اقتصادی

برنامه «کوتاه مدت»و«میان مدت» برای فضای مجازی

برنامه های کوتاه مدت و میان مدت برای فضای مجازی

امروزه جهان در یک تور تاریخی قرار دارد و یکی از مهمترین محرک های آن تور ، فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یک فناوری تحول گرا و ایجاد اکوسیستم فضای مجازی است که همه زمینه های زندگی واقعی را به شکلی شکل می دهد. امروز ، فاصله بین آنچه مجاز و حقیقت است به صفر رسیده است.

به گزارش خبر فوری ، محمدجواد آذری جهرمی ، در پی آزادی وی روزنامه ایران وی نوشت: “این سایت بر همه زمینه های زندگی بشر تأثیر گذاشته است ، دنیای ما دستخوش تغییرات عمیقی در کمیت و کیفیت شده است. فضای سایبری به همان اندازه انقلاب اسلامی مهم شده است.” براساس این اهمیت روزافزون ، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح یکشنبه 13 تیرماه با نمایندگان درمورد “مسکن” ، “ازدواج جوانان و راههای تسهیل آن” و “جلوگیری از کودکی و پیری در کشور” ، “مدیریت فضا” جلسه ای مجازی با نمایندگان برگزار کردند. اعتقاد بر این است که در کوتاه مدت و میان مدت ، مجازی یکی از اصلی ترین مباحث اجتماعی در کشور بوده و این حوزه نیاز به مدیریت عقلانی و توجه زیادی برای تقویت فرهنگ جامعه دارد. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه سایر ارگانهای مسئول این فضا ، آن را مخاطبان اصلی سخنرانی های رهبر معظم انقلاب دانسته و براساس رهنمودهای خود گام های اساسی برای مدیریت آن در کوتاه مدت و میان مدت برداشته اند.
این وزارتخانه اما با ایجاد آیین نامه های لازم و ایجاد زیرساخت های لازم و تولید و خدمات محتوا ، کاملاً از مضرات و مضرات قمار سایبری ، سایشی ، کلاهبرداری و جرایم سایبری مانند دروغ و تهمت آگاه است. علاوه بر این ، می توان میزان و دامنه این آسیب را کاهش داد و با فعال کردن پتانسیل این فضا ، می تواند از مزایای فراوان آن برای دستیابی به منافع ملی استفاده کند. در همین راستا ، در کوتاه مدت دو اقدام اصلی در دستور کار قرار دارد: قانونی کردن فضای سایبر و افزایش استقلال و قدرت در آن فضا.
– تنظیم فضای مجازی: نقاط ضعف در مدیریت فضای مجازی در حوزه های مختلف از جمله مسئولیت قانونی و مدنی ارائه دهندگان خدمات در فناوری اطلاعات ، دولت الکترونیکی ، مدیریت معاملات الکترونیکی و محافظت از داده های شخصی در فضای مجازی بیشترین خسارت را به دنبال خواهد داشت. انقلاب باید در این جو شدت بگیرد. برای کاهش و رفع این نگرانی ها و تنظیم فضای مجازی ، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری مرکز تحقیقات مجلس و پژوهشگاه قوه قضاییه ، مطالعات تخصصی و جامعی را انجام داده و فاکتورهای مورد نیاز را در این زمینه نگاشته است. این فاکتورها از جمله فاکتور مسئولیت ارائه دهنده سرویس ICT ، از جمله فاکتور حفاظت از داده های شخصی ، فاکتور دولت الکترونیکی و فاکتور معاملات الکترونیکی ، با اصول فضای مجازی ارتباط برقرار کرده و با خسارت های قانونی مقابله می کنند.
