اخبار عمومی

گشتی در موزه دارالمدینه – خبر فوری

با گذشت سالها تلاش کردم علاوه بر تلاشهای ستودنی که برای ایجاد این موزه و تاریخ و به نظر طرفداران و محققان تاریخ مدینه و اسلام انجام شده است ، این مکان را بنویسم. غوطه وری شرکت کنندگان و بنیانگذاران این موزه ، در یک تاریخ تحریف شده ، در کنار جهل ، بسیاری از وقایع تاریخی و اماکن مقدس اسلام را کنار زده و همچنین مدل های اشتباهی مانند مدینه را برای سرقت های تاریخی در نظر گرفته است. آنها آن را در صدر اسلام نشان دادند! من صحبت می کنم.

تا به حال عکسی که در فضای مجازی منتشر شده بود عکسی واقعی در داخل پناهگاه یا تقصیر پیامبر اکرم (ص) برای فضای مجازی بود !!! این حقیقت این عکس را به من اطلاع دهید! با استفاده از تمسخر موزه (دارالنبی) ، جایی كه من تعیین می كنم كه چگونه پیکر مبارك امام و سایر دلارهای دفن شده در كنار او را دفن می كنم ، در پایان می خواهم كه برای چند سال این اطلاعات را ذخیره كنم و شروع به نوشتن درباره آن كنم.

دارالدین مدینه اولین موزه ای است که تاریخ فرهنگی مدینه را نشان می دهد.

موزه میراث معماری و فرهنگی “دارالمدینه” در سومین دوره در مدینه افتتاح شد.
این موزه اولین موزه تخصصی تاریخ و میراث فرهنگی مدینه است.

این موزه مطابق آخرین استانداردهای بین المللی از نشان و میراث موزه های مدینه علیهم السلام و تمدن اسلامی آن و با جزییات کامل و مکمل تاریخچه شهر پیامبر اکرم (ص) و آداب و رسوم مدینه پیامبر و اسلام و علائم فرهنگ و تمدن مدینه طراحی شده است. نور را نشان می دهد.
این موزه در شرق مدینه ، در شهر اقتصادی المعرفه ، مقابل ایستگاه قطار هارمین واقع شده است. این موزه دستاوردهای کودکان بعدی فرزندان مدینه را به نمایش می گذارد. شخصیت هایی که یک شخصیت بی نظیر تاریخی ، فرهنگی و تمدنی برای این شهر ایجاد کرده اند. در داخل موزه ، از طریق مدل های فلسفی ، عکس ها ، کتاب ها و کالاهای نمایشی ، منظره ای از زندگی و زیبایی اسلامی به بازدید کنندگان این امکان را می دهد تا گذشته اصلی مدینه را کشف کنند.

این دانش با ویژگی های سنت پیامبر (ص) و مسیر مهاجرت پیامبر اکرم (ص) و چگونگی خود مدینه و زندگی پیامبر معروف و بررسی وضعیت تأسیس مسجد پیامبر اکرم و توسعه شهری آن در تاریخ اسلامی ایجاد شده است. خانه انبیاء و معاونان علیهم السلام به وقایع و جزئیات دو سفر عالی به اوود و خندق می پردازد و امروز ویژگی ها ، موانع و تمدن و فرهنگ متمدن مدینه را نتیجه می گیرد.
موزه میراث فرهنگی و معماری دارالمدینه به سه سالن اصلی تقسیم می شود: تالار سیرا نبوی ، تالار میراث معماری و فرهنگی و سالن موزه باز ، باغ موزه.

تالار سیرا نبوی اولین سالن موزه میراث معماری و فرهنگی دارال مدینه است که به سالن های دیگر منتهی می شود و 500 متر مربع وسعت دارد. این اتاق مجموعه ای از مدل ها و عکسهای نادر مدینه را ارائه می دهد و ویژگی های سنت نبوی شریف را به روشی جالب و تفصیل بیان می کند.
ترتیب نمایش در این سالن بر اساس چندین مرحله انجام می شود ، یعنی: تاریخ و توسعه مکه؛ این مجموعه ای از ماکت ها است که داستان مکه ، سکونت حضرت ابراهیم علیه السلام را بازگو می کند ، که به بهبودی پیامبر اسلام (ص) و مدینه منتقل شده و سپس مسیر مهاجرت پیامبر (ص).

در این مجموعه ، مدل بزرگی مسیر مهاجرت پیامبر اکرم (ص) از مکه به مدینه را توصیف می کند و آن را با روش کاروان های قدیمی مقایسه می کند و کلیه ویژگی ها ، مکان ها ، توقف های مربوط به مسیر مهاجرتی مانند چادر را نشان می دهد. معبد خزاعی) و وردداد (ساراکه ابن ملک) و دیگران. علاوه بر این ، مناطق آتشفشانی که در شرق مدینه و پیامبر اکرم (ص) شکل گرفته است گزارش شده است ، و پیامبر اکرم (ص) هنگام ورود به مدینه ، توقف را نشان می دهد.
این موزه همچنین شامل ماکت خانه یاران است که در آن مکان خانه دوستان در اطراف مسجد پیامبر ، کیفیت آنها در گذشته و موقعیت فعلی آنها پس از پیشرفت شاه فهد شرح داده شده است.
نکته قابل توجه این است که خانه ها بر اساس روایات اهل سنت ، خانه پیامبر اکرم (ص) و خانه عایشه و خانه حضرت زهرا (ع) و موارد دیگر به دور از حقیقت تعیین می شدند.
یک مسخره وجود دارد که مکان مساجد معروف و یک عکس هوایی کامل از مدینه فعلی را نشان می دهد. پیامبر اکرم (ص) بر اساس منظر جغرافیایی محل استقرار مساجد معروف ، مساجد موجود یا تخریب شده نماز خواند.

