اقتصادی

از مسکن ملی در استان تهران چه خبر؟

پروژه اقدام ملی در پنج شهر پر تقاضا در اطراف تهران در حال اجرا است که پروژه های اصلی با مشارکت انجام می شوند. پروژه های ثبت نام نیز در ماه ژوئن فعال می شوند. همانطور که در اواخر ماه ژوئن قول داده شد ، مسکن ملی در محوطه دانشگاه فروپاشید.

به گزارش خبر فوری ، سهم استان تهران در برنامه ملی اقدام به مسکن قابل ثبت ، 66 هزار و 290 واحد است که علاوه بر آن تعدادی پروژه مشارکتی نیز شناسایی شده است که تعداد آنها بسیار بیشتر از تعداد واحدهای ثبت شده است. سرانجام سهمیه دولت و بخش خصوصی توزیع می شود و سهمیه دولت نیز به عنوان فراخوان به متقاضیان داده می شود.

اما در چهار شهر اندیشه ، پردیس ، پرند و هشتگرد و همچنین در منطقه تهران که یکی از مناطق محبوب اطراف تهران است ، برنامه اقدام ملی مسکن عمدتاً با همکاری سازندگان فعال است. طبق برنامه اولیه ، دو هزار واحد برای منطقه Tehransar ، 2522 واحد برای شهر جدید اندیشه ، 25 هزار و 327 واحد در پرند ، 19 هزار واحد در پردیس و 21 هزار واحد برای شهر جدید هشتگرد پیش بینی شده است.

در انتخاب یک جفت بیش از 1100 واحد تهران با تأخیر مواجه هستند

2000 واحد برای منطقه Tehransar به عنوان بخشی از برنامه ملی اقدام مسکن مشخص شده است. این پروژه که در ماه سپتامبر سال گذشته توسط رئیس جمهور مورد بررسی قرار گرفت ، به نظر نمی رسد هنوز به یک غلتک برخورد نکرده است. از بین 2 هزار واحدی که همه آنها به طور جزئی اجرایی شده است ، تنها 860 مورد فعال است و طبق گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از واحدهای باقیمانده برای انتخاب شریک فراخوانده می شود.

پیش از این ، در اواسط مارس 2009 ، محمودزاده ، معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که میانگین پیشرفت مسکن ملی در تهران 30 درصد بوده است. این پروژه به پیشرفت حدود 50 درصد در ثبت نام متقاضی نیاز دارد.

اسکلت برخی از خانه های ملی تراز شده است

سهم شهر جدید پردیس 19000 واحد از برنامه ملی اقدام ملی مسکن است که از این تعداد 8000 واحد که با همکاری ایجاد می شوند در مرحله آماده سازی ، تأسیس ، تکمیل و ساخت زمین هستند. از طریق 3000 واحد ثبت شده. از این تعداد ، 1600 مورد برای آماده سازی زمین هستند و ساخت و ساز در اواخر ژوئن آغاز می شود. مابقی واحدها در دست ساخت هستند و تا پایان امسال تکمیل خواهند شد.

درآمد اولیه متقاضیان 40 میلیون تومان است

پردیس ، مدیرکل مهندسی عمران ، گفت: قیمت هر متر مربع واحد در برنامه اقدام ملی مسکن پردیس توسط معاون وزیر مسکن و ساخت و ساز وزارت راه و شهرسازی گزارش شده است. آنها مبلغی را پرداخت می كنند كه به پیمانكاران بدهند و پروژه ها پیش روند.

دستور باز کردن 2،000 واحد پرند قبل از هفته دولت

بخشی از برنامه اقدام ملی برای شهر جدید پرند 25322 واحد است که از این تعداد 20 هزار نفر در مرحله اول به ثبت رسیده اند که از این تعداد 9،460 مورد تصویب قرار گرفته است. اخیراً طی بازدید از شهر جدید پرند ، معاون وزیر راه و شهرسازی حبیب الله طاهرخانی ، برنامه ملی اقدام مسکن برای شهر جدید پرند ، دستور داد حدود 2،000 واحد قبل از هفته دولت افتتاح و به صاحبان تحویل داده شود.

اختصاص 21000 خانه ملی در هشتگرد به ساکنان تهران و البرز

شهر جدید هشتگرد دارای 21،000 واحد سهام در برنامه ملی اقدام به مسکن است. در مرحله اول ثبت نام ، 6 هزار و 800 نفر از افراد واجد شرایط شناخته شده و از ظرفیت خالی ثبت نام می کنند. 1125 نفر این پرونده را به دلیل وقوع coronavirus تشکیل داده اند. ویروس Corona در فعالیت های فعلی از جمله قرار دادن واحدهای مسکن آنلاین به کارگزاری و فروش زمین تأثیر داشته است. برخی از آنها به صورت الکترونیکی انجام شده است ، و پروژه ها نیز در روزهای اخیر فعال شده اند.

به عنوان بخشی از برنامه اقدام ملی مسکن ، 2،522 واحد مشخص شده است که عمدتاً با همکاری شهر جدید اندیشه ، و در اول ژوئن سال گذشته ، مراسم حفاری و آماده سازی واحد 2090 آغاز شده و پیشرفت خوبی در حال انجام است.

انتهای پیام