خرید ۱۰۰ میلیونی کارت‌های ملی

خرید ۱۰۰ میلیونی کارت‌های ملی

کارت ملی شما را 100 میلیون تومان خریدیم. اینها سخنان یک پرنده فروش است که می گوید حاضر است آن مبلغ را فقط برای کد ملی بپردازد. مبلغی هنگفت در شرایط سخت اقتصادی کنونی که قطعا بسیاری از مردم را برای موافقت با این درخواست وسوسه خواهد کرد.

به گزارش خبر فوری ایده آل امروز وی در خصوص حرفه جدید دلالان نوشت: «شاید چنین درخواستی از سوی تاجران و افراد گروه های مختلف مطرح شود. بدون توجه به اینکه حاکمیت این رویکرد در جامعه عمق فاجعه اقتصادی را نشان می دهد که همه گروه های جامعه را به واسطه گری و استفاده از رانت ناشی از اقتصاد دستوری سوق داده است و تداوم آن با این امر ضروری خواهد بود. وضعیت، اما این افراد با کارت ملی چه درآمدی به دست می آورند، حاضرند 100 میلیون بپردازند، موضوعی که بررسی ها حکایت از درآمد بالا در مبادله کالا دارد. چرا که با وجود سودی که خودروسازان از فروش محصولات خود در قبال کالا می برند، نبود عرضه کافی و تورم مورد انتظار باعث شده است که بازار آزاد قیمت خود را با توجه به نرخ دلار تا 40 هزار تومان تنظیم کند. البته شاید این روند در خودروهای داخلی چندان خود را نشان نداده باشد، اما در آستانه ورود خودروهای وارداتی، مقاومت چند میلیارد دلاری بازاریابان و صاحبان خودروهای قدیمی خارجی هم اکنون صف های زیادی برای ورود به اوج ایجاد کرده است. -دستیابی به خودروهای خارجی با کیفیت و سود چند صد میلیونی محدودیت خرید امکان خرید و فروش کارت ملی دهک های پایین مردم و جامعه را نمی گذارد.

گسترش دلالی به کل جامعه

بررسی های آرمان درباره افزایش معاملات خرید خودرو در بورس کالا نشان می دهد در هفته های اخیر صف های طولانی برای فروش خودرو در بورس کالا تشکیل شده که امکان فروش برنامه ریزی شده 12 هزار خودرو را فراهم کرده است. سالن هفته آینده از سوی دیگر خبر عرضه قریب الوقوع خودروهای وارداتی در قبال کالا نیز دلیلی بر افزایش صف های خرید است اما محدودیت خرید خودرو در قالب بازار سیاه تراکنش های کارت ملی ظاهر شده است. . . در واقع بر اساس قانون خرید خودرو در ازای کالا، «هر کد ملی (خریداران واقعی) تنها می توانند با یکی از کدهای ارائه شده در روز فروش و تنها برای یک وسیله نقلیه سفارش دهند». بنابراین در بین محصولات ارائه شده، هر فرد تنها می تواند درخواست خرید خودرو را ثبت کند. بر اساس این قانون، هر فردی که دارای کارت ملی بالای 18 سال باشد و از سال 1397 خودرو داشته یا داشته باشد، نمی تواند از طریق بورس صاحب خودرو شود. در واقع شرط اصلی خرید خودرو استوک داشتن کارت ملی و نداشتن خودرو در چهار سال گذشته است.

درآمدی بین 50 تا 500 میلیون تومان برای خریداران کارت ملی

حالا چه اتفاقی افتاده که علاوه بر دهک های پایین جامعه، حتی دهک های متوسط ​​هم چاره ای جز فروش کارت ملی خود ندارند؟ این مشکل در بورس بار رخ داد و در نتیجه نه تنها دلالی و قیمت خودرو در بازار آزاد کاهش یافت، بلکه معدود افرادی را که توانستند از طریق قرعه کشی خودرو خریداری کنند را از بازار حذف کرد. . البته میزان سودی که خریداران بلیت از خودروهای بورسی به دست می آورند، بسته به نوع خودرو، حداقل 50 تا 500 میلیون تومان است.

اجاره کارت ملی برای خرید خودرو به این معناست که سرمایه دارها از کارت ملی بی پول ها استفاده کنند و خودرو بخرند. این اتفاق در بازار دلار در سال های اخیر رخ داده است. در این معامله، صاحب سرمایه از کارت ملی شخص دیگری استفاده می کند. در اینجا به دارنده کارت ملی رانت یا سهمی از سود داده می شود. در بازار ارز هر کارت ملی بین 300 تا 500 هزار تومان اجاره می شد.

از آنجایی که سود خرید خودرو در بورس کالا معمولاً بیش از 50 میلیون تومان است و برای خودروهای گران قیمت می تواند صدها میلیون تومان باشد، احتمالاً پولی که به دارنده کارت ملی داده می شود بسیار بیشتر از بازار ارز است.

انتهای پیام