اخبار جامعه

جزئیات کلنگ‌زنی سومین پروژه «امید و افتخار»/سرمایه‌گذاری۲۵۰۰میلیاردی در نفر آباد

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: فردا شنبه عملیات اجرایی پروژه های خدماتی، رفاهی، ورزشی و پارکینگ شهرا با اختصاص 2.5 میلیارد ریال و عملیات اجرایی ساخت 5000 واحد مسکونی انجام می شود. . پروژه های جهادی مسکن با محوریت بخش خصوصی و بنیاد مسکن آغاز می شود.

حمیدرضا صارمی در گفت و گو با خبر فوری، وی در خصوص حفاری پروژه نفرآباد در شهرری گفت: پروژه ای که روز شنبه (12 شهریور) حفاری می شود در نفرآباد بوده و تاکنون چنین پروژه ای در اطراف شهرری انجام نشده است. و حرم حضرت عبدالعظیم.

وی افزود: در سال های اخیر به دلیل اینکه تمرکزشان بر توسعه شمال تهران بود، بی عدالتی در سازمان های فضای شهری ایجاد شده است و این بی عدالتی در قیمت مسکن نوساز در مناطق شهری است. منطقه نسبت به شمال تهران.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با اشاره به اینکه یکی از سیاست های شهرداری ششم تهران و مدیریت فعلی شهرداری کاهش فاصله طبقاتی شمال و جنوب تهران است، افزود: نیازمندیم. سرمایه گذاری در این کاهش فاصله، که به صورت شفاهی اتفاق نمی افتد».

کاهش بی عدالتی در فضای شهری با سرمایه گذاری 2 میلیاردی در توسعه شهری

صارمی با اشاره به پیشگامی سومین پروژه «امید و سربلندی شهرداری تهران» تصریح کرد: از روز شنبه اجرای پروژه های خدماتی، رفاهی، ورزشی و پارکینگ در شهرستان نفرآباد شهرا با مبلغ 2.5 میلیارد ریال آغاز می شود. 5000 واحد مسکونی از پروژه های اردوی جهادی مسکن با محوریت بخش خصوصی و بنیاد مسکن نیز راه اندازی می شود.

توسعه پروژه 50 هزار میلیاردی اقامتگاه ورزشی با مشارکت آستان عبدالعظیم

وی علاوه بر این با بیان اینکه در حال برنامه ریزی پروژه اقامتگاه ورزشی با سهم حرم آستان عبدالعظیم با اعتباری بالغ بر 50 هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: مجوز تمامی این پروژه ها به طور کامل آماده شده است.

بهره برداری از کلیه پروژه های خدمات شهری و زیربنایی بین 6 ماه تا دو سال

به گفته معاون شهردار تهران، تلاش ما این است که پروژه های زیرساختی را ظرف دو سال به پایان برسانیم، منابع مالی کافی است و پول آن در اختیار سازمان اصلاحات قرار گرفته است، اما برخی از پروژه ها 6 ماه طول می کشد تا به اتمام برسد. در واقع تمامی پروژه های خدماتی و زیربنایی ظرف 6 ماه تا دو سال راه اندازی می شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه های مسکونی نیز حدود 2 سال زمان می برد، خاطرنشان کرد: در حوزه پروژه های زیربنایی تمام منابع توسط خود شهرداری تامین شده است. در بخش پروژه های مسکن هماهنگی با مشارکت بخش خصوصی و سایر سازمان ها انجام می شود.

صارمی تصریح کرد: سهم شهرداری در امر مسکن زمین و پروانه است و ساخت و ساز توسط بخش خصوصی انجام می شود. اما در نفرآباد علاوه بر زمین و مسکن، منابع مالی نیز از سوی شهرداری تامین می شود.

انتهای پیام