اخبار جامعه

احتمال کلنگ زنی «طرح توسعه شمالی خط ۳ مترو تا تجریش» در دی ماه

هم اکنون در دومین جلسه هماهنگی برنامه “مترو تهران تاجریش خط 3” توسعه شمالی ، 9 گزینه برای توسعه خط 3 پیشنهاد شده است و طبق گفته مدیرکل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه ، پیشرفت اداری و بودجه پیش بینی می شود. اجرای این پروژه از ژانویه سال جاری آغاز می شود.

به گزارش خبر فوری ، “دومین نشست هماهنگی برنامه توسعه برای خط 3 خط تجریش مترو تهران” با حضور علی امام ، مدیر کل شرکت راه آهن شهری تهران و سیدحمید موسوی ، شهردار منطقه تهران برگزار شد.

علی امام ، مدیر شرکت راه آهن شهری تهران و حومه ، از برگزاری جلسه هماهنگی با اولین شورای شهر منطقه ای با تجریش برای خط 3 مترو تهران خبر داده است: در تهران است. یکی از خطوط شعبه “توسعه خط 3 متری شمالی از تهران تا تجریس” است.

وی با بیان اینکه 45 روز پیش نخستین جلسه هماهنگی با شهردار منطقه برای شروع مقدمات این پروژه برگزار شد ، افزود: در این جلسه مقرر شد برای تشکیل کارگروه مشترک برای پیشبرد این پروژه بویژه تأمین منابع مالی تشکیل شود. این پروژه با بودجه محدود شهرداری نمی تواند انجام شود ، بنابراین می توان با استفاده از منابع نقدی و ظرفیت مناسب منطقه ای این پروژه را ارتقا داد.

این امام با اشاره به دومین جلسه هماهنگی برنامه توسعه تاجریش در شمال خط 3 ، اظهار داشت: امروز به دستور سیدحمید موسوی شهردار منطقه تصمیم به سرعت بخشیدن به کار گرفته شد. علاوه بر این ، اطلاعات موجود در زمینه ژئوفیزیک و برنامه ریزی شهری در منطقه برای انتخاب نهایی مسیر در اختیار مشاور پروژه قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه در جلسه هماهنگی امروز با بیان اینکه مشاور پروژه 9 گزینه برای انتخاب مسیر پیشنهاد داده است ، یادآور شد: برای انتخاب دقیق و صحیح باید اطلاعات بیشتری به مترو داده شود که به دستور شهردار منطقه انجام شده است. این موضوع نیز محقق شده است.

وی افزود: علاوه بر این ، برای سرعت بخشیدن به پیشرفت کار ، مقرر شد یک جلسه هماهنگی در هفته برگزار شود و پیش بینی می شود این پروژه در ژانویه بررسی شود.

به گفته وب سایت شهر ، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه از هزینه ساخت این پروژه خبر داد: طول مسیر برای هر 9 گزینه متفاوت است ، اما اگر طول مسیر بین 5 تا 6 کیلومتر باشد ، این پروژه در حدود 4.5 میلیارد گوجه فرنگی است. میلیارد ها تومس به منابع اقتصادی احتیاج دارند.

انتهای پیام