اقتصادی

لزوم حمایت از بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده از کرونا

استاندار تهران بر لزوم حمایت از واحدهای اقتصادی تاج تأکید کرد.

به گزارش خبر فوری ، انوشیروان محسنی بندپی امروز ، یکشنبه ، در محل استانداری تهران با استناد به وظایف ذاتی این ستاد تهران در مقر برای تسهیل و رفع موانع تولید بود: برداشته شدن دو مانع و مشکلات تولید و ارائه تسهیلات به شرکتهای تولیدی. وظیفه مهم ستاد استفاده تسهیل این وظایف است. از این رو مقرر شد شورای هماهنگی بانکهای استان تهران باید در این زمینه نوسازی اساسی کند.

وی با تأکید بر اینکه بانکها برای دستیابی به تولید نیاز به کمک و مساعدت دارند ، افزود: براساس بخشنامه بانک مرکزی مقرر شد 20 درصد مطالبات به واحدهای متاثر از وضعیت تاج پرداخت شود و مابقی را به صورت اقساط پرداخت کند. و مشکلات واحدهای تولیدی در این زمینه حل خواهد شد.

استاندار تهران ادامه داد: برخی از بانکها از جمله بانک كشاورزی این دستورالعمل را اعمال كرده اند و برخی دیگر نیز براساس تبصره 1 از این موضوع انتقاد كرده اند. با این حال ، از آنجا که آنها منبع حمایت از واحدهای تولیدی هستند ، دید وسیع تری از دستورالعمل بانک ها یک تقاضای جدی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: علاوه بر تحریم ها و فشارهای اقتصادی در سال جاری ، ما نیز با بیماری کوروی ویروس سروکار داشتیم: “این ویروس باعث ایجاد التهاب و شوک شدید در اقتصاد جهانی شده و شرایط سختی را بر کشور تحمیل کرده است.” .

بندپی با تأکید بر لزوم برخورداری مقام معظم رهبری از دستورات پرش به تولید ، افزود: با تغییر یک هزار لیتر و خطوط تولید ، آمادگی واحدهای تولیدی به نیازهای کشور بستگی دارد. بنابراین ، یکپارچه سازی و ساده سازی شرایط موضوع جهش تولید نیز ضروری است.

انتهای پیام