تالار معماری و توسعه فرهنگی ، دومین سالن موزه میراث فرهنگی و معماری دارالمدینه ، مساحت 500 متر مربع را در بر می گیرد و منعکس کننده دوران پیش از تاریخ و توسعه شهری و سنتی مدینه است.
در سالن ماکت عمومی مدینه قرار دارد.
این مدل مرجع مستند و مهمی در منطقه مدینه تا سال 1345 قبل از میلاد ، با اسناد مربوط به میراث معماری ، فرهنگی و اجتماعی آن زمان است. گرچه مدینه شهری کوچک در وسط کویر بود ، اما ؛ از جمله كتابخانه هایی كه دارای نسخه های خطی و كتابهای عالی و كتابهای ارزشمند است ، مدرسه هایی كه علم و دانش را گسترش می دهند ، مساجد بزرگ پیرامون پیامبر ، صلح و بركات خداوند بر او باد ، كاخ ها ، قلعه ها ، خانه ها ،
کاخ ها ، چشمه ها و حمام های عمومی و نقاط دیدنی شهرها و فرهنگ هایی که داستان گهواره تمدن اسلامی را بازگو می کنند.
این موزه بیش از 4000 ماکت دارد و بیش از 8 سال از این شهر تهیه و ساخته شده است و بیش از 400 نفر از مردم باستانی که در آن زمان زندگی می کردند به بهبود و ضبط آنها کمک کردند.

این موزه با نمایشگاه خود ، مجموعه ای کنجکاو و زیبا که مربوط به فرهنگ و تاریخ مدینه است ، متمایز است. مهمترین این تعداد معدود سکه ای است که در زمان پیامبر یافت شده است. در طول تاریخ اسلام تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته است. مجموعه ای از قطعات سفال از دوره هشتم و نسخه های خطی و جواهرات و مجموعه های نادر اسلامی از دوران پیش از تاریخ اسلامی بوده است.
این موزه همچنین مجموعه دیگری از جواهرات ، لباس ها و قطعاتی را دارد که میراث باستانی مدینه را متمایز می کند.
گفتنی است ، این موزه چندین جایزه کسب کرده است.

از سوی دیگر ، این موزه دائرopالمعارفی از علائم مصور شهر را بین معماری و تاریخ در 9 جلد و چندین مطالعه ، کتاب و مطالعاتی ارائه داده است که در خدمت شهر و میراث شهری آن بوده است. وی علاوه بر ارائه نمونه هایی از ماکت ها و مستندها ، او برخی از نقاط دیدنی معماری ، فرهنگی و تاریخی مدینه و همچنین مجموعه های کمیاب و نمونه هایی از میراث فرهنگی و تمدنهای شهری را ایجاد و حفظ کرده است.
در سال دوم که این موزه افتتاح شد ، من آن را در ماه رمضان عمره در سال 3 هجری ، در زمان مسجد پیامبر و جغرافیای شهر پیامبر اکرم (ص) و وقتی مسجد و اتاق های اطراف آن ساخته شد ، از آن بازدید کردم ، خانه حضرت زهرا. ع ، درب خانه حضرت علی (ع) هنگام بازگشت به مسجد! بنی هاشم کوچه ، خانه امام صادق ، مقبره حضرت عبدالله ، پدر پیامبر ، خانه ابو ایوب انصاری است که شش ماه در محل سکونت پیامبر سکونت داشت و ده ها مکان تاریخی دیگر داشت ، اما متأسفانه آثار بسیاری در این موزه وجود دارد. او نکرد! پیداش کردم

جالب اینجاست که اتاق پیامبر (ص) ، که اکنون محل دفن پیکر مبارکش است ، وارد اتاق عایشه شده است زیرا ما معتقدیم غیرقانونی است ، و ما معتقدیم که حضرت در اتاق خود دفن شد در حالی که اتاق عایشه جدا از او بود!
من به مدت نیم روز از موزه بازدید کردم و تحت تأثیر مسجد مدینه و مسجد پیامبر و اطراف آن در زمان پیامبر (ص) قرار گرفتم و چاره ای جز سکوت نداشتم!
متأسفانه ، آنها بعد از گذشت بیش از یک قرن ، چنان درگیر حضور در مدینه شدند! آنها به تاریخ و جغرافیای واقعی زمان پیامبر اکرم (ص) و یک قرن بعد پرداختند!

سرانجام ، من با قلبی پر از غم و اندوه از خانواده آل الله ، قدم از این موزه برداشته و اعتقاد داشتم که این خانواده باید تا زمان ورود حضرت مهدی (علیه السلام) و همچنین در موزه مدینه ، در تبعید و ظلم ادامه داشته باشند. فداکاری های امام علی لازم نیست !!!
* منتشر شده در کانال تلگرام نویسنده. 12 ژوئیه 2016