اخبار جامعه

چالش های اخلاقی مطرح در زمینه همه گیری کووید 19

نایب رئیس شورای عالی اخلاق پزشکی وزارت بهداشت در جلسه مجازی سازمان بین المللی پزشکان امامیه درباره روحیه بیماری همه گیر Quaid 19 صحبت کرد.

به گزارش خبر فوری ، در یک گردهمایی جهانی که توسط سازمان بین الملل Imamia Medics برای مخاطبان بین المللی برگزار شد ، دکتر باقر لاریجانی از دیدگاه علمی و اسلامی استفاده کرد تا در بالا بردن اصول اخلاقی مدیریت انتشار Quaid 19 از چالش های اخلاقی استفاده کند. مبانی اخلاقی و عملی برای ایجاد اصول اخلاقی.

وی توضیح داد که سیاست گذاران باید مسئولیت پذیر باشند ، منابع را متمرکز کنند و گروه های آسیب پذیر را به خود اختصاص دهند و آن را از دیدگاه چند جانبه اسلامی در زمینه زیست شناسی بگیرند.

لاریجانی گفت: محدودیت های زمانی و کمبود منابع 19 بیماری همه گیر کویت یک چالش برای سیاستمداران در سراسر جهان است. وی گفت: “بیماری همه گیر فعلی باید اصول اخلاقی اساسی مانند استقلال ، عدالت ، علاقه شخصی و احترام به افراد را در نظر بگیرد.” توجه کنید

مدیر پژوهشگاه غدد درونریز و تحقیقات متابولیسم در دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: این اصول ممکن است تعاریف و تفسیرهای مختلفی در سنت ها و عقاید مختلف داشته باشد و ما یک دیدگاه اسلامی برای آنها داریم.

تخصیص بودجه برای اولویت بندی تحقیقات Quaid 19 و لزوم تسریع در احکام اخلاق پروژه با در نظر گرفتن کمترین خطر برای محققان و شرکت کنندگان بود و گفت: تحقیقات بهداشت روان در زمان بیماری همه گیری لازم بود.

به گزارش روابط عمومی در انستیتوی غدد درونریز و تحقیقات متابولیسم در دانشگاه علوم پزشکی تهران ، رئیس مرکز تحقیقات اخلاق پزشکی در مورد لزوم تدوین دائرالمعارف زیست شناسی اسلامی توضیح داد.

لازم به ذکر است که این سازمان بستر جهانی را برای متخصصان بهداشت جامعه و دانشمندان در خدمت بشریت فراهم کرده است و آموزش و خدمات پزشکی را برای افراد کم درآمد در سراسر جهان ارائه می دهد.

انتهای پیام