اقتصادی

جرایم سایبری نوپاها/ استارتاپ‌ها مراقب طرح‌های تحقیقاتی و اطلاعات مشتریان خود باشند

رئیس پلیس فتا تهران از رمزگذاری داده های مشتری و کارمند به عنوان یک جرم نقطه شروع استفاده نمی کند و گفت: “تحلیل ما نشان می دهد توجه به امنیت برای استارت آپ ها در حملات اولویت اول نیست و باعث می شود ایران” رتبه اول “را در رده سوم قرار دهد.” این بسیار نگران کننده است

خبر فوری ، در افتتاحیه نهمین نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ که امروز در داوود معظمی گودرزی کلمبیا در جوار پارک فناوری برگزار شد ، ایمنی را به عنوان یک مؤلفه مهم در فعالیت های اولیه توصیف کرد و افزود: “اگر این مؤلفه تأمین نشود ، استارتاپ ها قادر به زنده ماندن خواهند بود.” آنها نخواهد بود.

وی با بیان اینکه مؤلفه امنیتی برای 5 کشور مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است ، افزود: این تحقیقات نشانگر این نیست که ایران در راه اندازی زیرساختهای خود از وضعیت خوبی برخوردار است.

گودرزی به چالش های زیرساخت های راه اندازی از جمله “باند پهن” ، “سرعت اینترنت” ، “مرکز داده” و “تجهیزات امنیتی” اشاره کرد و یادآور شد: تأمین امنیت بسیاری از کشورها را ملزم به پرداخت سالانه این هزینه ها می کند. متأسفانه تحقیقات میدانی که ما انجام داده ایم اولویت ایمنی است که می تواند نقش مهمی در زندگی یک استارتاپ داشته باشد.

به گفته وی ، اولویت اول استارتاپ ها موضوعات اقتصادی ، فرهنگی و سرانجام مسائل امنیتی است.

رئیس پلیس فتا تهران با استناد به 10 حمله اول علیه استارتاپ ها گفت: بیشترین حملات در جهان حملات “بات نت” است ، ایران از نظر تعداد چنین حملاتی در رده سوم قرار دارد که بسیار نگران کننده است. آنجاست

گودرزی این حمله را “متحدترین” نامید ، از جمله مراكزی كه خدمات رفاهی ، علمی و دانشگاهی و سرمایه گذاری ارائه می دهند و یادآوری كرد كه بیشتر فعالیت های اولیه کشور در این سه حوزه قرار دارد.

وی به نقاط ضعف استارتاپ ها از جمله “ایده های تجاری” ، “پروژه های تحقیقاتی” ، “شرایط اقتصادی” ، “اطلاعات کارمندان” و “اطلاعات مشتری” اشاره کرد و ادامه داد: “زیرا بسیاری از استارتاپ ها از ایده ها یا برنامه های تحقیقاتی خود استفاده می کنند.” رقبا به خوبی توجه نمی کنند ، این ایده ها را در خود گنجانیده و به نام خود ثبت می کنند.

رئیس پلیس فتا تهران در مورد هک کردن اطلاعات مشتری در استارتاپ ها خاطرنشان می کند: “در مرحله اول از آنجایی که مراحل اولیه در گروه های چند نفره فعالیت می کنند ، اطلاعات زیادی ندارند ، اما به تدریج داده های کوچک آنها” بزرگ “می شوند و داده ها توسط هکرها مورد حمله قرار می گیرند. زیرا اخیراً چندین پرونده تشکیل داده اند.

وی مهمترین حملات علیه استارتاپ ها را “فیشینگ” ، “حمله DoS یا باج افزار” و “Ransom Ware یا حمله باج افزار” خواند و گفت: “حملات فیشینگ گرانترین نوع حمله سایبری است و استارتاپ ها از این نوع حمله مستثنا هستند.” آنها نیستند.

گودرزی همچنین به دلایل وقوع جرم استارتاپ اشاره کرد و گفت: این جرایم به دو بخش تقسیم می شوند: جرایم در زمینه استارتاپ ها و در زمینه جرائم آغاز شده ، وی ادامه داد: امنیت حفظ اطلاعات کاربر یکی از مهمترین جرایم استارتاپی نیست. آنجاست متأسفانه ، استارتاپ ها اطلاعات کارمندان و مشتری را بدون رمزگذاری و با ایجاد سرورهای مخصوص ، ذخیره می کنند و همین امر دسترسی هکرها را به اطلاعات خود آسان تر می کند.

وی عدم احراز هویت را جرم دیگری برای استارتاپ ها عنوان کرد و تأکید کرد: “ما از زمان شروع کار با گروهی از دوستان شروع به کار کرده ایم که هیچ اقدامی برای احراز هویت آنها و مدیریت دسترسی به داده ها انجام نمی شود ، اما پس از وقوع جرم و جنایت ، مشخص است.” به نظر می رسد یکی از آنها دارای دو استارتاپ است.

پلیس FATA استارت آپ ها را محرک پیشرفت و پیشرفت کشور دانست و افزود: ما معتقدیم حضور در استارتاپ ها ضروری است و در هر زمان به آنها کمک خواهیم کرد. آنها به سوالات فعالان پاسخ می دهند.

انتهای پیام