اخبار جامعه

پروژه مسکن پاکدشت و رباط کریم به پیشرفت ۵۰ درصد رسید

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه حدود نیمی از 920 هزار نفر ثبت نام شده در نهضت ملی مسکن استان تایید شد، گفت: برخی پروژه ها از جمله پاکدشت و رباط کریم تا 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند. و طبق برنامه به زودی تعداد زیادی واحد را تحویل خواهیم داد.

خلیل محبت خواه در گفت وگو با خبر فوری، با بیان اینکه حدود 920 هزار نفر در استان تهران در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند، اظهار کرد:

وی افزود: مسئولیت ساخت واحدها در شهرهای بالای 100 هزار نفر بر عهده راه و شهرسازی استان است. کمتر از 100 هزار نفر مسئولیت بنیاد مسکن را بر عهده دارند و مسئولیت شهرهای جدید بر عهده جامعه مدنی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه تمامی عرصه های دو سال اول این پروژه شناسایی و آماده شده است، گفت: پذیرفته شده است. در استان تهران 3500 هکتار را برای دو سال اول آماده کرده ایم و در حال حاضر مراحل راه اندازی را انجام می دهیم تا مشکلی در زمین وجود نداشته باشد.

محبت خواه تاکید کرد: در فرآیند اجرا خواستار تعیین پیمانکاران و انبوه سازان واجد شرایط شدیم. ارزیابی اولیه انجام شده و تعداد زیادی کار را آغاز کرده اند.

وی گفت: در حال حاضر حدود 30 هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان تهران در حال بهره برداری است که بیش از 100 هزار نفر، زیر 100 هزار نفر و شهرهای جدید را شامل می شود. در برخی شهرها اسکلت بلوک ها تکمیل شده و برخی پروژه ها از جمله پاکدشت و رباط کریم 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند. طبق برنامه به زودی تعداد زیادی واحد را تحویل خواهیم داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به ثبت نام 920 هزار نفر در نهضت ملی مسکن گفت: در پالایش اولیه حدود نیمی از متقاضیانی که شرایط لازم را نداشتند و یک افت داشتیم. تا پایان ماه، زمانی که نیاز مسکن پنج ساله در نهایت بهبود یابد، ممکن است سقوط های دیگری رخ دهد.

بنابراین گزارش، طرح نهضت ملی مسکن در تهران اجرا نمی شود. لذا تمامی کسانی که قصد ساخت و ساز در شهر تهران را دارند در صورت تمایل در چارچوب طرح نهضت ملی مسکن تسهیلات تا سقف 600 میلیون تومان از آن برای بازپرداخت 20 ساله استفاده کنید و از مزایای این طرح بهره مند شوید. به گفته محبت خواه، دوره بازگشت 20 ساله و تخفیف پروانه ساختمانی، خدمات مهندسی، بیمه و مالیات از جمله مزایای ویژه این طرح است. در واقع بخشنامه های مصوب شورای عالی مسکن شامل این دسته از سازندگان نیز می شود.

انتهای پیام/