از ماه مه تا ژوئیه با کاهش 2.1 میلیون بشکه در روز کاهش عرضه روبرو خواهند شد. وزرای اوپک پلاس در نشست روز پنجشنبه در مورد عرضه در ماه های آینده بحث خواهند کرد. به گفته منابع آگاه ، قیمت نفت که از سال 2018 به یک رکورد افزایش یافته است ، انتظار می رود رشد بیشتری در تولید در ماه اوت داشته باشد ، اما برخی از تولیدکنندگان دوباره نگران تضعیف تقاضا و عرضه بیشتر نفت ایران هستند.

طبق آخرین پیش بینی اوپک در مورد تقاضای نفت این گروه ، اگر سطح تولید اوپک تغییر نکند ، عرضه 1.5 میلیون بشکه در روز کمتر از تقاضای ماه اوت خواهد بود. کمبود عرضه در سه ماهه چهارم به 2.2 میلیون بشکه در روز رسید.

جدول فوق فرض می کند که 10 عضو اوپک سهمیه تولید توافق شده برای ماه ژوئیه را حفظ خواهند کرد و ایران و سایر تولیدکنندگان معاف از شرکت در توافق نامه حد تأمین کننده تولید مشابه ماه مه دارند.

ایران و قدرت های جهانی از آوریل 2015 در حال مذاکره برای احیای توافق هسته ای بودند که منجر به لغو تحریم های صادرات نفت ایران توسط ایالات متحده می شود ، اما این گفتگوها همچنان ادامه دارد.

به گفته اوپک ، ایران در ماه مه 2.5 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده است ، بیش از 3.8 میلیون بشکه در روز در سال 2018 قبل از بازگشت تحریم های آمریکا. در نتیجه ، تأمین 1.3 میلیون بشکه نفت بیشتر از ایران در ماههای آینده به اوپک پلاس اجازه می دهد تا فضای اشباع بیشتر نفت را بدون اشباع عرضه بازار محدود کند.

به گفته رویترز ، اوپک پلاس از ماه مه سال 2020 در پاسخ به سقوط تقاضا در اوج اپیدمی کوید ، محدودیت عرضه 9.7 میلیون بشکه در روز را تعیین کرد و در ماه ژوئیه این محدودیت عرضه 5.8 میلیون بشکه در روز بود. یک روز

قیمت نفت در روز دوشنبه پیش از نشست وزیر اوپک پلاس در حدود 2٪ کاهش یافت ، کارشناسان نسبت به نوع دلتا ویروس کرونا هشدار دادند که می تواند موج جدید شیوع Covid 19 را با نرخ واکسیناسیون پایین در ایالات متحده ایجاد کند. در اروپا ، آلمان ، اسپانیا و پرتغال محدودیت های جدید سفر را برای کاهش شیوع ویروس کرونا ویروس اعلام کرده اند.

انتهای پیام