– افزایش استقلال ، مقاومت و قدرت در فضای مجازی: به طور سنتی ، استقلال یک کشور شامل مؤلفه هایی از جمله سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، قضایی ، دیپلماتیک ، عقیدتی ، اقتصادی و امنیتی است. اما امروز اگر کشوری به دنبال حفظ استقلال فضای مجازی خود نباشد ، سایر مؤلفه های استقلال خود را در معرض خطر قرار می دهد. هدف مبارزه با هر نوع خصومت ، از جمله هژمونی ایالات متحده در فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال و از بین بردن احتمال تحمیل مجازات ایران در اینترنت است. از طرف دیگر ، دستیابی به جایگاه و مشارکت مناسب در اقتصاد فضای مجازی دیجیتال در سیاستهای اقتصادی انعطاف پذیر کشور و بهبود برنامه ریزی جامع برای بهبود شرایط تجاری مربوط به فناوریهای مجازی و اهرم محتوا ، خدمات و تجارت در این زمینه. این یکی دیگر از اهداف در این زمینه است. بنابراین ، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت خود را برای تکمیل هرچه سریعتر شبکه اطلاعات دولتی با استراتژی اصلی کشور در جهت استفاده حداکثری از فضای مجازی و مدیریت خسارت و تکمیل و تسریع در انجام وظایف به سایر دستگاهها انجام داده است. در کوتاه مدت ، حداکثر استقلال فضای مجازی کشور حاصل می شود.
در میان مدت ، وزارت برای مدیریت اهداف فضای مجازی نظارت کرده است تا به اهداف زیر برسید:
ارائه اعلامیه ارزش جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از یک طرف نقش مهمی در حمایت از سیاست فضای مجازی و از سوی دیگر به دلیل تصمیم گیری و مصوبات در این زمینه دارد. انجام یک کار موثر برای توضیح ارزش و جهت فضای فضای مجازی ایران این امکان را به شما می دهد تا با موفقیت مدیریت آن فضا را داشته باشید. دستیابی به اجماع درباره این بیانیه و توضیح استراتژی منسجم ایران در شورای عمومی فضای مجازی ایران گامی در میان مدت است.
– ترویج شیوه زندگی اسلامی در ایران و گسترش گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه های منطقه ای و بین المللی: امروز ادامه انقلاب اسلامی در فضای مجازی و تبدیل آن به گفتمان افتخار و اقتدار در فضای مجازی ضروری است. گفتمان شگفت انگیز و استاندارد سازی انقلاب اسلامی از طریق تولید و غنی سازی محتوای فضای مجازی ، ابزار تحقیق این گفتمان جهانی خواهد بود برای دستیابی به این هدف ، فرهنگ و سواد فضای مجازی کاربران از طریق آموزش و فرهنگ عمومی تبلیغ شده است.
– افزایش رفاه عمومی از طریق فضای مجازی: ابزارهای قدرتمند فضای مجازی دنیای ارائه خدمات (حمل و نقل ، کالاها و خدمات و غیره) را به کاربران تبدیل کرده و زمینی را برای افزایش رفاه عمومی ایجاد کرده اند. در همین راستا ، 100 درصد از شبکه ملی اطلاعات و بخش های مهم آن ، از جمله تطبیق خدمات الکترونیکی و فضای مجازی با ویژگی های مورد استفاده شهروندان و مکان یابی این خدمات ، خدمات بهتری ، سریعتر و به صرفه تری دریافت می کنند.
– فضای مجازی برای تقویت حضور منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران و استفاده از موقعیت ژئوپلیتیکی سایبر-سیاسی آن: در میان مدت ، به دلیل استقلال زیرساخت ها و ایجاد پایگاه های محکم در خدمات و محتوا ، ایران در وضعیت استاندارد سازی قرار دارد. قوه مقننه و اجتماعی شدن فرهنگ ایرانی و اسلامی باید نقش مهمی در دنیای گفتمان داخلی ، منطقه ای و سایبری ایفا کند و اتحادهای محکمی را برای استفاده منصفانه و اخلاقی از این فضا و برای سراسر کشور به ویژه مسلمانان ، همکاری و نشر گسترده و مناسب ایجاد کند.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات معتقد است با دستور مقام معظم رهبری ، حداکثر مزایا را می توان در زمینه فضای مجازی به دست آورد. [کسب کرد]؛ همانطور که دشمن انجام می دهد [هم] شما می توانید آن را در جهت دیگر انجام دهید.
انتهای پیام